Lody przez cały rok
W tym roku produkty Mini Melts – czyli lody mrożone ciekłym azotem – można było kupić w prawie 300 miejscach w całej Polsce.
– Ta liczba wzrosła ponad dwukrotnie w porównaniu z ubiegłym rokiem – mówi Marek Kordaszewski, prezes zarządu Mini Melts.
Część punktów działa w modelu partnerskim, a część we franczyzowym. W systemie partnerskim przedsiębiorca wstawia do swojego funkcjonującego już lokalu – np. kawiarni – urządzenia służące do przechowywania i sprzedaży lodów, które udostępnia mu centrala firmy. Nie płaci za to, pokrywa tylko koszty zatowarowania (przy czym nie ma żadnych zobowiązań zakupowych, z których powinien się wywiązać). Natomiast franczyzobiorca może kupić lub wydzierżawić stoisko do sprzedaży lodów. W obu modelach współpracy zarabia się na marży, natomiast dla franczyzobiorców jest ona wyższa niż dla partnerów.
Mini Melts ma do zaoferowania kilka formatów stoisk. Dla lokalizacji zewnętrznych polecane są wersje Kiosk i Compact. Natomiast mniejsze stoiska, które można wstawić np. do galerii handlowych czy centrów rozrywki to modele Mini, Mini Compact i Mini Glass. Stoisko z lodami musi stanąć w miejscu atrakcyjnym dla turystów, szczególnie dla rodzin z dziećmi: przy deptaku, w parku, w wesołym miasteczku.
– Teraz stawiamy mocno na rozwój punktów, w których sprzedaż nie wygasa po wakacjach – podkreśla Marek Kordaszewski. – Mogą to być parki trampolin, sale zabaw, kryte aquaparki. To niedoceniane lokalizacje, które właśnie jesienią dopiero rozpoczynają swój sezon. A nasz produkt jest na tyle atrakcyjny, że na pewno przyciągnie klientów. Już dziś mamy ponad 100 punktów, które działają przez cały rok.
Jak twierdzi franczyzodawca, korzystniejsza opcją dla licencjobiorców jest dzierżawa stoiska. Wtedy na inwestycję wystarczy 10-15 tys. zł. W tej kwocie zawiera się kaucja, zatowarowanie oraz roczna opłata za dzierżawę.
– Dostarczamy gotowe stoisko. Zapewniamy również niezbędne szkolenia z obsługi sprzętu, utrzymywania odpowiedniego standardu produktu, składania zamówień – dodaje Marek Kordaszewski. –Kładziemy też nacisk na przeszkolenie personelu z aktywnej sprzedaży.
Mini Melts testuje też sprzedaż lodów z maszyn vendingowych, które sam produkuje.
– Obecnie pilotażowo taką formę sprzedaży prowadzą dwaj nasi partnerzy – mówi franczyzodawca. – Uważam, że w nieodległej przyszłości vending bardzo upowszechni się na rynku, w różnych branżach, chociażby ze względu na trudności ze znalezieniem pracowników albo konieczność oszczędzania na wydatkach na personel. W Stanach Zjednoczonych Mini Melts sprzedaje się głównie w tej formie, maszyny vendingowe są bardzo popularne na zachodzie Europy. Jednak aby osiągnąć satysfakcjonujące zyski, trzeba być operatorem 5-10 takich urządzeń.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Przedsiębiorcy wygrywają z fiskusem walkę o zwrot VAT z tytułu stosowania 8 proc. zamiast 5 proc. stawki VAT przy sprzedaży dań na wynos.
Niewinni Czarodzieje TrzyZero to biznes gastronomiczny, którego współwłaścicielem jest Kuba Wojewódzki. Teraz marka szuka franczyzobiorców.
Franczyzobiorca rzucił korporację dla rodziny i rozpoczął własny biznes. Wiosną tego roku otworzył własny punkt Bafra Kebab i już myśli o kolejnych.
– Nasza unikalność przyciąga klientów – mówi Orest Zahrodskyy, franchise manager Lviv Croissants.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
– W Polsce stale rośnie poziom świadomości klientów, jeśli chodzi o korzystanie z usług pośrednictwa w sprzedaży czy zakupie nieruchomości – mówi Agata Korzeniewska, dyrektor sieci franczyzowej Metrohouse.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...