Do wyboru / Travel Sops proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: office partner – czyli stacjonarne biuro podróży oraz mobil partner, czyli mobilny doradca turystyczny.
Czwartek
13.09.2018
Travel Shops otworzyło już w tym roku już 12 nowych biur podróży. Kiedy jest najlepsza pora na to, by zainwestować w turystyczny biznes?
 

Sieć Travel Shops ma obecnie siedem oddziałów własnych oraz niemal 60 partnerskich punktów franczyzowych. W tym roku powstało 12 z nich.
– Mamy nadzieję, że do końca roku uda nam się sfinalizować rozmowy z przynajmniej sześcioma kolejnymi partnerami  informuje Anita Bogdanowska, dyrektor operacyjny Travel Shops. – Rynek turystyczny jest bardzo dynamiczny i wciąż się rozwija, a liczba naszych nowych punktów sprzedaży pokazuje, że zdecydowanie łatwiej zaistnieć w sieci niż indywidualnie. Analizujemy potrzeby oraz oczekiwania rynku i jeśli tylko widzimy potencjał w danej lokalizacji, inwestujemy wspólnie z franczyzobiorcą. Oczywiście mamy przy tym świadomość nasycenia rynku i m.in. pod tym kątem wybieramy miejsca na nowe punkty sprzedaży.

Travel Sops proponuje franczyzobiorcom dwa modele współpracy: office partner – czyli stacjonarne biuro podróży oraz mobil partner, czyli mobilny doradca turystyczny. To drugie rozwiązanie może być atrakcyjne np. dla osób, które na co dzień pracują zawodowo i chcą w ten sposób zwiększyć swoje dochody, bądź dla freelancerów, którzy nie ograniczają się do standardowej formy pracy na etacie. Minimalny koszt inwestycji dla stacjonarnego biura podróży mieści się w kwocie ok. 10 tys. zł.
– Ostateczna kwota zależy od wielkości lokalu, standardu, w jakim go urządzamy i kilku innych elementów – zastrzega Anita Bogdanowska. – Można więc przyjąć, że mieści się w widełkach od 10 do 20 tys. zł.
Mobilny doradca potrzebuje na start nie więcej niż 5 tys. zł. Na pewno do pracy jest mu potrzebny przenośny komputer i dostęp do internetu. Opłata franczyzowa w obu modelach współpracy wynosi 10 proc. od przychodów.
– Miesięczny koszt franchisingu ustaliśmy na takim poziomie, aby razem z usługami zewnętrznymi nie przekroczył przychodu z tytułu jednej rezerwacji – podkreśla dyrektor operacyjna Travel Shops.
Franczyzobiorca zarabia na prowizji od sprzedanych wycieczek i innych produktów M.in. biletów, ubezpieczeń turystycznych, noclegów).
Czy jednak jesień, czyli okres już po wysokim sezonie turystycznym, to dobry moment na otwarcie biura podróży? Czy nie trzeba będzie długo czekać na pierwsze zyski?
– Analizując ostatnie lata, możemy śmiało stwierdzić, że sezonowość jest coraz mniej odczuwalna. Nie oznacza to równej sprzedaży w każdym miesiącu. Jest kilka słabszych okresów np. marzec / kwiecień czy październik / początek listopada, ale nie ma miesiąca, w którym jest zastój, w którym dobry agent nie sprzedaje - mówi Anita Bogdanowska. – Otwierając biuro jesienią startujemy ze sprzedażą coraz popularniejszych ofert First Minute oraz oferty zimowej. Jednocześnie mamy czas na poznanie produktu, organizatorów, dzięki czemu z doświadczeniem i wiedzą możemy wejść w kolejny sezon. Jeśli więc tylko mamy możliwość ruszenia z biznesem – nie ma z czym zwlekać. Przy zaangażowaniu własnym oraz ze wsparciu z naszej strony, każde biuro ma szansę na rozwój i zysk niezależnie od okresu, w którym się otworzyło. Niezależnie jednak od okresu, w którym zaczynamy działalność, zawsze musimy przyjąć, że minimum pierwsze 2-3 miesiące to nauka oferty, systemów rezerwacyjnych i zdobywanie podstawowego doświadczenia.

Franczyzodawca zapewnia swoim partnerom m.in.: dostęp do oferty ponad 100 touroperatorów, bezpłatne szkolenia systemowe, sprzedażowe i produktowe, zagraniczne szkolenia z oferty połączone z wypoczynkiem, zindywidualizowany nowoczesny portal ze ścieżką rezerwacji, nowoczesne e-narzędzia do obsługi klienta przez internet, system do zarządzania sprzedażą i relacjami z klientem, wyłączność terytorialną.


Anita Bogdanowska, dyrektor operacyjny Travel Shops / "Otwierając biuro jesienią startujemy ze sprzedażą coraz popularniejszych ofert First Minute oraz oferty zimowej. Jednocześnie mamy czas na poznanie produktu, organizatorów, dzięki czemu z doświadczeniem i wiedzą możemy wejść w kolejny sezon".

POPULARNE NA FORUM

Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Wynająłem samochód na kilka dni za 360 zł przez internet. Na drugi dzień pojechałem po odbiór na drugi koniec miasta i dowiedziałem się, że rezerwacja została...

34 wypowiedzi
ostatnia 07.06.2019
Kajaki, tratwy, namioty - podróżowanie

Możecie pochwalić się miejscami do których udajecie się na wypoczynek ?

1 wypowiedzi
ostatnia 03.01.2019
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Witam, jestem kolejnym klientem oszukanym przez Global. Mechanizm juz opisany wczesniej przez innych na forum. Chetnie przystapie do pozwu zbiorowego lub zawiadomienia o...

34 wypowiedzi
ostatnia 14.12.2018
Pensjonat - warto czy nie?

Największą rolę odgrywa miejsce. Jak jest miejsce turystyczne to zawsze ma sens.

3 wypowiedzi
ostatnia 07.12.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Firma Global Rent a Car to najwieksze oszustwo z jakim sie spotkalam w moim 34 letnium zycziu. Wypozyczam z mezem samochody pare razy jesli nie wiecej w roku w roznych krajach...

34 wypowiedzi
ostatnia 09.11.2018
Przewóz osób

Wyglada dobrze!

1 wypowiedzi
ostatnia 22.10.2018
Domki nad Jeziorem

Witam, mam taki pomysł aby zakupić kawałek działki nad jeziorem z linią brzegową i postawić 4 domki drewniane plus do tego altanki , 2 domki z sauną. Do tego jakiś...

1 wypowiedzi
ostatnia 16.10.2018
Global CFM Rent a Car - jakie są wasze opinie?

Mądry Polak po szkodzie. Jak czytam wpisy na temat Rent a Car/Flex car sp. z o.o. to żałuję że nie poświęciłem tej witrynie/forum uwagi wcześniej. Lotnisko Gdańsk...

34 wypowiedzi
ostatnia 06.10.2018