Zysk w dobrym stylu
Branża mody męskiej w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Mnogość miejsc, w których możemy nabyć ubrania oraz ogromna liczba produktów powoduje, że na rynku odzieżowym fundamentalne znaczenie ma marka. W Polsce klienci są również bardzo wrażliwi na cenę. Szczególnie w branży odzieży męskiej firmy regularnie rywalizują cenami. Często ma ona większe znaczenie niż kraj pochodzenia danego produktu czy idąca za tym jakość oferty.
– Z naszej perspektywy połączenie regularnych rabatów niezależnie od sezonu oraz dobrej reklamy to strategia krótkoterminowa. W długim terminie jakość ma szczególne znaczenie. W firmie Recman towarzyszy nam niezwykła dbałość o każdy detal, zarówno podczas tworzenia kolekcji, jak i jej dystrybucji i ekspozycji. Rynek odzieżowy nie jest łatwy, a branża odzieży męskiej w ostatnich latach przechodzi transformację. Mężczyźni są coraz bardziej świadomi i dbają o wygląd zewnętrzny. Częściej interesują się modą i aktualnymi trendami, doceniają jakość oferowanych produktów – tłumaczy Wojciech Tulwin, dyrektor marketingu marki Recman.
Dbałość o oferowane produkty przekonała do współpracy z marką Recman Artura Kozłowskiego, który prowadzi swój salon od 2011 roku. – Obecnie prowadzę dwa salony Recman w galerii Revia Park w Zamościu oraz w Tomaszowie Lubelskim. Od zawsze interesowałem się modą męską. Kiedy narodził się w mojej głowie pomysł na otwarcie własnego biznesu, to właśnie marka Recman przykuła moją uwagę. Istotne było dla mnie to, czy marka, którą będę reprezentować, oferuje produkty wysokiej jakości i czy są one szyte w Polsce. Marka Recman w swojej ofercie miała to czego oczekiwałem – mówi Artur Kozłowski.
Franczyzobiorca z Zamościa wcześniej pracował w salonach samochodowych Volvo oraz Renault. Wymagana dobra prezencja miała wpływ na jego zainteresowanie modą. – Na co dzień dbałem o swój wizerunek poprzez odpowiedni strój. Stawiałem pierwsze kroki w dobieraniu zestawów składających się z garniturów, marynarek, spodni, koszul, krawatów i obuwia. Zatem moda oraz umiejętności związane z obsługą klienta były mi doskonale znane od samego początku mojej kariery zawodowej – tłumaczy Artur Kozłowski.
Wojciech Tulwin zaznacza, że o otwarciu sklepu w konkretnej lokalizacji decyduje głównie koszt wynajęcia lokalu. – Wspieramy naszych partnerów w negocjacjach, co pozwala uzyskać atrakcyjne warunki wynajmu. Optymalna powierzchnia na salon Recman wynosi między 80 a 100 m2. Indywidualnie dla każdego sklepu przygotowujemy projekt wystroju wnętrza. W kwestii wyposażenia partnerzy mogą korzystać z firm, które polecamy, jednak nie jest to konieczne – mówi Tulwin.
Kwota inwestycji jest zależna od miasta i stanu lokalu, w którym powstanie sklep oraz jego lokalizacji (galeria handlowa czy lokal przy ulicy). Wynosi średnio od 80 tys. zł do 150 tys. zł, a w przypadku lokali w stanie deweloperskim w galeriach handlowych nawet 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca nie musi zamawiać ani kupować towaru lub płacić za niego kaucji. Recman jako franczyzodawca jest właścicielem towaru i dba o asortyment w każdym salonie .
Marka Recman, która obecnie liczy 74 salony franczyzowe, nadal koncentruje się na systematycznym poszerzaniu sieci. – Cały czas pracujemy nad ekspansją marki za granicę, szczególne zależy nam na rejonie krajów bałtyckich: Litwie, Łotwie i Estonii. Jednym z naszych długofalowych celów jest również rozwój kanału e-commerce. Regularnie wykorzystujemy potencjał nowych możliwości reklamowych online, co pozwala na dotarcie do szerszej grupy odbiorców – dodaje Wojciech Tulwin.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...