Dzieje się we franczyzie
Od 12 lutego sieć Intermarché obniżyła ceny regularne 500 produktów z podstawowych kategorii spożywczych i do domu, takich jak nabiał, wędliny, napoje czy chemia. Obniżka sięga do 35 proc. Klienci mogą kupić specjalnie oznaczone produkty z różnych, najpopularniejszych kategorii takich jak: nabiał, wędliny, napoje czy chemia.
– Regularnie badamy i sprawdzamy ceny oraz dbamy o to, aby były one niskie, odpowiadały oczekiwaniom naszych klientów i pomagały im w gospodarowaniu budżetem domowym. Kluczowe dla nas jest to, aby trzymać rękę na pulsie i reagować na zmiany rynkowe. W trosce o finanse rodzin, tak mocno dotknięte inflacją, chcemy dać klientom możliwość zakupu najlepszych produktów w niskich cenach. Jednocześnie nie idziemy na żadne kompromisy, dzięki czemu żywność kupowana w Intermarché jest najlepszej jakości – zapewnia Tomasz Walczak, dyrektor marketingu Intermarché.
So Coffee z Too Good to Go
Należąca do Lagardère Travel Retail sieć kawiarni So Coffee nawiązała współpracę z Too Good To Go – firmą działającą na rzecz ograniczania marnowania żywności. W aplikacji Too Good To Go dostępne są teraz paczki niespodzianki z kilkudziesięciu kawiarni So Coffee działających poza lotniskami, a także z kawiarni prowadzonej przez franczyzobiorców, którzy dołączyli do inicjatywy już w ubiegłym roku. Lagardère Travel Retail liczy na to, że w efekcie współpracy w ręce konsumentów trafią setki paczek z żywnością, która w innym wypadku – ze względu na krótką datę ważności – musiałaby być wyrzucona. Decyzję o nawiązaniu stałej współpracy So Coffee z Too Good To Go poprzedziła udana faza testów w sześciu kawiarniach w Warszawie, Częstochowie, Elblągu, Szczecinie i Bielsku-Białej. W ciągu miesiąca, w okresie od 21 grudnia 2023 r. do 17 stycznia 2024 r., użytkownicy aplikacji skorzystali z oferty So Coffee aż 134 razy. Tym samym uratowali niemal 80 proc. oferowanych przez markę nadwyżek żywności.
– Według Banków Żywności w Polsce marnuje się rocznie ok. 4,8 mln ton jedzenia. W skali świata to już 1,3 mld ton. To problem, z którym jako odpowiedzialny biznes mamy obowiązek się zmierzyć. Chcemy, żeby w naszej sieci foodservice straty żywności były ograniczone do minimum. Taki postawiliśmy przed sobą cel i jestem przekonana, że współpraca z Too Good To Go pomoże nam go osiągnąć – mówi Magdalena Charczuk, dyrektor ds. marketingu i innowacji w Lagardère Travel Retail.
Z Too Good To Go współpracuje już inna marka z portfolio Lagardère Travel Retail w Polsce – Costa Coffee. Największa kawiarniana sieć w Polsce dołączyła do aplikacji w czerwcu 2020 r. i dotąd przekazała przez nią ponad 370 tys. paczek z żywnością.
Nowy Berlin Döner Kebap
Berlin Döner Kebap otworzył w Walentynki kolejny lokal. Jest to druga restauracja marki w Grudziądzu. Po Centrum Alfa, przyszła kolej na Galerię Grudziądzką. Generlanie to już 70. lokalizacja sieci na mapie Polski. Otwarcie to, jest o tyle wyjątkowe, że po raz pierwszy restauracja połączyła siły z lokalną kawiarnią – Bodega Cafe. Dzięki temu, udało się stworzyć fuzję gastronomiczną, zwiększającą atrakcyjność miejsca dla lokalnych odbiorców.
Goście nowej restauracji mają do dyspozycji własny, wewnętrzny food court, oddzielny kiosk do składania zamówień czy małą strefę zabaw dla dzieci, która ma zostać ukończona w najbliższym czasie we współpracy z galerią, a także wspomnianą już kawę.
– Otwarcie drugiej lokalizacji w Grudziądzu pokazuje wiarygodność i rozpoznawalność marki. Tym bardziej cieszy, że inwestycji dokonujemy wspólnie z naszymi pierwotnymi franczyzobiorcami z tego miasta. Optymizmem napawa również dobre umiejscowieni Galerii Grudziądzkiej. Znajdujemy się tutaj pomiędzy trzema największymi osiedlami: Lotnisko, Rządz i Strzemięcin. Blisko mamy też do stacji kolejowej i węzła na autostradę A1 – komentuje Karol Kostyrka, menedżer ds. rozwoju Berlin Döner Kebap w Polsce.
Marka Berlin Döner Kebap, obecna jest na polskim rynku od 26 lat. W jej menu znajdziemy zarówno klasyczne kebaby, jak i nowoczesne połączenia smaków. Sieć nie zapomina również o klientach nie jedzących mięsa. W ofercie są potrawy z falafelem czy cypryjskim serem halloumi.
Podsumowania i plany
Multi Ice Group podsumowała 2023 rok. Firma, do której należą takie marki jak LodyBonano, "u Lodziarzy" Wytwórnia Lodów Polskich, Crazy Dog oraz BuBu Bubble Tea otworzyła w tym czasie blisko 50 nowych lokali, w miastach o zróżnicowanej wielkości. Najliczniejsze są sieci lodowe – LodyBonano i "u Lodziarzy" Wytwórnia Lodów Polskich mają w sumie ponad 400 punktów sprzedaży.
– Kluczem do sukcesu naszych marek jest nie tylko wysoka jakość produktów, ale także odpowiednie położenie lokali. Dlatego też dokładamy wszelkich starań, aby nasze punkty były dostępne dla jak największej liczby klientów – podkreśla Radosław Charubin, właściciel Multi Ice Group.
Nowe otwarcia w roku 2023 to np. wyspy BuBu Bubble Tea w Krakowie, Kaliszu czy Szczytnie, lokal stacjonarny w Łomży oraz Piasecznie, przyczepa i wózek lodowy "u Lodziarzy" Wytwórni Lodów Polskich w Międzyrzecu Podlaskim, jak i wyspa BuBu Bubble Tea. Multi Ice Group ma też w planach kolejne punkty. Wkrótce Wytwórnia Lodów Polskich pojawi się w Czyżewie, a w Suwałkach oraz Warszawie rusza przyczepa Crazy Dog.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
Już w czwartek zaczynają się jesienne Targi Franczyza! Przyjdź i wybierz biznes dla siebie! Franczyzodawcy czekają od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki.
Co zrobić, by dorobić się majątku, prowadząc własną firmę? Ciężka praca, odwaga, elastyczność, wyczucie rynku – może to truizmy, ale to też najlepsza droga do biznesowego sukcesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...