Klienci są wszędzie / Preferowaną lokalizacją dla Instytutu Zdrowia i Urody są miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Sieć posiada też dobrze prosperujące salony w miastach nawet 15-tysięcznych.
Niedziela
30.09.2018
– Związując się z firmą o silnej pozycji i rozpoznawalnej marce, mamy o wiele łatwiejszy start w branży beauty – mówi Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży programów sieci Yasumi.
 

Trzeba znać się na branży beauty, by zostać licencjobiorcą marki Yasumi?
Nie wymagamy doświadczenia branżowego od kandydatów na naszych franczyzobiorców. Obowiązkiem inwestora jest przede wszystkim zarządzanie biznesem, musi on znać się na ludziach. Zabiegi wykonuje bowiem wykształcony kierunkowo personel. Przed otwarciem naszego Instytutu inwestor wraz z personelem przechodzi w Yasumi wszystkie niezbędne szkolenia, zarówno z obsługi urządzeń, marketingu oraz rytuałów Yasumi. Może też liczyć na nasze pełne wsparcie na każdym etapie inwestycji. Rekomendujemy odpowiedni sprzęt i kosmetyki. Licencjobiorca otrzymuje też marketingowy pakiet startowy. Do dyspozycji partnerów jest architekt, który pomaga w razie potrzeby zaaranżować wnętrze gabinetu. Poza tym właściciel marki odbywa osobiście rozmowę z każdym nowym partnerem, przeprowadza go przez tajniki biznesu beauty i dzieli się swoim doświadczeniem.

Ile trzeba zainwestować w salon pod szyldem Yasumi?
W Polsce jest już obecnie ponad 100 gabinetów Yasumi. We współpracę z naszą firmą można wejść na dwa sposoby. Pierwszy wariant to franczyza – Yasumi Epil Studio Urody, które oferuje klientom głównie zabiegi depilacji laserowej. Franczyzobiorca Yasumi Epil powinien dysponować lokalem o powierzchni minimum 50 m2. Koszt wejścia w biznes to 85 tys. zł netto. Kwota pokryje zakup sprzętu, kosmetyków, obrendowania lokalu i elementów wyposażenia wnętrza. Dodatkowy wydatek to adaptacja lokalu. Franczyzobiorca co miesiąc płaci opłatę franczyzową i marketingową, każda w wysokości 500 zł netto.
Drugi wariant Yasumi Instytut Zdrowia i Urody – opiera się na współpracy partnerskiej. Instytuty proponują klientom szerszą ofertę zabiegów, m.in. masaże, odmładzanie i modelowanie sylwetki, depilację oraz pielęgnację ciała i rytuały japońskie. Partner może dodać też do oferty drugą, kompatybilną markę Yasumi Medestetic, jeśli spełni określone warunki. Na Yasumi Instytut Zdrowia i Urody potrzebny jest lokal wielkości przynajmniej 100 m2. Koszt wejścia to min. 220 tys. zł netto To wydatki na urządzenia, pakiet kosmetyków i fotele. Partner otrzymuje też materiały marketingowe, know-how, stronę internetową oraz szkolenia. Trzeba do tego doliczyć adaptację i wyposażenie lokalu. Nie ma comiesięcznej opłaty franczyzowej, a opłata marketingowa wynosi 300 zł netto miesięcznie.

A jak długo trzeba czekać na zwrot z inwestycji?
Zwrot z inwestycji w Yasumi Instytut Zdrowia i Urody powinien nastąpić w ciągu 18-24 miesięcy od otwarcia. Zdarza się, że niektóre salony już pierwszy miesiąc zamykają z dużym zyskiem, inne muszą odczekać kilka miesięcy. Zależy to od wielu czynników. Yasumi daje gotowe rozwiązania, taki przepis na sukces. Jeżeli inwestor zastosuje się do zasad, to osiąga go dosyć szybko. A jeżeli coś w tym przepisie pozmienia, wówczas na sukces musi poczekać dłużej.

Gdzie najlepiej radzą sobie salony Yasumi?
Preferowaną lokalizacją dla Instytutu Zdrowia i Urody są miasta powyżej 50 tys. mieszkańców. Jednak nasza sieć posiada doskonale prosperujące salony w miastach nawet 15-tysięcznych. Pożądane cechy lokalu to wejście od ulicy, duże witryny, wygodny parking.

Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska


Marzena Pawlik, dyrektor ds. sprzedaży programów sieci Yasumi / "Zwrot z inwestycji w Yasumi Instytut Zdrowia i Urody powinien nastąpić w ciągu 18-24 miesięcy od otwarcia. Zdarza się, że niektóre salony już pierwszy miesiąc zamykają z dużym zyskiem, inne muszą odczekać kilka miesięcy".