Gotują ramen i zarabiają

Lokal w dobrym miejscu / Dobrą lokalizacją na restauracje Panda Ramen są centra miast, okolice rynków, starówek, miejsca, gdzie tętni życie restauracyjne, ale także strefy biznesowe, sąsiedztwo korporacji, biurowców.
Poniedziałek
15.04.2019
Franczyzodawca Panda Ramen zapewnia, że przy 100 klientach dziennie można już liczyć na zysk. A w restauracji sieci stołuje się zazwyczaj 250-300 osób.
 

Ramen to japońska zupa, przygotowana na bulionie, z makaronem, jajkiem i innymi dodatkami: mięsem, rybami, może być też w wersji wege. Właśnie ona stała się fundamentem biznesu dla pomysłodawców restauracji Panda Ramen. Pierwszy lokal z tym szyldem powstał cztery lata temu, tuż obok wrocławskiego rynku.
W gastronomii pracuję już od kilkunastu lat  opowiada Marcin Kleczyński, współwłaściciel Panda Ramen.  W tym także w restauracjach sushi, gdzie zetknąłem się po raz pierwszy z ramenem. Kilka lat temu poznałem świetnego szefa kuchni, który ma już ćwierć wieku doświadczenia w branży. Znał ramen, wiedział, że ta zupa podbije świat. I tak ze wspólnikiem postanowiliśmy otworzyć restaurację, w której właśnie ona będzie podstawą menu.

Oprócz ramenów (jest ich siedem rodzajów) w lokalu serwowane są też zestawy lunchowe i kilka innych potraw kuchni japońskiej. Po roku funkcjonowania pierwszej restauracji właściciele otworzyli kolejną, tym razem na jednym z osiedli we Wrocławiu (tu do menu włączyli jeszcze sushi). A teraz postanowili rozwijać dalej swój koncept z pomocą franczyzy. Licencjobiorców szukają w miastach liczących minimum 60-80 tys. mieszkańców.

Wsparcie od dawcy

Dobrą lokalizacją na restauracje Panda Ramen są centra miast, okolice rynków, starówek, miejsca, gdzie tętni życie restauracyjne, ale także strefy biznesowe, sąsiedztwo korporacji, biurowców. W mniejszym mieście minimalna wielkość lokalu to 80 m2. W większym optymalna powierzchnia to 100-120 m2. Najlepiej oczywiście znaleźć lokal przystosowany już do potrzeb gastronomii, co ograniczy wydatki.
 Podstawą jest dobra wentylacja – podkreśla Marcin Kleczyński. Buliony na ramen gotują się długo. Konieczny jest dobry wyciąg, który pozwoli pozbyć się zapachów. Dostarczymy franczyzobiorcom projekt technologiczny lokalu. Pomożemy w całym procesie przygotowania restauracji, od ciągu technologicznego, po wystrój sali, grafiki, materiały marketingowe. Będziemy na miejscu przed i po otwarciu.

Franczyzodawca szacuje, że na przygotowanie restauracji trzeba wydać minimum 150 tys. zł. Pod warunkiem, że lokal już wcześniej był przystosowany do potrzeb gastronomii. Jeśli nie, wydatki będą wyższe. Franczyzobiorca może skorzystać z polecanych przez dawcę licencji dostawców wyposażenia do lokalu, ale może też znaleźć własnych. Licencjodawca zapewnia szkolenia dla franczyzobiorcy i jego pracowników (np. kucharze szkolą się ok. miesiąca), obiecuje też pomoc w znalezieniu dostawców produktów oraz promocji lokalu.

Właściciele Panda Ramen nie ukrywają, że wśród kandydatów na franczyzobiorców preferują osoby z doświadczeniem w zarządzaniu lokalem gastronomicznym lub innym biznesem.
Trzeba wiedzieć, że to jest ciężka praca – podkreśla Marcin Kleczyński. Oczywiście jeśli ktoś bez takiego doświadczenia zechce nawiązać z nami współpracę, to też jest to możliwe. Po prostu otrzyma od nas jeszcze większe wsparcie, np. obecność pracownika z centrali przez pierwsze miesiące działania restauracji.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi od 30 do 50 tys. zł. Jak wyjaśnia licencjodawca, im wyższa opłata wstępna, tym niższe późniejsze miesięczne opłaty franczyzowe. Te ostatnie mogą być liczone albo w procentach od obrotu, albo mieć formę stałej kwoty. Wybór należy do franczyzobiorcy.
Przy 100 paragonach dziennie można już liczyć na zysk. A z naszego doświadczenia wynika, że 100 to mało – podkreśla Marcin Kleczyński.  Nasze menu opiera się na szybko serwowanych daniach, dzięki czemu rotacja klientów jest duża. W weekendy dziennie restauracja wydaje 250-300 paragonów, nie licząc dowozów.


Nie tylko ramen / Oprócz ramenów (jest ich siedem rodzajów) w restauracjach Panda Ramen serwowane są też zestawy lunchowe i kilka innych potraw kuchni japońskiej.

ZOBACZ W KATALOGU

Am Am Kebab
Amori Pomodori
Atelier Herosima
Autorskie Lody Piccolo
Bafra Kebab
Berlin Döner Kebap
Beza Krówka Lody rzemieślnicze
Biesiadowo
Bike Café
Browar Korona
BuBu Bubble Tea
Cafe Słodziak
Candy Pop
Carat Kebab
Chinkalnia
Cochise Burger
Coffeeloffee
Cofix
Crazy Bubble
Cudo Vegan Sushi
Cukiernia Sowa
Cukrem i Solą
Da Grasso
DG Restauracje
Dobra Pączkarnia
Domino’s Pizza
Donuterie
Doskoi
Easy Beer
Easy Wine
Express Pizza American Style
FABBRICA Italian Comfort Food
Falla
Felix Chicken
Fit Cake
Good Chicken
Gorąco Polecam. Smaki z Piekarni
Grande Pizza
Gruby Benek
Hotdogzna
Ice'n'go
Japanos
Kashka
Kiss Kimchi
Koku Sushi
Krowa Mać Burgers
Kurcze Pieczone
Lodolandia & Kołacz
Lody Bonano
Lody Lida
Lviv Croissants
Makarun
Maxipizza
McDonald’s
Meron
Ministerstwo Śledzia i Wódki
Mniami Ice Cream
Mr. Kebab
New York Hot Dog
New York Pizza Department
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Pączki Mamy
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Pijalnia Wódki i Piwa
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Pizza Factory
Pizza Hut
Pizzeria Stopiątka
Prosiak Polski Kebab & Fast Food
Ramen Shop by Sushi Kushi
Salsiccia Pizzeria Napoletana
Sayuri Sushi
SiGelato
So Coffee
Stava
Steiku Haoss
Subtilité Wine & Bar
Subway
Sulaiman Kebab
Sushi Bistro
Sushi Burrito
Sushi Kushi
Szaszłykowo
Taco Bar
Tawerna Pepe Verde
The White Bear Coffee
Tibesti 2Go
Totti Pizza Rzymska
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
United Chicken
Western Chicken
Western Tortilla
Yum Yum Kebab
ZapieCKanki
Zapiekankarnia – Zapiekanki, Bajgle, Pizza, Pasta
ŻarWok
Zdrowa Krowa