Co dalej z Telepizzą?
Pod koniec lipca 2018 roku AmRest podpisał wstępną umowę, mającą na celu przejęcie sieci Telepizza w Polsce. W wyniku transakcji AmRest miał nabyć pełny pakiet udziałów w spółce Telepizza Poland. I tym samym przejąć 36 istniejących wówczas restauracji własnych oraz zostać operatorem 71 lokali franczyzowych tejże marki. Wartość transakcji szacowana była na kwotę 8 mln euro. Ostateczna cena miała zostać potwierdzona w dniu zamknięcia transakcji, której wówczas spodziewano się za kilka miesięcy.
– Ta transakcja to przypieczętowanie pozycji AmRest jako lidera w segmencie pizzerii oraz dostaw posiłków do domu. Jednocześnie chcielibyśmy serdecznie powitać w naszym zespole wszystkich pracowników oraz franczyzobiorców Telepizza w Polsce. Z niecierpliwością czekamy na wspólną pracę nad stworzeniem wyjątkowej oferty dla klientów, łączącej najwyższej jakości produkty z profesjonalną usługą dostawy – mówiła wówczas Monika Czyż, prezydent Pizza Hut w AmRest.
Ale transakcja nie doszła do skutku. Dlaczego? Jesienią ubiegłego roku AmRest zwrócił się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta z wnioskiem o wydanie zgody na koncentrację. To był jeden z warunków, od których zależała finalizacja transakcji. Teraz spółka poinformowała w specjalnym komunikacie, że w przewidzianym w umowie terminie nie uzyskała od UOKiK-u tejże zgody. W związku z tym umowa na zakup udziałów Telepizzy została rozwiązana.
"W nawiązaniu do raportu bieżącego RB 42/2018 z dnia 26.07.2018 r. AmRest Holdings SE informuje, że umowa zakupu udziałów zawarta w dniu 26 lipca 2018 roku pomiędzy AmRest Sp. z o.o. oraz Telepizza S.A.U. uległa rozwiązaniu z powodu niespełnienia się w przewidzianym terminie warunków zawieszających określonych w SPA (nieuzyskanie w terminie zgody UOKiK na koncentrację)" – czytamy w komunikacie.
Na stronach UOKiK można przeczytać, że postępowanie w tej sprawie jest zawieszone.
Co dalej z Telepizzą? Przez ostatnie miesiące nie powstawały nowe lokale, spółka trwała niejako w oczekiwaniu. Jak będzie dalej?
– Spółka Telepizza kontynuuje swoje działania – mówi Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland. – Od tego momentu skupiamy się na tym, by z jak największym zaangażowaniem pracować nad wzmocnieniem naszej pozycji i obecności na rynku. Kontynuujemy nasze wysiłki, aby marka Telepizza była silnym i ważnym graczem na rynku gastronomicznym.
Czy jednak spółka będzie szukać teraz nowego inwestora? Bezpośredniej odpowiedzi na to pytanie nie uzyskaliśmy.
– Telepizza Poland ukierunkowana jest na rozwój i budowanie silnej marki w Polsce – powiedziała nam Iwona Olbryś.
Iwona Olbryś, dyrektor generalna Telepizza Poland / "Telepizza Poland ukierunkowana jest na rozwój i budowanie silnej marki w Polsce". PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Lato pełne pracy
/06.08.2023
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Telepizza porządkuje sieć – wymienia franczyzobiorców i przekształca lokale własne we franczyzowe.
Czy licencja na biznes musi być droga? Nie. Są koncepty, które nie zrujnują naszego budżetu. I w których możemy liczyć na wsparcie franczyzodawcy. Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Michał Piasecki i Daniel Piekarski to nowi właściciele Telepizza Poland. Czemu kupili nierentowną firmę? I co zamierzają z nią zrobić?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Stawiam na Mrówkę
/28.10.2025
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
Żabka świętuje kolejny przełom – otwarcie 12 000. sklepu w Polsce. Firma zapowiada dalszą ekspansję – do 2028 roku chce otwierać nawet 1300 sklepów rocznie.
Podpisanie umowy franczyzy to jeden z najważniejszych momentów w drodze do własnego biznesu. Ale zanim to zrobisz, warto wiedzieć, gdzie w umowie szukać tzw. zielonych flag, a które zapisy powinny zapalić ostrzegawczą lampkę.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali