Żabka ułatwia start franczyzobiorcom
Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów z 15 do 16 tys. zł miesięcznie. Gwarancję otrzymają wszyscy nowi franczyzobiorcy. Jednocześnie firma wydłużyła z 6 do 12 miesięcy okres, w którym będą mogli korzystać ze wsparcia centrali. Nowe warunki obowiązują od 1 kwietnia tego roku. Oferta Żabki jest swoistą poduszką na start dla franczyzobiorców. Pozwala rozwinąć skrzydła nowym sklepom i zbudować bazę klientów, zanim biznes osiągnie zakładany poziom sprzedaży.
Żabka wierzy we franczyzę
Żabka dorzucając kolejne zabezpieczenie dla placówek franczyzowych potwierdza wiarę zarządu firmy w ich dochodowość i stabilność. Sieć od dawna planowała nowe warunki współpracy i zdecydowała się je wdrożyć mimo okresu pandemii. Takie działania wskazują na dobry okres firmy, mimo trudnych warunków na rynku. – Biorąc pod uwagę problemy gospodarcze i trudną sytuację na rynku pracy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oferty i wsparcie również z myślą o osobach, które straciły pracę i szukają nowych możliwości – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska. Jak dodaje, zmiany w ofercie wynikają też z ogólnych zmian na rynku i oczekiwań franczyzobiorców, dla których gwarantowany przychód jest także gwarancją bezpieczeństwa, pozwala zatrudnić pracowników, przeszkolić ich i skoncentrować się na dobrym zarządzaniu sklepem, poznaniu klientów oraz ich potrzeb.
Analizowana lokalizacja sklepów
Nowe warunki współpracy franczyzowej na pewno mają wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa nowych franczyzobiorców. Zwłaszcza teraz podczas epidemii. 12 miesięcy to odpowiedni czas, by w pełni rozwinąć biznes, utrwalić się w pamięci okolicznym klientom oraz zacząć zarabiać. Według centrali, większość sklepów Żabka znacznie szybciej osiąga zakładany poziom sprzedaży. Ale niektórym sklepom te kilka miesiący dłuższego trwania gwarancji da potrzebny oddech. Alfred Kubczas, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska mówi, że od 2019 roku Żabka korzysta z tzw. sztucznej inteligencji, która z dużą dokładnością weryfikuje każdy sklep pod względem rentowności. To zbiór kilkuset danych, analizowanych i przetwarzanych przez system, na podstawie których wybierane są najlepsze lokalizacje. Zastosowanie tych danych zwiększa szansę na dochodowość biznesu. Przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu. Na tym etapie kandydat poznaje również potencjał sprzedażowy danych lokali. Takie działania powodują, że spośród 10 nowych franczyzobiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu.
Ile kosztuje Żabka?
Koszt inwestycji w pojedynczy sklep Żabka wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze franczyzobiorca otrzymuje sklep wart ok. 200 tys. zł. Firma pokrywa koszty remontu lokalu oraz pełne wyposażenie placówki – zatowarowanie, system IT i monitoring, zakup kasy fiskalnej, regałów, chłodni, oświetlenia oraz pozyskanie koncesji na alkohol. Pieniądze w całości zwracane są po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Żabka umożliwia również zarządzanie sklepem na odległość. Pomaga w tym aplikacja mobilna frappka, dzięki której franczyzobiorca na bieżąco monitoruje sytuację w sklepie. Ponadto firma zapewnia także pełne wsparcie techniczne w postaci Interwencyjnych Grup Serwisowych w największych miastach w Polsce, a także program awizacji dostaw oraz program szkoleń i e-learningu. Działa także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, w ramach którego franczyzobiorcy otrzymują wsparcie w bieżącej działalności.
W czasie pandemii: wideokonferencja i ePUAP
Rekrutacja nowych franczyzobiorców składa się z trzech etapów: spotkania z kandydatem, podczas którego prezentowany jest koncept franczyzowy, kilkunastodniowego szkolenia w wybranym sklepie Żabka, egzaminu oraz przekazaniu do analizy umowy franczyzowej. Tylko pozytywny wynik egzaminu decyduje o podpisaniu umowy franczyzowej, co następuje w trzecim etapie procesu rekrutacji.
W związku z epidemią firma prowadzi rozmowy z kandydatami w postaci wideokonferencji. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, aby zagwarantować bezpieczeństwo osób zainteresowanych współpracą oraz przedstawicielom firmy. Ze względu na obecną sytuację oraz z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, Żabka przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Szkolenia, które tradycyjnie odbywają się w sklepie obecnie również są prowadzone on-line. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez sześć dni szkolą się zdalnie, a sześć dni w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.
Zgodnie z umową franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą Żabka Polska jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych, ZUS oraz kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.
Po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.
Aktualnie na rynku funkcjonuje 6200 sklepów Żabka, które prowadzi 4485 franczyzobiorców i zatrudnia 20 tys. pracowników.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
To już ostatnia okazja w tym roku, aby spotkać się z setką franczyzodawców pod jednym dachem! Przyjdź jeszcze dziś na Targi Franczyza do Pałacu Kultury i Nauki!
24-26 października w Pałacu Kultury i Nauki możesz poznać 100 sprawdzonych pomysłów na biznes we franczyzie. Przeczytaj relację z targów i przyjdź wybrać franczyzę dla siebie!
Od 24 do 26 października w Pałacu Kultury i Nauki można poznać 100 najciekawszych franczyz w Polsce. Przyjdź i wybierz biznes dla siebie. Śledź relację z targów na żywo.
22 października 2024 roku o godz. 18:00 odbędzie się bezpłatny webinar pt. "5 kroków do otwarcia własnej Żabki". Spotkanie poprowadzą specjaliści ds. franczyzy Żabki, a gościem specjalnym będzie franczyzobiorca sieci.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów