Duży wybór / W menu restauracji The William Wallace są m.in. dania z grilla, steki, burgery, przystawki oraz ok. 100 rodzajów whisky.
Czwartek
06.02.2020
– Polacy coraz chętniej sięgają po rzeczy z wyższej półki cenowej, także w gastronomii – mówi Daniel Załupka, franczyzodawca The William Wallace whisky bar & restaurant.
 

Z raportów przygotowywanych przez ekspertów od rynku gastronomicznego wynika, że Polacy coraz chętniej jadają na mieście.

Mam takie same spostrzeżenia. Polacy chcą wychodzić z domu, stać ich na to. Ale jednocześnie oczekują coraz lepszej oferty. Szukają miejsc z dobrym jedzeniem, dobrą obsługą, gdzie miło spędzą czas. Chętnie zapłacą wyższy rachunek, ale w zamian za naprawdę dobry produkt. Coraz chętniej sięgają po rzeczy z wyższej półki cenowej, także w gastronomii.

Czym wyróżnia się koncept The William Wallace whisky bar & restaurant?

Przede wszystkim dobrą ofertą gastronomiczną i szerokim wyborem alkoholi. W menu są m.in. dania z grilla, steki, burgery, przystawki. Mamy ok. 100 rodzajów whisky z 25 krajów. Kierujemy się do jak najszerszej grupy klientów: zarówno do rodzin z dziećmi, jak i do ludzi biznesu czy grup towarzyskich. Można do nas przyjść z całą rodziną na obiad, wpaść na kawę i ciastko, albo spędzić wieczór ze znajomymi. Wnętrze jest urządzone bardzo klimatycznie, aby każdy czuł się tutaj komfortowo. Tę atmosferę chcemy powielać też w restauracjach franczyzowych. Oczekuję, że franczyzobiorcy włożą w swoje lokale dużo wysiłku i dobrej energii, tak jak ja to zrobiłem.

Na razie restauracja The William Wallace działa w 100-tysięcznym Słupsku. Czy to koncept dla podobnej wielkości miast, czy sprawdzi się też w większych, gdzie jest większa konkurencja?

Oczywiście w mniejszym mieście mamy szansę bycia jedynym na rynku tego typu lokalem. Ale uważam, że koncept dobrze sprawdzi się również w większych miastach, jak np. Gdańsk czy Warszawa. Mogą to być zarówno duże restauracje, 200-300 metrowe, jak i mniejsze, 100-metrowe. Na pewno trzeba szczególny nacisk położyć na ofertę kulinarną. Bo alkoholu można się napić wszędzie, a dobre jedzenie zawsze będzie wyróżnikiem.

Z jaką inwestycją powinien liczyć się franczyzobiorca marki?

Według moich szacunków wydatki to ok. 1 tys., zł za 1 m2, w przypadku lokalu nie przystosowanego jeszcze do potrzeb gastronomii. Mówię to na własnym przykładzie. Ale trzeba przy tym podkreślić, że franczyzobiorca musi się osobiście angażować w prace. Ja wiele rzeczy w restauracji zrobiłem własnoręcznie, dzięki czemu obniżyłem koszty inwestycji.

 

WIZYTÓWKA MARKI THE WILLIAM WALLACE

Restauracje utrzymane w szkockim klimacie, z dużym wyborem whisky.

  • 1 restauracja własna
  • minimalna powierzchnia lokalu 100 m2
  • miasta powyżej 100 tys. mieszkanców

Daniel Załupka, franczyzodawca The William Wallace / "Polacy chcą wychodzić z domu, stać ich na to. Ale jednocześnie oczekują coraz lepszej oferty".

POPULARNE NA FORUM

Spaghetti po nowemu

dokładnie, co za bzdury ludzie pisze, pewnie nie dbali o biznes, przez co nie zarabiali i sie czepiaja. bo siebie to nigdy. jest to jedna z niewielu sieci, ktore kar nie daja,...

4 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Nie wyszło w życiu i biznesie to takim hejterom jak Łucja116. Sfrustrowana sytuacją w ktorej musi pisac hejterskie teksty zeby jej szef był zadowolony. Prosta zasada na...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Spaghetti po nowemu

Znowu konkurencja albo nieudacznik co powinien zostac na etacie. Nie rozumiem po co ludzie zakladaja tutaj konta zeby zrobic 1 wpis "nie polecam" albo "odradzam" i pozniej juz...

4 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Chcę założyć restaurację na zasadach fanchisingu - Sphinx

Czemu na tym forum nie ma zadnych pozytywnych opinii o zadnym biznesie? Tutaj widze nawet wpis z 2009 roku ze Spinx ma zbakurtowac zaraz, a minelo 11 lat i nadl dziala na...

18 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
MEET & FIT - cenzura/straty/pozew zbiorowy

Konkurencja albo nastepny co mu nie wyszlo. Na tym forum serio jest tylko hejt. To juz kolejny watek, ktory przegladam i na tym forum nie ma ani jednej pozytywnej opinii o...

3 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Franczyza Ice and Roll/Cake and Roll

tez chcialam zasiegnac jakichs informacji o franczyzach gastronomicznych na tym forum, ale tutaj poza hejtem jakichs nieudacznikow oraz negatywnymi wpisami konkurencji nie ma...

13 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Bobby Burger

Na tym forum serio nie ma zadnych rzetelnych wpisow tylko konkurencja i nieudczanicy lub pechowcy. Nie wiem po co to forum jak od razu widac ze wszystkie wpisy to lipa jest....

12 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020
Western Tortilla lub Western Chicken

Nie ma na tym forum żadnej prawdziwej pozytywnej opinii o franczyzie gastronomicznej chyba ze napisal ja pracownik franczyz. I faktycznie wszystkie negatywne wpisy to wiadac...

6 wypowiedzi
ostatnia 21.06.2020