Franczyza bez lukru
Piaseczno, Otwock, Płock, Gdynia, Żory – w tych miastach już niedługo pojawią się cukiernie Fit Cake. Te pięć nowych lokali dołączy do siedmiu obecnie działających. Fit Cake to cukiernia połączona z zakładem produkcyjnym, gdzie na miejscu wypieka się ciasta, torty, batony, przygotowuje desery, śniadania itp. Produkty w menu nie zawierają glutenu ani cukru. Do każdego produktu dołączana jest informacja o jego składzie, kaloryczności oraz zawartości makroskładników.
Cukiernie powstają zarówno w dużych, jak i w mniejszych miastach.
– Nasi franczyzobiorcy to często społecznicy, którzy chcą zrobić coś dobrego dla swojego miasta, np. otworzyć lokal ze zdrową żywnością – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. – Na początku wielu klientów przychodzi ze zwykłej ciekawości. Ale ci bardziej świadomi potrzeby zdrowego odżywiania zostają na długo. Wszędzie są osoby z alergiami, nietolerancjami pokarmowymi oraz takie, które po prostu chcą o siebie dbać. Natomiast nie wszędzie mają możliwość znalezienia lokalu dla siebie. Znam osoby, które w naszej cukierni po raz pierwszy zjadły rurkę z kremem. Standardowo był to dla nich „zakazany owoc”, ale dzięki temu, że my przygotowujemy zdrowe słodycze, mogli sobie wreszcie na nią pozwolić.
Lokalu na cukiernię najlepiej szukać w centrum miasta. W pobliżu powinien być parking, aby klienci nie musieli nosić daleko zamówionych ciast czy tortów. Optymalna wielkość pomieszczeń to 70 m2. Według franczyzodawcy koszt inwestycji wynosi ok. 1 tys. zł za 1 m2. W tym zwiera się już wstępna opłata licencyjna, która wynosi 25 tys. zł.
– Jeśli chodzi o galerie handlowe, to przygotowanie tam cukierni wraz z zakładem produkcyjnym byłoby bardzo drogą inwestycją – wyjaśnia Ewelina Choińska. – Dlatego przyjęliśmy, że franczyzobiorca, który już prowadzi cukiernię w lokalizacji przyulicznej i tam przygotowuje świeże produkty, może otworzyć w galerii wyspę handlową, do której będzie te produkty po prostu dowoził. Tak będzie wkrótce w Łodzi i w Warszawie.
Franczyzobiorcy przechodzą szkolenia, dostają receptury wszystkich pozycji z oferty, ich dokładny skład, opis tego jak duże powinny być porcje itd. Otrzymują również listę produktów, z jakich powinni korzystać. Licencjodawca udostępnia wzory aranżacji cukierni, pomaga zrobić konieczne modyfikacje projektowe, przygotować dokumentację dla sanepidu.
– W tej chwili tworzymy też własną ekipę remontowo-budowlaną, która będzie się zajmować przygotowywaniem lokali pod klucz, w cenach deweloperskich, jeśli ktoś będzie miał takie życzenie – dodaje Ewelina Choińska. – Od przyszłego roku będziemy również pomagać w uzyskiwaniu zewnętrznego finansowania na inwestycję, czyli kredytów, leasingów.
Opłata franczyzowa to albo 2,5 tys. zł rocznie, albo 2 proc. od obrotu lub 300 zł miesięcznie. Franczyzobiorcy dostają wyłączność terytorialną na dane miasto. Licencjodawca zapewnia, że biznes jest rentowny od pierwszego miesiąca.
– Bardzo dbamy o marketing i o to, aby otwarcie nowej cukierni było dużym wydarzeniem na lokalnym rynku – podkreśla Ewelina Choińska. – Nawiązujemy współpracę z lokalnymi mediami, z którymi przygotowujemy np. programy czy wywiady o zdrowym żywieniu. Działamy na grupach tematycznych w mediach społecznościowych. To o wiele bardziej skuteczne niż konwencjonalna reklama.
Według franczyzodawcy, miesięczne zyski, na jakie można liczyć od początku działalności, to ponad 20 tys. zł. – To pozwala osiągnąć zwrot z inwestycji nawet po trzech miesiącach – zapewnia Ewelina Choińska.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
Wszystkie przedsięwzięcia gospodarcze wiążą się z ryzykiem, a franczyza nie jest tu wyjątkiem. Na co zwrócić uwagę?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...