Franczyzodawca pomaga nie tylko znaleźć dobrą lokalizację na sklep, ale też wyposaża go w niezbędne meble i urządzenia.
 

Oferta sklepów kosmetycznych Kontigo obejmuje produkty i akcesoria do makijażu, pielęgnacji ciała, twarzy, włosów, a także zapachy, kosmetyki naturalne i azjatyckie, ulokowane w specjalnych strefach. Obecnie pod szyldem Kontigo działa 17 placówek własnych i franczyzowych. 

– W tej chwili chcemy rozwijać naszą sieć w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców – mówi Robert Tadla, menedżer ds. ekspansji marki Kontigo. – Dopiero zaczynamy ekspansję franczyzową, na tym etapie zamierzamy pracować nad większą rozpoznawalnością naszej marki. Jednak docelowo chcemy być obecni również w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców – dodaje.

Franczyzodawca wspiera licencjobiorców w wyborze odpowiednich lokalizacji. Mogą to być zarówno galerie handlowe, jak i lokalizacje przyuliczne. Optymalna wielkość sali sprzedażowej to 100 m2, do tego należy dodać niewielkie zaplecze. Po stronie franczyzobiorcy leży inwestycja w przygotowanie lokalu, czyli podłóg, ścian, oświetlenia. Natomiast licencjodawca wyposaża sklep w meble (w tym przygotowuje miejsce do testowania produktów pielęgnacyjnych, strefę do wykonywania makijażu z naturalnym oświetleniem), a także zapewnia wizualizację wewnętrzną i zewnętrzną. 

– Jeśli chodzi o zatowarowanie, to franczyzobiorcy mogą zapłacić za nie gotówką lub wziąć towar w depozyt, w zamian za zabezpieczenie, np. w formie weksla lub gwarancji bankowej – wyjaśnia Robert Tadla. 

Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.  

– Odpowiednie wynagradzanie i motywowanie nie tylko franczyzobiorców, jak również pracowników, jest dla nas bardzo istotne – podkreśla Robert Tadla. – Nasi konsultanci są nie tylko sprzedawcami, pełnią również rolę profesjonalnych doradców, pomagają w doborze kosmetyków, a także wykonują makijaż. Konsultanci przechodzą szkolenia sprzedażowe i produktowe, a oprócz tego tygodniowy kurs makijażu pod okiem znanego makijażysty Harry’ego J. 

Franczyzobiorca nie wnosi żadnych opłat za przystąpienie do sieci. Opłata franczyzowa, w formie procentu od obrotów, jest płatna dopiero od drugiego roku funkcjonowania sklepu.

Koncept Kontigo wyróżnia od pozostałych oferta kosmetyczna skierowana tylko do kobiet oraz wyjątkowa obsługa w sklepach. Do dyspozycji klientek jest strefa makijażowa z naturalnym światłem, w którym mogą przetestować praktycznie każdy kosmetyki dostępny w sklepie. Wszystko odbywa się z zachowaniem najwyższych zasad higieny, do dyspozycji są jednorazowe testery do pomadek, tuszy, paletek etc. Dostępna jest również unikatowa strefa do testowania z wodą, w której można wypróbować płyny do kąpieli, peelingi, toniki i maseczki. W przeciwieństwie do innych drogerii, w Kontigo klienci mogą nie tylko powąchać, ale i spróbować i dotknąć praktycznie każdego dostępnego w ofercie kosmetyku. W Kontigo są również specjalnie wydzielone strefy kosmetyków naturalnych i azjatyckich, które cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem wśród klientów. Strefy są dodatkowo udekorowane elementami nawiązującymi do kategorii: azjatyckimi parasolkami w strefie kosmetyków orientalnych czy liśćmi i kwiatami w strefie naturalnej.

A na jakie korzyści może liczyć franczyzobiorca, który zdecyduje się otworzyć sklep kosmetyczny pod marką Kontigo? – Przede wszystkim zapewniamy wysoką marżę, atrakcyjny system premiowania, preferencyjne warunki pierwszego zatowarowania z możliwością rozłożenia na raty oraz kredyt kupiecki, co przekłada się na realne zyski – zapewnia Robert Tadla.

Franczyzodawca współfinansuje wyposażenie sklepu franczyzowego, zapewnia meble, buduje strefę do testowania kosmetyków do makijażu oraz do pielęgnacji ciała, a także wydzielone strefy  kosmetyków azjatyckich i naturalnych. Ponadto dostarcza szyld i kaseton, moduł kasowy oraz gondole promocyjne.

Franczyzobiorca ma zapewnione wsparcie biznesowe, zarówno podczas otwarcia sklepu, jak i w trakcie trwania współpracy. Przedsiębiorca otrzymuje wsparcie koordynatora sklepu, a także ma zapewniony pakiet intensywnych szkoleń. Poza tym franczyzobiorca ma do dyspozycji nowoczesne narzędzie do prowadzenia i kontroli sklepu kosmetycznego Kontigo, otrzymuje codziennie raporty i analizy sprzedażowe, a także może skorzystać z systemu motywacyjnego dla personelu sklepu.

Franczyzobiorca Kontigo nie musi też martwić się o marketing. Już od samego otwarcia otrzymuje mocne wsparcie – kilkudniowy event „Wielkie Otwarcie” z promocją w kanałach społecznościowych Kontigo oraz uczestnictwem samego Harrego J. Dodatkowo przez cały rok franczyzodawca organizuje duże kampanie marketingowe, zarówno wizerunkowe, jak i sprzedażowe, dostarcza franczyzobiorcom reklamowe gazetki, plakaty, ulotki, wobblery, cenówki oraz wspiera ich poprzez działania w internecie. Dodatkowo oferuje sprawdzony program lojalnościowy i narzędzia wzmacniające sprzedaż.

Kontigo również finalizuje wprowadzenie systemu agencyjnego. Już wkrótce pojawi się on w ofercie współpracy.

Jeśli chcecie Państwo uzyskać dodatkowe informacje dotyczące franczyzy lub systemu agencyjnego zapraszamy do wypełnienia poniższego formularza lub do kontaktu mailowego na adres franczyza@kontigo.com.pl. Pytania trafią bezpośrednio do Kontigo.


Dowiedz się więcej
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do IWG.
Dowiedz się więcej
Dane kandydata
Dane kandydata
undefined
undefined
If you see this, leave this form field blank