Czy nieruchomości ucierpiały na pandemii?

Pieniądze na biznes / Otwarcie biura nieruchomości pod szyldem WGN nie wymaga dużej inwestycji. Minimalna kwota, którą trzeba zainwestować to 10-15 tys. zł.
Niedziela
20.09.2020
Na początku pandemii rynek nieruchomości zamarł, ale szybko wrócił do normy. Dla Grupy WGN lipiec tego roku był rekordowy pod względem liczby transakcji.
 

Negatywne skutki pandemii ominęły rynek nieruchomości. Co prawda zainteresowanie zakupem mieszkań od marca przez 2-3 miesiące było niższe. Jednak już pod koniec czerwca do biur nieruchomości zaczęli wracać klienci.

Rekordy w czasie zarazy

W lipcu i sierpniu liczba transakcji dokonywanych za pośrednictwem sieci biur WGN, nie tylko wróciła do normy sprzed pandemii, ale nawet wzrosła.

– W lipcu Grupa WGN zrealizowała blisko 900 transakcji, dzięki czemu od początku roku mieliśmy ich ponad 4700. Wydaje się, że sektor obrotu nieruchomościami, w obecnym czasie, to jeden z najbardziej stabilnych sektorów usługowych – mówi Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.

Generalnie lipiec tego roku był najlepszym miesiącem dla WGN pod względem liczby transakcji w ciągu ostatnich czterech lat. Widać, że klienci, którzy odkładali decyzję o zakupie czy sprzedaży nieruchomości na bardziej stabilny czas, wracają do tematu i realizują swoje wcześniejsze plany.

– Pomimo ostrożności, jaką od marca obserwujemy wśród klientów grupy WGN, jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie lub sprzedaży nieruchomości, możemy już ogłosić powrót do normalności. Odnotowujemy wzmożone zainteresowanie klientów i inwestorów nie tylko zakupem mieszkań ale też gruntami oraz domami – mówi Dagmara Komarnicka, menedżer rozwoju sieci franczyzowej WGN.

Nie brakuje też chętnych na otwieranie biur nieruchomości. Od marca do grupy WGN dołączyły cztery biura franczyzowe. We wrześniu powinny otworzyć się kolejne trzy oddziały, które zostały już zweryfikowane przez franczyzodawcę.

– Podczas pandemii nie tracimy dotychczasowych partnerów, ale powiększamy swój zasięg o kolejne miasta – twierdzi Dagmara Komarnicka.

Jej zdaniem w czasie kryzysu w usługach utrzymują się głównie firmy z długoletnim doświadczeniem i zrzeszone w dużych sieciach franczyzowych. WGN działa na rynku od 30 lat. Sieć franczyzowa firmy obecnie liczy 80 biur zajmujących się obsługą klientów z zakresu pośrednictwa w nieruchomościach, usługami finansowymi oraz niektóre biura również home stangingiem, architekturą wnętrz, remontami itd.

– Do końca roku planujemy otwarcie 10 -12 oddziałów franczyzowych – mówi Dagmara Komarnicka.

Niewielka inwestycja

Otwarcie biura nieruchomości pod szyldem WGN nie wymaga dużej inwestycji. Minimalna kwota, którą trzeba zainwestować to 10-15 tys. zł. Zawiera się w niej opłata startowa rzędu 3 tys. zł netto, marketing lokalny oraz pierwsze koszty związane z prowadzeniem działalności, takie jak urządzenie i obrandowanie lokalu.

– Z naszego doświadczenia wynika, że zwrot z inwestycji może nastąpić już w trzecim miesiącu od momentu rozpoczęcia działalności – mówi Dagmara Komarnicka.

Natomiast wysokość miesięcznych opłat obowiązujących franczyzobiorców jest uzależniona od wielkości miasta, w którym powstaje dany oddział.

Partnerami WGN mogą zostać zarówno osoby, które nie mają doświadczenia w nieruchomościach, jak i pośrednicy z długim stażem pracy w branży. Dla franczyzodawcy najważniejsze jest to, żeby franczyzobiorca miał cechy menedżerskie, takie jak determinacja, konsekwencja w działaniu, dążenie do sukcesu i umiejętność kierowania zespołem.

– Osoby bez doświadczenia wbrew pozorom są bardzo cenne, ponieważ nie mają nawyków z poprzednich miejsc pracy. A know-how i pakiet profesjonalnych szkoleń, który zapewniamy, pozwala na szybkie i skuteczne zdobycie wiedzy oraz wejście z sukcesem na rynek nieruchomości – mówi Dagmara Komarnicka.

Co na starcie

Kandydaci na partnerów WGN muszą dysponować własnym lub wynajętym lokalem, o powierzchni min. 30 mkw zlokalizowanym w miejscu o dużym natężeniu ruchu, w ciągu komunikacyjnym, najlepiej z witryną. Powinien się on znajdować na parterze. Niezbędna jest także możliwość zamieszczenia podświetlanej reklamy zewnętrznej o powierzchni min. 3,5 mkw.

– Na starcie franczyzobiorcy WGN dostają narzędzia, dzięki którym w krótkim okresie stają się profesjonalistami na rynku nieruchomości – mówi Dagmara Komarnicka.

Chodzi przede wszystkim o kilkudniowe szkolenie startowe, dokumenty zawierające bazę wiedzy na temat pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, wypracowane przez WGN procedury funkcjonowania biura, własną stronę internetową z wyszukiwarką ofert oraz dostęp do programu do obsługi biur WGN z funkcją CRM, który pozwala zarządzać zleceniami klientów i pracą agentów.

 

WIZYTÓWKA GRUPY WGN

Sieć biur nieruchomości.

  • liczba placówek franczyzowych – 80,
  • minimalna kwota inwestycji – 10-15 tys. zł,
  • czas zwrotu z inwestycji – 3 miesiące.

Dagmara Komarnicka, menedżer rozwoju sieci franczyzowej WGN / "Jeśli chodzi o podejmowanie decyzji o zakupie lub sprzedaży nieruchomości, możemy już ogłosić powrót do normalności. Odnotowujemy wzmożone zainteresowanie klientów i inwestorów nie tylko zakupem mieszkań ale też gruntami oraz domami".
Dominika Pronarska
dziennikarz