Otwieramy mydlarnię
Stara Mydlarnia od 2001 roku zajmuje się produkcją naturalnych kosmetyków do kąpieli, pielęgnacji ciała, twarzy i włosów. Od 2010 roku marka rozbudowuje sieć sklepów pod swoim szyldem. Obecnie ma ich 30, z czego tylko dwa własne.
– Docelowo na pewno chcemy mieć ponad 50 sklepów. Dostajemy sporo zgłoszeń od osób zainteresowanych nasza franczyzą, więc mamy nadzieję na kolejne otwarcia w najbliższym czasie – mówi Agnieszka Lisińska, starszy menedżer ds. eksportu marki Stara Mydlarnia. – Jesteśmy również bardzo aktywni jeżeli chodzi o rynki zagraniczne. Mamy w planach szybki rozwój eksportu, wierzymy, że z powodzeniem.
Koncept otwiera sklepy zarówno w galeriach handlowych, jak i w lokalizacjach przyulicznych. Zalecana wielkość lokalu to od 25 do 50 m2. Potrzebna jest duża witryna. – Zwracamy także ogromną uwagę na położenie lokalu względem innych sklepów, zarówno w galerii jak i na ulicy, mocno przyglądamy się ruchowi klientów i otoczeniu. Dobra lokalizacja jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces sklepu – wyjaśnia Agnieszka Lisińska. – Lokalu w większości przypadków szukamy wspólnie z kandydatem na licencjobiorcę, jednak często potencjalny franczyzobiorca ma już własną propozycję. Wtedy dokonujemy analizy punktu i podejmujemy decyzję.
Oprócz sklepów możliwe jest też otwarcie wyspy handlowej. Który format jest bardziej atrakcyjny?
– Sklepy dają więcej możliwości stworzenia atmosfery charakterystycznej dla naszych punków sprzedaży i wykorzystania aromatyzacji dla podkreślenia walorów zapachowych naszej oferty – mówi Agnieszka Lisińska. – Ale oczywiście wyspy stanowią doskonałą alternatywę w miejscach wyjątkowo atrakcyjnych handlowo, gdzie lokal sklepowy nie jest możliwy do wynajęcia.
Koszty inwestycji, jak podkreśla licencjodawca, uzależnione są od wielu czynników: lokalizacji, powierzchni i stanu wyjściowego lokalu. Powinny zmieścić się w widełkach 70-120 tys. zł. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł, obowiązuje też kwartalna opłata marketingowa.
W ramach pakietu franczyzowego licencjodawca oferuje m.in.: szkolenie z prowadzenia sklepu oraz produktowe, podręcznik operacyjny, opiekę regionalnych kierowników ds. franczyzy, wsparcie marketingowe, wsparcie w sprawach visual merchandisingu, strategie promocyjną.
– Wraz z podpisaniem umowy i podczas całego okresu współpracy przekazujemy franczyzobiorcy know-how, które wypracowaliśmy razem z obecnymi licencjobiorcami – podkreśla Agnieszka Lisińska.
Franczyzobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży. Licencjodawca zapewnia, że są sklepy, które zaczynają być rentowne już po trzech miesiącach, ale przyznaje, że są i takie, które potrzebują na to więcej czasu.
– Rentowność każdego sklepu także zależy od wielu czynników, które omawiamy indywidualnie z każdym licencjobiorcom – zauważa Agnieszka Lisińska.
Zapach zysków / Licencjodawca zapewnia, że są sklepy, które zaczynają być rentowne już po trzech miesiącach, ale przyznaje, że są i takie, które potrzebują na to więcej czasu. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Kosmetyki z Francji
/19.11.2024
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
Hiszpański marka Aromas Artesanales chce zbudować w Polsce sieć sprzedaży. Proponuje zarobek na rozlewanych perfumach.
– Działamy od 30 lat, jesteśmy w 48 krajach i co dwie sekundy sprzedajemy dwa flakony perfum o pojemności 30 ml – mówi Nicolas Pellegrini, dyrektor ds. rozwoju franczyzy Adopt Parfums.
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Franczyza z zapachem świeżego chleba
/13.11.2025
Rodzinna piekarnia Oskroba działa w Polsce już ponad 90 lat. Firma rozwija się poprzez franczyzę. Ile trzeba mieć pieniędzy, żeby móc otworzyć własną piekarnię pod marką Oskroba?
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
W tym roku sieć Wakacje.pl urosła już o ponad 30 biur, a to nie koniec. Kto może otworzyć biuro podróży?
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
POPULARNE NA FORUM
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Nawet jeśli nie prowadzisz sprzedaży w internecie, to właśnie tam zaczyna się wiele kwestii. Jak choćby świadomość istnienia marki, więc jeśli chcesz rozkręcić...
Sposoby na zwiększenie sprzedaży?
Wybierz grupe docelową dla kogo to ma być dokładnie, następnie wejdz w jego buty i pomyśl jak by to miało wyglądać zebyś się tym zainteresował, a jak masz sklep w...
FM Group - czy to ma waszym zdaniem sens?
W tym to już nie da sie zadnych pieniedzy zrobić, ludzie do tej marki stracili zaufanie.
Perfumy na mililitry
Witam, widzę, że już dobre kilkanaście lat ciągnie się ta dyskujsja i firma Refan jest ciągle obecna. Zastawiam się nad otwarciem stoiska. Czy jest tu może ktoś kto...
Polacy lubią prezenty
Każdy lubi prezenty ;)
Paznokcie w natarciu
jeśli kosmetyki to tylko naturalne, ja miałem problem z suchą skórą, dużo jeżdżę na rowerze i miałem wiecznie suchą skórę na twarzy i dłoniach. Dzięki kosmetykom...
Inwestycja w srebro - czy warto?
Zgadzam się z poprzednimi wypowiedziami, inwestycja w srebro jest mało opłacalna. Jeśli już naprawdę chcesz inwestować w jakiś kruszec, to zdecydowanie złoto....
Inwestycja w srebro - czy warto?
Chyba najlepiej inwestować w nieruchomości... Inwestycji głównie czynię pod okiem doświadczonych ludzi (więcej tu), z którymi współpracuję, jednak chciałabym w...