Żabka ułatwia start franczyzobiorcom
Żabka podniosła kwotę gwarantowanych przychodów z 15 do 16 tys. zł miesięcznie. Gwarancję otrzymają wszyscy nowi franczyzobiorcy. Jednocześnie firma wydłużyła z 6 do 12 miesięcy okres, w którym będą mogli korzystać ze wsparcia centrali. Nowe warunki obowiązują od 1 kwietnia tego roku. Oferta Żabki jest swoistą poduszką na start dla franczyzobiorców. Pozwala rozwinąć skrzydła nowym sklepom i zbudować bazę klientów, zanim biznes osiągnie zakładany poziom sprzedaży.
Żabka wierzy we franczyzę
Żabka dorzucając kolejne zabezpieczenie dla placówek franczyzowych potwierdza wiarę zarządu firmy w ich dochodowość i stabilność. Sieć od dawna planowała nowe warunki współpracy i zdecydowała się je wdrożyć mimo okresu pandemii. Takie działania wskazują na dobry okres firmy, mimo trudnych warunków na rynku. – Biorąc pod uwagę problemy gospodarcze i trudną sytuację na rynku pracy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie oferty i wsparcie również z myślą o osobach, które straciły pracę i szukają nowych możliwości – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu ds. operacyjnych firmy Żabka Polska. Jak dodaje, zmiany w ofercie wynikają też z ogólnych zmian na rynku i oczekiwań franczyzobiorców, dla których gwarantowany przychód jest także gwarancją bezpieczeństwa, pozwala zatrudnić pracowników, przeszkolić ich i skoncentrować się na dobrym zarządzaniu sklepem, poznaniu klientów oraz ich potrzeb.
Analizowana lokalizacja sklepów
Nowe warunki współpracy franczyzowej na pewno mają wpłynąć na poczucie bezpieczeństwa nowych franczyzobiorców. Zwłaszcza teraz podczas epidemii. 12 miesięcy to odpowiedni czas, by w pełni rozwinąć biznes, utrwalić się w pamięci okolicznym klientom oraz zacząć zarabiać. Według centrali, większość sklepów Żabka znacznie szybciej osiąga zakładany poziom sprzedaży. Ale niektórym sklepom te kilka miesiący dłuższego trwania gwarancji da potrzebny oddech. Alfred Kubczas, dyrektor ds. korporacyjnych Żabka Polska mówi, że od 2019 roku Żabka korzysta z tzw. sztucznej inteligencji, która z dużą dokładnością weryfikuje każdy sklep pod względem rentowności. To zbiór kilkuset danych, analizowanych i przetwarzanych przez system, na podstawie których wybierane są najlepsze lokalizacje. Zastosowanie tych danych zwiększa szansę na dochodowość biznesu. Przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu. Na tym etapie kandydat poznaje również potencjał sprzedażowy danych lokali. Takie działania powodują, że spośród 10 nowych franczyzobiorców aż 9 po pierwszym roku osiąga satysfakcjonujący poziom rozwoju sklepu.
Ile kosztuje Żabka?
Koszt inwestycji w pojedynczy sklep Żabka wynosi 5 tys. zł. Za te pieniądze franczyzobiorca otrzymuje sklep wart ok. 200 tys. zł. Firma pokrywa koszty remontu lokalu oraz pełne wyposażenie placówki – zatowarowanie, system IT i monitoring, zakup kasy fiskalnej, regałów, chłodni, oświetlenia oraz pozyskanie koncesji na alkohol. Pieniądze w całości zwracane są po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności.
Żabka umożliwia również zarządzanie sklepem na odległość. Pomaga w tym aplikacja mobilna frappka, dzięki której franczyzobiorca na bieżąco monitoruje sytuację w sklepie. Ponadto firma zapewnia także pełne wsparcie techniczne w postaci Interwencyjnych Grup Serwisowych w największych miastach w Polsce, a także program awizacji dostaw oraz program szkoleń i e-learningu. Działa także Centrum Wsparcia Franczyzobiorców, w ramach którego franczyzobiorcy otrzymują wsparcie w bieżącej działalności.
W czasie pandemii: wideokonferencja i ePUAP
Rekrutacja nowych franczyzobiorców składa się z trzech etapów: spotkania z kandydatem, podczas którego prezentowany jest koncept franczyzowy, kilkunastodniowego szkolenia w wybranym sklepie Żabka, egzaminu oraz przekazaniu do analizy umowy franczyzowej. Tylko pozytywny wynik egzaminu decyduje o podpisaniu umowy franczyzowej, co następuje w trzecim etapie procesu rekrutacji.
W związku z epidemią firma prowadzi rozmowy z kandydatami w postaci wideokonferencji. Takie rozwiązanie zostało wprowadzone, aby zagwarantować bezpieczeństwo osób zainteresowanych współpracą oraz przedstawicielom firmy. Ze względu na obecną sytuację oraz z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, Żabka przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Szkolenia, które tradycyjnie odbywają się w sklepie obecnie również są prowadzone on-line. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez sześć dni szkolą się zdalnie, a sześć dni w sklepie. Podczas tradycyjnych form szkolenia zachowywane są wszystkie wymagane środki bezpieczeństwa.
Zgodnie z umową franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą i w ramach umowy o współpracy z firmą Żabka Polska jest odpowiedzialny za zarządzanie sklepem i jako przedsiębiorca odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych, ZUS oraz kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów.
Po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.
Aktualnie na rynku funkcjonuje 6200 sklepów Żabka, które prowadzi 4485 franczyzobiorców i zatrudnia 20 tys. pracowników.

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Żabka ma 8 tys. franczyzobiorców, Telepizza ruszyła z modelem ajencyjnym, a Sfinks chwali się sprzedażą. Przegląd tygodnia 4-11 marca.
Franczyzodawca przygotował program dodatkowego wsparcia dla osób, które do końca marca zdecydują się przystąpić do sieci.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Zakończyła się II edycja inicjatywy Żabki „Liga Mistrzów Jakości”. W ramach konkursu nagrodzonych zostało ponad 2,4 tys. franczyzobiorców.
Meet & Fit zmienia nazwę, Frentzza ma nowy lokal, a Żabka promuje przedsiębiorczość wśród młodych. Przegląd tygodnia 21-28 stycznia.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pizzeria La Patata otworzyła niedawno kolejny lokal w Warszawie. Oferuje pizzę na bazie sprowadzanych z Włoch produktów i chętnie podzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od początku roku w ramach współpracy z siecią Żabka swoje biznesy otworzyło kilkuset nowych franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?
Odważna decyzja
Zamierzam od nowego roku rozpocząć działalność gospodarczą i w związku z tym poszukuje producenta zdrowiej żywności... Jeśli to możliwe, proszę o informację tu lub...