Coccodrillo się zmienia
Marek Dworczak, prezes spółki CDRL, która jest właścicielem marki Coccodrillo zaznacza, że sieć w 2019 roku będzie koncentrować się na utrzymaniu liczby salonów w Polsce oraz ich modernizacji i relokacji w bardziej korzystne miejsca. Franczyzodawca chce otwierać salony przede wszystkim w miejscowościach powyżej 25 tys. mieszkańców. Ma również konkretne wymagania względem potencjalnych franczyzobiorców
– Jeżeli jednak zwróci się do nas osoba zainteresowana otwarciem salonu w mniejszej miejscowości, nie przekreślamy takiej możliwość. W tym przypadku analizie poddajemy handel lokalny, tradycję, obecność konkurencji – wszystko to, co wpływa na potencjał danej lokalizacji – mówi Marek Dworczak.
Właściele sklepów Coccodrillo otrzymują towar w depozyt. W związku z tym na początku współpracy muszą wpłacić kaucję zwrotną w wysokości 15 tys. zł. Lokal na sklep powinien mieć powierzchnię ok. 60 m2 i najlepiej znajdować się przy głównej ulicy lub w centrum handlowym. Koszt inwestycji w salon wynosi mniej więcej 60 tys. zł. Kwota uzależniona jest od wielkości lokalu oraz od stanu w jakim się on znajduje. Salony Coccodrillo są utrzymane w jednym standardzie. Po stronie franczyzodawcy leży przygotowanie projektu aranżacji sklepu i zamówienie mebli (za które płaci franczyzobiorca).
– Pakiet franczyzowy obejmuje szkolenia z zakresu obsługi klienta i visual merchandesingu, oprogramowanie, pomoc w zakresie działań marketingowych. Dodatkowo każdy z salonów ma przydzielonego opiekuna, który służy pomocą w każdej sytuacji – zapewnia Dworczak.
Franczyzodawca twierdzi, że na przestrzeni kilku miesięcy wprowadził istotne zmiany w swojej sieci. – Stale analizujemy i pracujemy nad efektywnością naszego modelu współpracy, wprowadziliśmy zmiany w systemie motywacyjnym dla pracowników salonów franczyzowych, a także w systemie rankingów oraz w kwestii wynagrodzeń dla właścicieli salonów agencyjnych – dodaje Marek Dworczak.
Jak zaznacza franczyzodawca, sektor odzieży i obuwia to największy pod względem sprzedaży segment rynku produktów dla dzieci.
– Prognozy dla branży związanej ze sprzedażą odzieży dziecięcej są pozytywne i skorelowane z prognozą kondycji całej gospodarki. Liderem jest Smyk, ze względu na szeroką ofertę produktów, jednak Coccodrillo ma również mocną pozycję na rynku. Obecnie pod naszym logo działa 249 salonów, ale na tym nie zamierzamy poprzestać – zapowiada prezes Coccodrillo.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Konferencja liderów franczyzy, nowe otwarcie w So Coffee i Carrefour, finansowe podsumowania w CDRL oraz Sfinksie. Przegląd tygodnia 27 maja-3 czerwca.
Wręczenie dyplomów absolwentom studiów Zarządzania Franczyzą, zagraniczne sukcesy, podsumowania i plany franczyzodawców. Przegląd tygodnia 16-22 stycznia.
Lody Bonano świętują 20-lecie na rynku, Grupa PSB modernizuje zarząd, a Coccodrillo podsumowuje sprzedaż. Przegląd tygodnia 14-20 listopada.
Coccodrillo chwali się rosnącymi przychodami, The White Bear Coffee otwiera nowe kawiarnie. Przegląd tygodnia 2-9 lipca.
Planujesz otworzyć własną firmę ale nie masz pomysłu na biznes? Kup lutowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, w który biznes najbardziej opłaca się zainwestować.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
POPULARNE NA FORUM
Dzień dziecka - prezenty
u nas tak samo ;)
5 -10- 15 wypowiedziała wszystkie umowy
Witam chodzi mi o sklepy 51015 ponieważ chciałam otworzyć ten sklep u siebie w mieście i pan z którym rozmawiałam nic nie wspominał o kłopotach a dowiadywalam się we...
Centra handlowe na celowniku
Sklepy online teraz przezywają prawdziwy rozkwit.
Pieluszki typu pampers
Mam dostęp do pieluszek dada w ilościach tir. Wszystko legalnie bo na rynkach wschodnich są juz podróbki. Zapraszam do współpracy :)
Dzień dziecka - prezenty
U nas na dzień dziecka są tylko słodycze i to tak w niewielkiej ilości. Dzieci jakoś nie mają wielkich oczekiwań w kwestii prezentów na ten dzień.
Wydawanie książek dla dzieci – bajeczny interes
Wszyscy piszą, że wchodzą ale zero konkretów. Można więcej szczegółowych informacji poznać.
Obrót w sklepie z odzieżą dziecięcą
możesz popytać także inne osoby które prowadzą taki sklep
Sklep z zabawkami - czy warto prowadzić?
to spamowanie typu "będą potrzebne Ci regały, koleżanka szukała i znalazła" ... ludzie, nie stać Was na uczciwą reklamę tylko tworzycie takie bzdurne historie? Jak dla...