Czy sushi się opłaca?
Pod marką Koku Sushi działa 26 restauracji. Tylko dwie z nich (w Białymstoku) to lokale własne, pozostałe są prowadzone przez franczyzobiorców.
– W ciągu kilku najbliższych miesięcy powstaną cztery nowe lokale – zapowiada Magdalena Matejczuk, menedżer sieci Koku Sushi. – Prace remontowe są już mocno zaawansowane w Jastrzębiu-Zdroju i Nowej Soli, natomiast Słupsk i Szczawno-Zdrój zaczynają pierwszy etap przygotowań w najbliższych dniach. Jednak to nie wszystkie plany na ten rok. Prowadzimy rozmowy z kolejnymi potencjalnymi partnerami. Poza tym przygotowujemy się także do wprowadzenia w całej sieci ekologicznych opakowań.
Sushi premium lub standard
Lokale Koku Sushi można otwierać w dwóch standardach – standard i premium. Tych ostatnich jest obecnie pięć. Restauracje premium są większe, bardziej eleganckie i nowocześniejsze w designie.
– Wzbogacone są o wyselekcjonowaną ofertę alkoholi wysokoprocentowych (w tym japońskich) – dodaje Magdalena Matejczuk. – Restauracje Koku Sushi Premium stworzyliśmy z myślą o tym, aby można było w nich organizować większe imprezy, takie jak biznesowe lunche, uroczystości rodzinne, spotkania towarzyskie.
Na restaurację premium potrzebny jest lokal wielkości 100-180 m2. Na inwestycję należy zaplanować kwotę rzędu 450 tys. zł. W tej sumie zawierają się koszty adaptacji i wyposażenia. Natomiast na lokal w wersji standard wystarczy powierzchnia 70-120 m2. Kapitał potrzebny na start to w tym przypadku 150-200 tys. zł.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 25 tys. zł. Comiesięczna opłata franczyzowa to 2,5 tys. zł, niezależnie od formatu lokalu. Nie ma opłat marketingowych.
W miastach do 150 tys. mieszkańców franczyzobiorca uzyskuje wyłączność. W przypadku większych miast ta kwestia jest ustalana indywidualnie.
– W gastronomii sprawą pierwszorzędną jest lokalizacja. Kiedy inwestor ma już upatrzone miejsce, pomagamy ocenić jej plusy i minusy i razem opracowujemy plan wykorzystania jego mocnych stron – mówi Magdalena Matejczuk. – Przygotowujemy też aranżację wnętrza, projekty technologiczne, dokumenty. Przedstawiamy zaufanych dostawców sprzętu, produktów i naczyń. Wspólny koszyk zakupowy zapewnia dobre, wynegocjowane cen. Razem określamy również strategię promocji.
Franczyzodawca zapewnia także czterotygodniowe szkolenia pracowników, podczas których poznają oni receptury i uczą się przyrządzania dań.
– Po starcie lokalu jesteśmy w ciągłym kontakcie, korygujemy ewentualne błędy, doradzamy i wspieramy. Obejmujemy naszych partnerów ogólnosieciowymi akcjami marketingowymi – informuje Magdalena Matejczuk.
Sushi dla wszystkich?
Według licencjodawcy Koku Sushi, pochodzący z Japonii przysmak nie jest dziś w Polsce już daniem elitarnym. Co więcej, jest też bardzo popularne w grupie najmłodszych, nastolatków i studentów, co dobrze rokuje na przyszłość.
– Generalnie coraz większa grupa Polaków jada na mieście lub zamawia dania w systemie delivery. Największy przyrost klientów obserwowaliśmy w grupie klientów kupujących online. Można powiedzieć, że gastronomia przeszła właśnie internetową rewolucję jeśli chodzi o sposób zamawiania – uważa Magdalena Matejczuk. – I wszystkie znaki wskazują, że progres będzie się odbywał przy zastosowaniu nowych technologii i internetowych kanałów komunikacyjnych. Stąd nasza decyzja, by zainwestować w autorskie rozwiązanie IT, które zostało przygotowane specjalnie na potrzeby naszej sieci. Chodzi o kartę lojalnościową, która skoordynowana jest z aplikacją online i całym systemem sprzedaży.
WIZYTÓWKA MARKI KOKU SUSHI
Sieć sushi barów, rozwijająca się od 2004 roku.
KOKU SUSHI W 2019 roku
- 2 lokale własne
- 24 lokale franczyzowe
- kwota inwestycji od 150 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
W co zainwestować, aby dobrze zarobić – to pytanie nurtuje wielu z nas. Na jakie zarobki mamy szansę we franczyzie?
Moda na sushi wśród Polaków nie przemija. Jak otworzyć własny sushi-bar we franczyzie?
KOKU Sushi opracowało własną odpowiedź na wysoką inflację i wzrosty cen. M.in. dzięki temu miniony rok był dla sieci rekordowy pod względem sprzedaży.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorczyni Tax Safe z Krakowa dba o work-life balance, ale klientów cały czas jej przybywa. Jak sobie radzi?
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...