Franczyza bez lukru
Piaseczno, Otwock, Płock, Gdynia, Żory – w tych miastach już niedługo pojawią się cukiernie Fit Cake. Te pięć nowych lokali dołączy do siedmiu obecnie działających. Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Produkty w menu nie zawierają glutenu ani cukru. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
Cukiernie powstają zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach.
– Nasi franczyzobiorcy to często społecznicy, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego miasta, np. otworzyć lokal ze zdrową żywnością – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. – Na początku wielu klientów przychodzi ze zwykłej ciekawości. Ale ci bardziej świadomi potrzeby zdrowego odżywiania zostają na długo. Wszędzie są osoby z alergiami, nietolerancjami pokarmowymi oraz takie, które po prostu chcą o siebie dbać. Natomiast nie wszędzie mają możliwość znalezienia lokalu dla siebie. Znam osoby, które w naszej cukierni po raz pierwszy zjadły rurkę z kremem. Standardowo był to dla nich „zakazany owoc”, ale dzięki temu, że my przygotowujemy zdrowe słodycze, mogli sobie wreszcie na nią pozwolić.
Lokalu na cukiernię najlepiej szukać w centrum miasta. W pobliżu powinien być parking, aby klienci nie musieli nosić daleko zamówionych ciast czy tortów. Optymalna wielkość pomieszczeń to 70 m2. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m2. W tym zwiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi 25 tys. zł.
– Jeśli chodzi o galerie handlowe, to przygotowanie tam cukierni wraz z zakładem produkcyjnym byłoby bardzo drogą inwestycją – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Dlatego przyjęliśmy, że franczyzobiorca, który już prowadzi cukiernię w lokalizacji przyulicznej i tam przygotowuje świeże produkty, może otworzyć w galerii wyspę handlową, do której będzie te produkty po prostu dowoził. Tak będzie wkrótce w Łodzi i w Warszawie.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla sanepidu.
– W tej chwili tworzymy też własną ekipę remontowo-budowlaną, która będzie się zajmować przygotowywaniem lokali pod klucz, w cenach deweloperskich, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie – dodaje Ewelina Choińska. – Od przyszłego roku będziemy również pomagać w uzyskiwaniu zewnętrznego finansowania na inwestycję, czyli kredytów, leasingów.
Opłata franczyzowa to albo 2,5 tys. zł rocznie, albo 2 proc. od obrotu lub 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca.
– Bardzo dbamy o marketing i o to, aby otwarcie nowej cukierni było dużym wydarzeniem na lokalnym rynku – podkreśla Ewelina Choińska. – Nawiązujemy współpracę z lokalnymi mediami, z którymi przygotowujemy np. programy czy wywiady o zdrowym żywieniu. Działamy na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. To o wiele bardziej skuteczne niż konwencjonalna reklama.
Według franczyzodawcy, miesięczne zyski, na jakie można liczyć od początku działalności, to ponad 20 tys. zł. – To pozwala osiągnąć zwrot z inwestycji nawet po trzech miesiącach – zapewnia Ewelina Choińska.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Co piąty franczyzobiorca Fit Cake decyduje się na otwarcie kolejnego lokalu.
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Świece sojowe zdobywają serca klientów, a ich produkcja kusi jako pomysł na biznes, który łączy pasję z dochodem. Czy faktycznie można na tym zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali