Biznes całą dobę
Wiele lokali gastronomicznych wykorzystuje sentyment do PRL-u. Nawiązują do tego okresu wystrojem, menu czy zestawem serwowanych alkoholi.
– Nasz koncept to puby także w stylu PRL, ale przełamanym nowoczesnością – mówi Wiesław Naklicki, franczyzodawca marki Seta Disco. – To znaczy, że np. serwujemy zarówno tradycyjne przekąski typu śledzie w oleju, smalec z ogórkiem czy żurek, jak i bardziej współczesne dania. To samo dotyczy alkoholi. Jest i czysta wódka, ale także drinki i shoty. Wszystkie alkohole, łącznie z lanym piwem, można u nas kupić już za 5 zł.
Pierwszy lokal z szyldem Seta Disco powstał trzy lata temu w Bydgoszczy. Wkrótce ruszy pierwsza franczyzowa marki w Gdańsku. Koncept jest przeznaczony dla dużych miast, liczących powyżej 200 tys. mieszkańców. Można go otworzyć w dwóch formatach. Na pierwszy z nich potrzebny jest lokal o wielkości powyżej 120 m2, bo musi się w nim zmieścić parkiet do tańca. W piątki i soboty w Seta Disco odbywają się bowiem taneczne imprezy przy muzyce z lat 80. i 90. Franczyzodawca szacuje, że przy lokalu wielkości 120 m2 inwestycję można zamknąć już w kwocie 95 tys. zł. W drugim z proponowanych formatów nie ma parkietu (ani imprez tanecznych), więc i wymagana wielkość lokalu jest mniejsza, do 100 m2. Według licencjodawcy minimalna kwota inwestycji w tym przypadku to 60 tys. zł. W żadnym z formatów nie trzeba inwestować w kuchnię, bo serwowane w lokalu dania dostarcza zewnętrzny catering.
– Zalecamy, by wybierać lokalizacje w miejscach, gdzie toczy się nocne życie danego miasta – radzi Wiesław Naklicki. – Na starówkach, przy ulicach gdzie są inne puby, kluby, blisko uczelni.
Licencjodawca pomaga w wyborze lokalizacji, a także w przygotowaniu projektów technicznych i aranżacji wnętrza.
– Przyjeżdżamy do franczyzobiorcy i, jeśli jest taka potrzeba, jesteśmy z nim na miejscu nawet przez miesiąc – dodaje Wiesław Naklicki. – Wspieramy go też marketingowo przy promocji nowo otwieranego lokalu.
Licencjodawca nie wymaga od kandydatów na franczyzobiorców doświadczenia w gastronomii. – Szkolimy biorcę oraz jego pracowników. Natomiast wymagamy, aby nasz partner osobiście angażował się w prowadzenie lokalu, minimum przez pierwsze pół roku, które jest kluczowe dla rozkręcenia biznesu – podkreśla licencjodawca. – Później można zatrudnić menedżera.
Lokale Seta Disco, niezależnie od formatu, są czynne 24 godziny na dobę. Trzeba o tym pamiętać, zatrudniając personel. Pracowników musi wystarczyć do obsadzenia trzech zmian.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 2,5 tys. zł. Przez pierwsze dwa miesiące opłata franczyzowa wynosi 500 zł, potem wzrasta do 1 tys. zł.
Z tańcami lub bez / Lokal Seta Disco można otworzyć w dwóch formatach: z parkietem do tańca lub bez niego. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali