Początki biznesu / Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych.
Niedziala
07.04.2019
– Widzimy duże zainteresowanie naszą branżą. Rośnie świadomość klientów na temat tego, jak istotny dla każdej firmy jest marketing – mówi Piotr Stefański z Xeromatic.
 

Xeromatic.pl powstał na bazie kilku agencji reklamowych?
Tak, a pierwsza z nich została otwarta w 2006 roku. Jeszcze do niedawna pracowaliśmy jako grupa firm partnerskich, wymieniających się doświadczeniem i wiedzą jak również metodami sprzedaży. Po jakimś czasie doszliśmy do wniosku, że pod nazwą Xeromatic.pl możemy zbudować system online z dostępem do wszystkich usług reklamowych, wraz z całym pakietem szkoleń. Właśnie to pozwoliło nam na stworzenie agencji reklamowych w każdym powiecie w Polsce (sprzedaż licencji dotyczy jednego miasta i powiatu).

Xeromatic ze swoją ofertą franczyzową wystartował dopiero rok temu.
A dzisiaj mamy już piętnastu partnerów i pomysł na nowy kierunek rozwoju. Startowaliśmy jako agencja, która chce odwrócić konwencjonalny system prowadzenia tego typu biznesu opartego o lokal. To my wychodzimy do klienta. Nasi partnerzy działają mobilnie, w związku z czym nie ma konieczności posiadania lokalu, ani kosztów wynajmu z tym związanych. Ku naszemu zaskoczeniu okazało się jednak, że zgłasza się do nas wielu przedsiębiorców, którzy dysponują już lokalem i chcieliby uzupełnić swoje usługi o ofertę Xeromatic. To głównie firmy zajmujące się doradztwem finansowym, nieruchomościami i księgowością. W związku z tym firma pracuje nad propozycją dla tych franczyzobiorców, którzy chcieliby jednak prowadzić działalność w lokalu.

Jakie usługi oferujecie?
Nasi partnerzy zarabiają na sprzedaży produktów poligraficznych: wizytówek, ulotek, banerów, plakatów itp. oraz usług projektów graficznych, tworzeniu stron WWW, kampanii na Facebooku czy Google, budowaniu reklamy świetlnej i wielkoformatowej, jak również na usługach takich jak oklejanie samochodów. Łącznie Xeromatic dysponuje kilkudziesięcioma produktami w kilkuset konfiguracjach.

Ile trzeba zainwestować, przystępując do sieci?
Obecnie inwestycja w Xeromatic to ok. 10 tys. zł netto, plus program graficzny Corel Draw za ok. 300 zł netto. W ramach tej inwestycji partner może liczyć na wszelkie niezbędne narzędzia do prowadzenia agencji wspartej systemem online. Xeromatic zapewnia cały system online, szkolenia, materiały na start, tablet, foldery reklamowe, wizytówki i know-how prowadzenia biznesu. W pogotowiu czeka też studio graficzne i wsparcie konsultingowe 24h w ciągu dnia i 7 dni w tygodniu.

Na zwrot z inwestycji trzeba długo czekać?
Można na niego liczyć już w ciągu trzech miesięcy. Wszystko zależy od czasu poświęconego na prowadzeniu biznesu i od zaangażowania partnera. Jako operator marki nie pobieramy prowizji, a jedynie opłatę marketingową w wysokości 399 zł netto miesięcznie. Franczyzobiorca Xeromatic otrzymuje wyłączność na cały powiat w ramach jednej licencji. Ambitni mają możliwość objęcia kilku powiatów.

Cenią państwo doświadczonych partnerów?
Doświadczenie partnera jest pewnym plusem. Ale z drugiej strony często obserwujemy, że partner bez żadnego doświadczenia osiąga lepsze wyniki niż ten z doświadczeniem. Po przejściu wszystkich szkoleń nasz franczyzobiorca otrzymuje dokładny plan pracy i tego, jak powinien rozwijać swój biznes. Osoby z doświadczeniem w branży mają zazwyczaj swoje nawyki i swój system pracy.

Szkolą państwo nowych pracowników?
To podstawa wejścia na rynek i prowadzenia dochodowego biznesu. Dlatego nasze szkolenia są dobierane odpowiednio do poziomu wiedzy przedsiębiorcy. Również po szkoleniach prowadzimy ciągłe konsultacje z naszymi partnerami. 

Jak oceniają państwo aktualną kondycję swojej branży?
Nasza sieć rozwija się bardzo szybko. Widzimy duże zainteresowanie branżą, co wiąże się ze wzrostem świadomości klientów na temat marketingu firmy i rozwojowi marketingu internetowego. Niebawem wchodzimy z ofertą dla klientów, którzy już dysponują lokalem i chcą otworzyć punkt wraz z biurem. Naszym partnerom zapewnimy branding oraz wyposażenie biura, już w cenie wejścia w biznes.

Rozmawiała Maryla Pałasz


Piotr Stefański, dyrektor marketingu w Xeromatic / "Na zwrot z inwestycji franczyzobiorcy Xeromatic mogą liczyć w ciągu trzech miesięcy".

POPULARNE NA FORUM

Płyta XPS dla producentów drzwi

Dzień dobry. Jeśli zajmują się Państwo produkcją drzwi zewnętrznych i wewnętrznych to polecam zajrzeć na stronę Ostrowski.eu. Jest to producent płyt XPS, które...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.06.2019
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie zawsze należy zlecić osobom, które zajmują się tym na co dzień. Samodzielne działania mogą przynieść odwrotny skutek. Dlatego znacznie lepiej...

76 wypowiedzi
ostatnia 01.04.2019
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Niby dobry pomysł, ale ta franczyza niczego Tobie nie daje, nie da się zarobić, ponieważ I tak większe firmy mają lepsze ceny, a to jest najważniejsze dla potencjalnego...

2 wypowiedzi
ostatnia 21.02.2019
Gadżety reklamowe - co zamówić?

U mnie super sprawdziły się brendowane soki owocowe i woda dla klientów. Prowadzę biznes dla klientów premium, więc butelki z własnym logiem robiły zawsze dobre...

92 wypowiedzi
ostatnia 14.02.2019
Szkolenia menedżerskie

Szkolenia to szczególny element w pracy np. handlowca, dobrze jest przyłożyć się do organizacji takiego wydarzenia. Nasza firma organizowała ostatnio szkolenie dla...

28 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Szkolenia dla handlowców - co polecacie?

Myślę, że nie ma tu uniwersalnego rozwiązania. Szkolenie dla handlowców powinno być dostosowane pod produkt, jak i również pod politykę firmy. Co więcej myślę, że...

43 wypowiedzi
ostatnia 06.02.2019
Drukarnia w Warszawie

a daj znać na czym chcesz drukować ten baner to będzie łatwiej doradzić :)

4 wypowiedzi
ostatnia 18.12.2018
Drukarnia w Warszawie

przykro mi, ale baneru nigdy nie miałam okazje drukować... :(

4 wypowiedzi
ostatnia 16.12.2018