Kebap ma chrapkę na więcej
Koncept Berlin Döner Kebap na polskim rynku działa od końca lat 90., a we franczyzie rozwija się od 2012 roku. Głównie nastawia się na rozwój w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców, choć nie wyklucza też mniejszych. Aż 90 proc. placówek mieści się w galeriach handlowych. Podobnie najnowsza, otwarta w styczniu w centrum handlowym Avenida w Poznaniu. To 47. lokal marki, a siódmy w tym mieście.
– Avenida to ciekawy obiekt, ponieważ posiada bezpośrednie połączenie z dworcem kolejowym i autobusowym. Dzięki temu gwarantuje duży ruch, nie tylko mieszkańców Poznania, lecz także osób przyjezdnych – mówi Bartosz Balcerzak, menedżer marki Berlin Döner Kebap.
Do połowy tego roku marka chce rozbudować sieć do 50 placówek. Franczyzodawca pomaga dobrać odpowiedni lokal i negocjować czynsz najmu. Zanim ruszą prace nad przygotowaniem restauracji, ocenia potencjał danej lokalizacji, robiąc symulację kosztów i przychodów, na podstawie cen obowiązujących w konkretnym mieście oraz własnego doświadczenia. Dzięki temu licencjobiorca wie, jakich dochodów może się spodziewać. Wielkość lokalu zależy od tego, czy wynajmujący zapewnia strefę stolikową oraz dostęp do szatni i toalety – a w galeriach handlowych przeważnie tak jest. Minimalna potrzebna powierzchnia to jednak 40 m2.
– Każda nasza inwestycja realizowana jest w oparciu o projekty branżowe: architektoniczny, elektryczny oraz sanitarny (wodno-kanalizacyjny plus wentylacja z klimatyzacją) i każdorazowo konsultowana jest przez rzeczoznawców danej dziedziny. To gwarantuje zastosowanie właściwych rozwiązań – dodaje Karol Kostyrka, menedżer ds. rozwoju sieci Berlin Döner Kebap w Polsce.
Franczyzobiorca otrzymuje projekt technologiczny dla swojej restauracji, w którym znajduje się m.in. opis i ustawienie wszelkich potrzebnych urządzeń. Niezbędne sprzęty można podzielić na trzy grupy: grzewcze (m.in. pionowe grille do podgrzewania mięsa, grille do bułek, frytownice), chłodnicze (mroźnie i chłodnie) oraz typowo gastronomiczne (np. szatkownice). Średni koszt inwestycji w lokal Berlin Döner Kebap to 500 tys. zł – w tej kwocie zawierają się wszystkie zakupy, prace, projekty, pozwolenia itp. Franczyzobiorca powinien mieć 200 tys. zł kapitału własnego. Reszta może zostać sfinansowana leasingiem lub kredytem.
– Podczas otwarć lokali staramy się współpracować z wewnętrznym marketingiem centrów handlowych. Placówki promujemy jednak nie tylko za pomocą nośników reklamowych galerii oraz ich stron internetowych. Promocja odbywa się też m.in. w mediach społecznościowych, o nowych otwarciach piszą gastronomiczne media branżowe – wylicza Karol Kostyrka. – Nasze restauracje od początku przyciągają klientów, choć oczywiście wszystko oczywiście zależy od lokalizacji.
Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia w gastronomii (choć mile widziana jest umiejętność zarządzania zespołem). Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które całościowo przygotują licencjobiorcę do pracy w restauracji. Podobne szkolenia przechodzi również menedżer lokalu oraz najważniejsze osoby z personelu. Zespół szkoleniowy asystuje też podczas otwarcia nowego lokalu.
– Najczęściej franczyzobiorca osobiście prowadzi restaurację. Ale zdarzają się sytuacje, gdy inwestorem jest duża firma. Wówczas wskazane jest zatrudnienie w lokalu dedykowanego menedżera – podkreśla Karol Kostyrka. – Takie rozwiązanie daje pewność właściwej obsługi klientów.
Według szacunków licencjodawcy na zwrot z inwestycji trzeba czekać średnio około dwóch lat.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kebab stał się prawie daniem narodowym Polaków. Może więc być dobrym pomysłem na biznes. Co trzeba zrobić, żeby otworzyć i z sukcesem prowadzić kebabownię?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
Fit Cake, Berlin Doner Kebap, Sklepy Komfort oraz RamenShop otwierają nowe placówki, a Grupa PSB Handel chwali się osiągniętymi przychodami. Przegląd tygodnia 5-11 grudnia.
Folkstar startuje z franczyzą, Xtreme Fitness przedstawia plany na najbliższe pięć lat, a Żabka uruchamia nowy projekt. Przegląd tygodnia 10-16 stycznia 2022 roku.
Przegląd tygodnia 6-12 grudnia. Sejm przyjął tarczę 6.0, a państwowy potentat przejmuje media regionalne.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Meet & Fit zmienia nazwę, Frentzza ma nowy lokal, a Żabka promuje przedsiębiorczość wśród młodych. Przegląd tygodnia 21-28 stycznia.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...