Sprawdzony format, elastyczne podejście

Niski wkład własny / Koszt inwestycji we franczyzowy sklep Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Przystępujący do sieci przedsiębiorca otrzymuje przy tym placówkę o wartości ok. 300 tys. zł, niemal gotową na przyjęcie klientów.
Sobota
27.02.2021
Żabka stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach i otwiera swój siedmiotysięczny sklep.
 

Żabka uruchomiła siedmiotysięczną placówkę w Bieczu w województwie małopolskim. Obecnie w całym regionie funkcjonuje już 547 sklepów pod marką Żabka, a najstarsza z placówek zlokalizowana w Zakopanem działa od 8 lutego 2000 roku. Od niedawna sieć koncentruje się mocniej na rozwoju w małych miastach do 50 tys. mieszkańców. Oferta sklepów Żabka jest często nowością na lokalnych rynkach i pozwala kupującym zrealizować w jednym miejscu kilka potrzeb jednocześnie. Oprócz tradycyjnego asortymentu spożywczego, placówki serwują także gorące przekąski, hot-dogi, kawę oraz inne produkty wliczane do tzw. małej gastronomii. Ponadto w sklepach sieci można nadać i odebrać przesyłki kurierskie, zagrać w Lotto czy opłacić rachunki. To wygodne rozwiązanie szczególnie w miejscowościach, w których lokali gastronomicznych i usługowych jest niewiele.

Dobre wyniki

Przykładem takiej placówki jest Czerwińsk na Śląsku, który ma ok. 4 tys. mieszkańców. Franczyzobiorczyni sklepu, mimo pandemii, zanotowała wzrost obrotów w 2020 roku w stosunku do roku 2019. – Zachowuję standardy działania placówki rekomendowane przez Żabkę. Niemniej jednak sieć daje mi szasnę także na realizację własnych pomysłów. Obserwuję tutejszy rynek, co jest dostępne, w jakiej jakości oraz czego brakuje, opierając na tym funkcjonowanie mojego sklepu. W Czerwińsku brakuje warzywniaka, dlatego postanowiłam wzbogacić ofertę warzyw i owoców, które kupuję u lokalnych producentów i pośredników. Podobnie zrobiłam z nabiałem, urozmaicając asortyment serów. Dzięki temu mam stałych klientów, którzy wiedzą, gdzie kierować kroki po konkretne produkty – mówi Joanna Zając. 

Tajniki zamówień

Dostawy do sklepu funkcjonują sprawnie – franczyzobiorcy zdalnie zamawiają towar, który dostarczany jest już następnego dnia. W przypadku sklepu Joanny Zając realizowane są one co dwa dni. Zdaniem franczyzobiorczyni, istotne jest to, że nie trzeba zamawiać pełnych palet produktów w hurtowej ilości. Z centrum logistycznego można kupić opakowania na sztuki i w ten sposób uzupełniać brakujący towar, co pomaga zachować jego świeżość. W opinii franczyzobiorczyni najważniejsza jest systematyczność zamówień. Nie może brakować asortymentu w sklepie, a półki muszą być zawsze pełne. W przeciwnym razie klienci pójdą do innego sklepu. 

Joanna Zając uważa, że Żabka oferuje solidny model biznesowy, który przynosi satysfakcjonujące przychody, ale pod warunkiem że sklep jest dobrze zarządzany. Jej przypadek potwierdza regułę – w lokalu, który przejęła, funkcjonował wcześniej sklep. Trafna i szybka diagnoza pozwoliła dość sprawnie poprawić jego przychody i przekonać nowy klientów. – Nie musiałam nawet wymieniać personelu. Wystarczyło nauczyć pracowników nowych standardów pracy. Dziewczyny są pracowite i uczciwe. Warto było je zatrzymać – twierdzi franczyzobiorczyni Żabki. 

Z aplikacją łatwiej

Wsparciem i ułatwieniem dla franczyzobiorców w zarządzaniu biznesem jest aplikacja Cyberstore. Dzięki niej przedsiębiorca widzi stan zatowarowania, otrzymuje bieżące raporty sprzedaży, kontroluje utarg, godzinę pierwszej i ostatniej transakcji oraz pracę personelu. To bardzo ułatwia realizację codziennych obowiązków, a co najistotniejsze, nie wymaga obecności franczyzobiorcy w sklepie, gdyż wszystkie procesy widoczne są z poziomu telefonu komórkowego. Żabka stworzyła również żappkę, aplikację dla klientów, która także działa z korzyścią dla franczyzobiorców. Narzędzie pomaga budować lojalność konsumentów. Za zebrane punkty można otrzymać rabat na produkty lub wymienić je na nagrody. Nowością jest usługa „Zamów i odbierz”. Poprzez aplikację klient może zamówić zakupy i już po kilkunastu minutach odebrać je w wybranym sklepie w ciągu dwóch godzin. Płatność za zamówienie odbywa się na miejscu w placówce. 

Pieniądze na sklep

Koszt inwestycji we franczyzowy sklep Żabka wynosi ok. 5 tys. zł. Przystępujący do sieci przedsiębiorca otrzymuje przy tym placówkę o wartości ok. 300 tys. zł, niemal gotową na przyjęcie klientów. Żabka znajduje lokal, w całości pokrywa koszty jego remontu, wynajęcia oraz zapewnia pełne umeblowanie i wyposażenie sklepu: zatowarowanie, system IT i monitoring, regały, oświetlenie oraz chłodnie. Po stronie franczyzobiorcy pozostaje zakup kasy fiskalnej, opłacenie koncesji oraz pokrycie pierwszych kosztów pracowniczych. Przed podpisaniem umowy każdy kandydat przechodzi dwutygodniowe szkolenie w wybranym sklepie zakończone egzaminem. Tylko pozytywny wynik uprawnia do podpisania umowy franczyzowej i rozpoczęcia działalności pod marką Żabka. Sieć zapewnia także wsparcie w bieżącym zarządzaniu sklepu, z czego ważnym elementem jest serwis. W razie jakiejkolwiek awarii sprzętu, franczyzobiorca natychmiast otrzymuje urządzenie zastępcze. – Nie ma przestoju w pracy i nie ma mowy o stratach w produktach. Raz miałam sytuację niecierpiącą zwłoki, kiedy zepsuła mi się lodówka. Następnego dnia miałam już nowy sprzęt. Komunikacja z siecią jest naprawdę na wysokim poziomie – chwali Joanna Zając. Na wsparcie sieci można liczyć również w wielu innych obszarach, w tym m.in. w szkoleniach, z których może korzystać franczyzobiorca przez cały okres współpracy.


Szybko i sprawnie / Według franczyzodawcy dostawy do sklepów funkcjonują sprawnie – franczyzobiorcy zdalnie zamawiają towar, który dostarczany jest już następnego dnia.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022