Franczyza na słodko
Lviv Handmade Chocolate powstała w 2009 roku. Rok później marka zaczęła budować sieć kawiarni połączonych ze sklepami, serwujących m.in. czekoladę do picia, ale także ręcznie robione bombonierki, praliny i inne czekoladowe smakołyki. Dziś sieć liczy w sumie 49 placówek, z czego trzy działają poza Ukrainą, w azerbejdżańskim Baku. Tylko sześć to kawiarnie własne, reszta jest prowadzona przez franczyzobiorców. Teraz koncept zaczął poszukiwania licencjobiorców nad Wisłą.
– Priorytetowe są dla nas miasta liczące powyżej 200 tys. mieszkańców – mówi Vita Bereziak z Lviv Handmade Chocolate. – Preferowane lokalizacje to centra miast lub główne galerie handlowe. W przypadku galerii handlowej zalecamy lokale w sąsiedztwie supermarketu lub strefy zabaw dla dzieci.
Lokal powinien mieć powierzchnię 120-150 m2 i minimum jedną witrynę, mile widziane jest miejsce na letni ogródek oraz parking w pobliżu. Średnia kwota inwestycji waha się od 50 do 150 tys. dolarów (zależy głównie od stanu wyjściowego lokalu, jego wielkości). Wstępna opłata licencyjna jest ustalana indywidualnie i dla krajów europejskich zaczyna się od sumy 15 tys. dolarów. Franczyzodawca pomaga licencjobiorcom m.in. w przygotowaniu projektu lokalu, zapewnia szkolenia dla personelu, udostępnia menu i wszystkie receptury. Nad uruchomieniem kawiarni czuwa wyznaczony zespół projektowy.
Franczyzobiorcy zaopatrują się w centrali Lviv Handmade Chocolate, korzystając z rabatu w wysokości 30 proc.
– Nasze wsparcie trwa przez cały okres współpracy – zapewnia Vita Bereziak. – Menedżer ds. franczyzy na bieżąco reaguje na ewentualne problemy czy pytania franczyzobiorców, systematycznie wprowadzamy programy szkoleniowe dla pracowników, aktualizujemy asortyment placówek, uwzględniając m.in. tendencje rynkowe, okresy wakacyjne.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi maksymalnie 6 proc. od obrotu i jest płatna od trzeciego miesiąca współpracy. Licencjodawca robi indywidualne wyliczenia okresu zwrotu z inwestycji dla lokali franczyzowych.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Cukrem i Solą otwiera nowy format. Oprócz food trucków i lokali stacjonarnych proponuje teraz franczyzobiorcom także wyspy handlowe.
W numerze listopadowym "FRANCHISING" opisujemy niszowe biznesy z perspektywami na szybki zarobek. Maciej Orłoś zdradza w wywiadzie, jak zarabia na YouTubie.
Supermarki na Targach Franczyza! Wyjątkowo dużo pomysłów na biznes przyjedzie w tym roku z zagranicy. Będzie w czym wybierać.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Meet & Fit zmienia nazwę, Frentzza ma nowy lokal, a Żabka promuje przedsiębiorczość wśród młodych. Przegląd tygodnia 21-28 stycznia.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w prenumeratę i sprawdź, jaki biznes się opłaca!
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali
Dolci Sapori - Mniami
Jeżeli jesteś również poszkodowaną osobą przez tą firmę proszę o kontakt, do pozwu zbiorowego przeciwko tej firmie.
Dolci Sapori - Mniami
OSTRZEGAM WSZYSTKICH PRZED TĄ FIRMĄ !!!! Jako były franczyzobiorca mogę potwierdzić, że firma nie jest w żaden sposób wiarygodna, rzetelna ani godna zaufania....
McDonalds opinie o franczyzie
Nowa lokalizacja w Jarosławiu na Podkarpaciu podbija wszelkie standardy. czas oczekiwania na realizację zamówienia przekracza pół godziny jedno zamówienie składa 3a...
MEET & Fit slow Food
No właśnie poprzednie posty o Meet and Fit było wiele komentarzy jakimś cudem wszystko zniknęło natomiast komentarze o Boby Burger są do dzisiaj jak powinno być na...
MEET & Fit slow Food
Łucja116 znana z poprzednich postów o MEET & FIT to osoba z kręgu franczyzodawcy
MEET & Fit slow Food
Faktycznie nie ma co ukrywać, że w tej franczyzie Franczyzobiorca jest tylko i wyłącznie dawcą kapitału i nowym adresem na stronie www. Biznes kończy sie z długiem,...