Interes dla miłośników czworonogów
Firma Husse wywodzi się ze Szwecji. Rozpoczęła działalność w latach 90. w Sztokholmie. Niedługo potem zarzuciła sieci na kolejne rynki europejskie. W 2008 roku sklepy z karmą i kosmetykami dla zwierząt pojawiły się w Polsce.
Jedynym sposobem na pozyskanie produktów Husse jest złożenie zamówienia u franczyzobiorcy bądź dystrybutora, który działa na określonym terenie. Do tej pory w Polsce zgromadziło się 50 biorców licencji na biznes i ponad 150 dystrybutorów. Partnerzy sprzedają produkty właścicielom czworonogów, hodowcom, treserom czy schroniskom dla zwierząt.
Biznes w rozjazdach
Przed licencjobiorcą stoi kilka wymogów: musi być osobą kontaktową i dysponować środkami finansowymi na uruchomienie sklepu. – Sprzedaż produktów Husse to biznes oparty na bezpośrednich relacjach z klientami, dlatego poszukujemy osób komunikatywnych. Bardzo cenne jest doświadczenie w sprzedaży oraz zamiłowanie do czworonogów. Nasz typowy franczyzobiorca to osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, która osobiście dostarcza produkty do klientów – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska. Ci, którzy są gotowi przeznaczyć na start biznesu mniejszą kwotę, mogą zostać dystrybutorami firmy. Dystrybutor współpracuje bezpośrednio z franczyzobiorcą. Na wyznaczonym przez niego terenie pozyskuje i obsługuje klientów.
Praca franczyzobiorców i dystrybutorów jest skupiona wokół bezpośredniej obsługi klientów, zarówno detalicznych, jak i gabinetów weterynaryjnych. Partnerzy dowożą produkty pod drzwi oznakowanym samochodem. Dlatego nie muszą wynajmować lokalu na sklep, wystarczy magazyn o powierzchni minimum 15 m2. Może posłużyć za niego przydomowy garaż. Dodatkowo franczyzobiorca musi zaopatrzyć się w komputer, telefon i samochód. Za pierwszą dostawę produktów odpowiada franczyzodawca. Potem oddaje kompetencje w ręce licencjobiorcy, który zamawia towary wedle potrzeb klientów. W pierwszych latach funkcjonowania firmy wielu franczyzobiorców łączyło pracę w Husse z inną działalnością gospodarczą. Dziś właściciele sieci preferują partnerów, którzy chcą się zająć wyłącznie rozwojem tego biznesu. – Jesteśmy na dużo dojrzalszym etapie, od 10 lat funkcjonujemy w Polsce. Mamy ambitne plany na kolejne lata, zmierzające do zwiększenia dynamiki rozwoju. W związku z tym poszukujemy franczyzobiorców w pełni zaangażowanych w działalność Husse – tłumaczy Piotr Cieślik. Dystrybutorzy sieci mają większe pole manewru. Mogą łączyć pracę dla Husse z innym zajęciem.
Zysk w portfelu
Licencjobiorca Husse, który podpisze umowę franczyzową, korzysta z nazwy i znaku towarowego marki. W pakiecie startowym otrzymuje materiały marketingowe, a także przykładowy zestaw produktów. Zanim zacznie rozwozić towary do klientów, bierze udział w trzydniowym szkoleniu z zakresu prawidłowego żywienia zwierząt, oferty marki Husse, organizacji sprzedaży oraz zasad prowadzenia franczyzy. Jeśli zechce, odbywa wizyty studyjne u innych franczyzobiorców. Tym samym poznaje najlepsze praktyki działania. Franczyzodawcy nie pozwalają, by partnerzy spoczęli na laurach. Organizują cykliczne treningi doszkalające w danym regionie i rokroczne spotkania dla wszystkich właścicieli franczyzowych w sieci.
Potencjalny franczyzobiorca Husse powinien mieć 40-50 tys. zł na start. Koszt inwestycji w dużej mierze jest uzależniony od obszaru, na którym działa franczyzobiorca. Kwota obejmuje m.in.: zatowarowanie i opłatę licencyjną. W przypadku współpracy dystrybucyjnej wydatki na pakiet wstępny są znacznie niższe, nie przekraczają 5 tys. zł. Ze względu na brak konieczności wynajmu magazynu, koszty stałe prowadzenia firmy we franczyzie Husse są stosunkowo niskie. Poza kosztami prowadzenia działalności i zatowarowania, franczyzobiorca płaci comiesięczną opłatę administracyjną na utrzymanie systemu internetowego. Zwrot z inwestycji następuje najczęściej po 12-18 miesiąciach.
Franczyzodawca Husse szuka obecnie franczyzobiorców przede wszystkim w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Suwałkach, Ostrołęce, Łomży, Siedlcach, Białej Podlasce, Piotrkowie Trybunalskim i Radomiu.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Lipcowy "Własny Biznes FRANCHISING" już dostępny. A w nim m.in.: Pectus = zarabiać wespół w zespół, Start-up: jak stworzyć powtarzalny i łatwo skalowalny biznes? Pomysły na firmę: własne wydawnictwo książkowe, sklep pod szyldem Giant.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów