Biznes na gorące dni
– Liczba placówek zmienia się dynamicznie. Do końca czerwca podpiszemy mniej więcej 100 nowych umów. Codziennie prowadzimy rozmowy z potencjalnymi partnerami i spotykamy się z przedstawicielami galerii handlowych, gdzie ustawimy nasze punkty. Każdego dnia podpisujemy 3-4 nowe umowy. Nie zwalniamy tempa nawet na chwilę – mówi Marcin Olesiak, prezes Sweet Gallery, właściciel marki Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab. Punkty sprzedaży funkcjonują na zewnątrz obiektów handlowych, dzięki czemu nie dotyczy ich problem niehandlowych niedziel. Oprócz tego Sweet Gallery celuje w miasta od 7 tys. mieszkańców. Jak twierdzi prezes spółki, lody i słodkie desery sprawdzają się wszędzie, dlatego firma nie omija nawet najmniejszych miejscowości.
Spółka Sweet Gallery stawia na proste zasady prowadzenia biznesu. Podstawą wszystkich konceptów jest mobilność i dzięki temu elastyczność. – Możemy szybko reagować na potencjał zakupowy lokalizacji i w razie potrzeby ją zmienić. To daje ogromną przewagę nad placówkami stacjonarnymi, które zazwyczaj wymagają remontu i adaptacji do danego konceptu oraz uzależnione są od kosztów najmu – komentuje Marcin Olesiak.
Przyczepy Lodolandia, Rajskie Lody Tajskie, Kołacz na Okrągło i Bafra Kebab są w pełni wyposażone i gotowe do pracy natychmiast po podpisaniu umowy. Inwestycja w biznes zamyka się w 139 tys. zł, ale wystarczy mieć już 10 tys. zł, żeby otworzyć punkt (przyczepę można wziąć w leasing). Franczyzobiorca rozpoczyna pracę zaraz po dwudniowym szkoleniu – z wiedzy o produkcie i obsługi klienta. Zwrot inwestycji w koncept następuje najpóźniej po drugim sezonie..
Biznes, który oferuje Sweet Gallery podzielony jest na dwa sezony – wiosenno-letni oraz jesienno-zimowy. – Stworzyliśmy koncept, który pozwala zarabiać przez cały rok. Od 1 kwietnia do 30 września sprzedajemy lody, gofry i zimne napoje, a przez resztę roku węgierskie kołacze. Punkty przechodzą szybki rebranding – maszyna do lodów zastępowana jest urządzeniem do wypiekania kołaczy. Zmianie ulega też elewacja zewnętrzna punktu, a wszystko trwa kilka godzin. Partner już następnego dnia może rozpoczynać sprzedaż nowych produktów – mówi Marcin Olesiak.
Od 2017 roku Sweet Gallery prowadzi intensywny rozwój za granicą pod marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). W tej chwili obie sieci działają już na Słowacji, w Niemczech, we Francji, na Majorce i w Wielkiej Brytanii. W sumie razem poza Polską funkcjonuje ok. 40 punktów Sweet Gallery. Firma za granicą pozyskuje masterfranczyzobiorców i tzw. ambasadorów marki, którzy odpowiedzialni są za pozyskiwanie franczyzobiorców. – Przedstawiciele zagraniczni otrzymują ogromne wsparcie ze strony centrali. Mamy cztery osoby w Warszawie, które jeżdżą po świecie, pozyskując lokalizacje dla nowych franczyzobiorców – mówi Marcin Olesiak.
Niedawno Sweet Gallery nawiązała współpracę z Carrefourem we Francji. Podobnie jak w Polsce, punkty sprzedaży Ice and Roll oraz Cake and Roll będą otwierane w otoczeniu centrów handlowych.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sweet Gallery utrzymuje szybkie tempo rozwoju. W bieżącym roku planuje ok. 450 nowych otwarć.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Lodolandia & Kołacz na Okrągło wykorzystuje elastyczność oferty i szybki rebranding, by zapewnić ciągłość biznesu przez cały rok. Jak działa taki model biznesowy?
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów, które zachwycą smakiem. Franczyzodawca konceptu Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Kupujący zwlekają, sprzedających przybywa. W obliczu zmiennego rynku nieruchomości rośnie rola pośrednika. O trendach i sile franczyzy mówi Marek Szubzda, współwłaściciel Express House.
– Nie wystarczy usiąść, zamieścić jakieś tam bukiety w internecie i czekać na klienta. Trzeba jak najbardziej poszerzać zakres działalności – mówi Jacek Dybowski, właściciel kwiaciarni Kffiaty.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali