Inwestycja w ubezpieczenia
Franczyzobiorcy Viviamo zajmują się sprzedażą produktów ubezpieczeniowych dla osób fizycznych i i firm.
– Działamy na rynku od 20 lat. Sieć franczyzową rozwijamy od 2013 roku. W 2019 ruszyliśmy mocno z miejsca, jeśli chodzi o rozwój placówek licencyjnych. Obecnie mamy trzy oddziały własne i 37 franczyzowych. Takiej dynamiki spodziewamy się również w roku 2020. Mamy zamiar otworzyć kolejnych 13 placówek – mówi Rafał Walczak, odpowiedzialny za rozwój sieci biur Viviamo Ubezpieczamy. - Ale minione miesiące to nie tylko rozwój sieci, to również inwestycja w nowe technologie. W ubiegłym roku wprowadziliśmy także własną porównywarkę ubezpieczeń.
Koszty na start
Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 2 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca musi dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu. Licencjodawca szacuje, że inwestycja powinna zamknąć się w kwocie 10 tys. zł. Większość kosztów związanych z wystrojem biura i jego oznakowanie centrala bierze na siebie. Koncept nie pobiera także od franczyzobiorców żadnych miesięcznych opłat i nie narzuca planów sprzedaży.
– Chcemy pomagać w rozwoju biznesu i zarabiamy tylko wtedy, gdy zarabia franczyzobiorca – dodaje Rafał Walczak.
Franczyzodawca zapewnia szkolenia, które prowadzą regionalni dyrektorzy oraz menadżerowie z towarzystw ubezpieczeniowych.
– Partner otrzymuje także wsparcie merytoryczne od mobilnych dyrektorów, którzy są przydzieleni do różnych województw. Pomocą służy również call center, które jest dedykowane naszym agentom – podkreśla Rafał Walczak.
Przez cały czas trwania współpracy franczyzodawca wspiera partnerów marketingowo, m.in. poprzez pomoc w organizacji eventów i lokalnych działań reklamujących biuro.
Na czym zarabia franczyzobiorca?
Partnerzy Viviamo zarabiają na prowizji od sprzedanych produktów ubezpieczeniowych. Biorą też udział w programach lojalnościowych, a także promocjach i konkursach, wspierających w osiągnięciu wyższego poziomu sprzedaży. Partner nie musi mieć doświadczenia w branży, ale - jak podkreśla franczyzodawca - wiedza na temat rynku pozwoli szybciej zarabiać.
– Jeśli zaczynamy od zera, musimy mieć czas na zapoznanie się z biznesem i pozyskaniem nowych klientów. A to zajmuje trochę czasu – tłumaczy Rafał Walczak. – Jeśli natomiast potencjalny franczyzobiorca wywodzi się z branży ubezpieczeniowej, to zwrot z inwestycji może uzyskać już na samym początku współpracy z Viviamo.
W przypadku partnerów, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z branżą ubezpieczeniową, inwestycja we franczyzę powinna zwrócić się między pierwszym a drugim rokiem działalności.
– Jest to oczywiście zależne od pomysłu na pozyskanie klienta, zaangażowania franczyzobiorcy oraz specyfiki lokalnego rynku – dodaje Rafał Walczak.
WIZYTÓWKA AGENCJI UBEZPIECZENIOWEJ VIVIAMO
Viviamo to ogólnopolska sieć biur, która zapewnia klientom dostęp do oferty 30 towarzystw ubezpieczeniowych.
- 37 placówek fracznyzowych
- 3 placówki własne
- minimalna kwota inwestycji 2 tys zł.
Opłata na start / Opłata za przystąpienie do sieci Viviamo wynosi 2 tys. zł. Oprócz tego franczyzobiorca musi dysponować kapitałem na przygotowanie lokalu. PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marketing konkurencyjny, ale zyskowny
/11.07.2025
Franczyzobiorczyni Agencji Wirtualnej z Gdańska w ciągu trzech lat zbudowała silną markę i zdobyła rzeszę lojalnych klientów. Jak tego dokonała?
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Biura księgowe Tax Safe korzystają z rozwiązań sztucznej inteligencji. Czy to się podoba klientom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Zainwestuj w formę i urodę – franczyzy beauty i fitness
/22.10.2025
23-24 października w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbędą się Targi Franczyza. W tym artykule przyglądamy się wystawcom z branży fitness i beauty, takim jak np. Xtreme Fitness Gyms, Fit+, Depilacja.pl, Yasumi, Paradise Studio, F45.
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
W Pałacu Kultury i Nauki trwają Targi Franczyza. Przyjdź i znajdź pomysł na biznes – dziś ostatnia szansa!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...