Franczyza na słodko
Lviv Handmade Chocolate powstała w 2009 roku. Rok później marka zaczęła budować sieć kawiarni połączonych ze sklepami, serwujących m.in. czekoladę do picia, ale także ręcznie robione bombonierki, praliny i inne czekoladowe smakołyki. Dziś sieć liczy w sumie 49 placówek, z czego trzy działają poza Ukrainą, w azerbejdżańskim Baku. Tylko sześć to kawiarnie własne, reszta jest prowadzona przez franczyzobiorców. Teraz koncept zaczął poszukiwania licencjobiorców nad Wisłą.
– Priorytetowe są dla nas miasta liczące powyżej 200 tys. mieszkańców – mówi Vita Bereziak z Lviv Handmade Chocolate. – Preferowane lokalizacje to centra miast lub główne galerie handlowe. W przypadku galerii handlowej zalecamy lokale w sąsiedztwie supermarketu lub strefy zabaw dla dzieci.
Lokal powinien mieć powierzchnię 120-150 m2 i minimum jedną witrynę, mile widziane jest miejsce na letni ogródek oraz parking w pobliżu. Średnia kwota inwestycji waha się od 50 do 150 tys. dolarów (zależy głównie od stanu wyjściowego lokalu, jego wielkości). Wstępna opłata licencyjna jest ustalana indywidualnie i dla krajów europejskich zaczyna się od sumy 15 tys. dolarów. Franczyzodawca pomaga licencjobiorcom m.in. w przygotowaniu projektu lokalu, zapewnia szkolenia dla personelu, udostępnia menu i wszystkie receptury. Nad uruchomieniem kawiarni czuwa wyznaczony zespół projektowy.
Franczyzobiorcy zaopatrują się w centrali Lviv Handmade Chocolate, korzystając z rabatu w wysokości 30 proc.
– Nasze wsparcie trwa przez cały okres współpracy – zapewnia Vita Bereziak. – Menedżer ds. franczyzy na bieżąco reaguje na ewentualne problemy czy pytania franczyzobiorców, systematycznie wprowadzamy programy szkoleniowe dla pracowników, aktualizujemy asortyment placówek, uwzględniając m.in. tendencje rynkowe, okresy wakacyjne.
Miesięczna opłata franczyzowa wynosi maksymalnie 6 proc. od obrotu i jest płatna od trzeciego miesiąca współpracy. Licencjodawca robi indywidualne wyliczenia okresu zwrotu z inwestycji dla lokali franczyzowych.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Sukces naszych lokali potwierdza słuszność idei otwierania wine barów, w opozycji do dużych restauracji z kartami win – mówi Piotr Stryszowski z Subtilité Wine&Bar.
Na Targach Franczyza 15 i 16 marca nie zabraknie gastronomii. I tej sezonowej, i tej całorocznej.
Obserwuje się rosnące zainteresowanie kuchnią japońską wśród konsumentów, co przekłada się na wzrost liczby restauracji oferujących sushi.
Franczyzodawca Tawerny Pepe Verde ma duże doświadczenie w gastronomii. Chce się nim podzielić z licencjobiorcami.
– Nasz koncept franczyzowy to biznes z niską kwotą wejścia – mówi Michał Kłusek, franczyzodawca AM AM Kebab.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
„Iksy”, „igreki”, „zetki” – brzmi jak równanie z trzema niewiadomymi. Po pokoleniu X i Y wiadomo czego się spodziewać. „Zetki” są ciągle tajemnicą. Także dla samych siebie, gdyż nie do końca wiedzą, jak poradzą sobie w biznesie.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
15-16 marca na Targach Franczyza na PGE Narodowym będzie można poznać sprawdzone pomysły na biznes, a także skorzystać z doświadczeń praktyków biznesu i ekspertów.
Bez względu na to czy na inwestycję we własną firmę masz kilka, czy kilkaset tysięcy złotych, na Targach Franczyza znajdziesz biznes na miarę grubości swojego portfela.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali