Inwestujemy we franczyzę Oskroby
Piekarnie to jedna z branż, która w czasie pandemii dobrze sobie radzi. Nie dotknął ich lockdown, a pieczywo należy do kategorii produktów pierwszej potrzeby.
Zmiana nawyków
Zdaniem Krzysztofa Majewskiego, franczyzobiorcy sieci Oskroba, który prowadzi cztery punkty pod tym szyldem, piekarnie odczuły negatywne skutki pandemii tylko w początkowym jej okresie.
– Była ogólna panika konsumentów, a ponadto musieliśmy się zaopatrzyć w różnego rodzaju środki ochronne, które jeszcze wtedy były trudnodostępne i drogie – mówi Krzysztof Majewski.
Jednak później wszystko wróciło do normy. W efekcie w wynikach za 2020 r. nie widać skutków pandemii.
– Okres pandemii jest to czas w którym nasza sieć radzi sobie bardzo dobrze. W piekarniach osiedlowych i w mniejszych miejscowościach obserwujemy wzrosty sprzedaży. Pojawia się również dużo więcej zgłoszeń chętnych na rozpoczęcie współpracy. Pojawiło się również więcej wolnych lokali w ciekawych miejscach, co powoduje, że w roku 2020 udało nam się otworzyć 25 nowych piekarni. To jeden z najlepszych lat w historii działalności firmy Piekarnia Oskroba – mówi Karol Gwardys, menedżer do spraw sprzedaży w Oskrobie.
Ucierpiały jednak nieco piekarnie położone w centrach dużych miast. Tu zmieniło się bardzo dużo.
– Puste biura, uczelnie i urzędy powodują, że mamy mniejsze obroty. Na wsparcie dla franczyzobiorców prowadzących tam swoje sklepy, poświęcamy obecnie dużo sił, ale jest to dla nas niezmiernie ważne, aby utrzymać te placówki – mówi Karol Gwardys.
Zwraca też uwagę, że w czasie koronawirusa zmieniły się nawyki żywieniowe ludzi. Mocno spowolniło ich życie, przez zamknięte biura i szkoły.
– Praca i nauka zdalna spowodowały zmniejszenie sprzedaży przekąsek, kanapek, czy sałatek a był to bardzo prężnie rozwijający się dział w ostatnich latach w naszych piekarniach. Obecnie w zamian za to sprzedaje się dużo więcej chleba i bułek – mówi Karol Gwardys.
Ponadto klienci rzadziej wychodzą po zakupy, ale robią je większe.
– W ostatnim czasie rośnie też mocniej zainteresowanie produktami pakowanymi. Króluje przede wszystkim chleb tostowy, którego sprzedaż w ciągu ostatnich kilku miesięcy wzrosła kilkukrotnie – mówi Karol Gwardys.
Pieniądze na piekarnię
Krzysztof Majewski we współpracy z Oskrobą ceni sobie między innymi fakt, że działa ona bardzo sprawnie.
– Zawsze mamy pełną informację i wszystko dostarczone na czas. Pracę mocno nam ułatwia internetowy system zamówień – mówi Krzysztof Majewski.
Dużym plusem dla niego jest także fakt, że kiedy w okolicy franczyzodawca widzi szansę na otwarcie kolejnej piekarni, najpierw zwraca się z pytaniem o chęć rozszerzenia działalności przez dotychczasowych franczyzobiorców.
Ponadto inwestycja we współpracę nie jest wysoka. Wystarczy 30-50 tys. zł na dostosowanie lokalu, organizację sklepu i jednorazową opłatę franczyzową, wynoszącą 12 tys. zł
– Przy tym nie trzeba wyposażać sklepu na własną rękę. Wszystkie regały, półki, chłodnie i piec wypożyczamy od franczyzodawcy – mówi Krzysztof Majewski.
Franczyzobiorców nie obowiązują żadne miesięczne opłaty. Ich jedynym obowiązkiem jest kompleksowe zaopatrywanie się w Oskrobie.
Kandydat na franczyzobiorcę powinien prowadzić działalność gospodarczą i dysponować wynajętym albo własnym lokalem o powierzchni 40-50 m2. Przy tym powinna być możliwość podłączenia w lokalu prądu trójfazowego, siły 22 kW. Każda piekarnia działająca pod szyldem Oskroba wypieka pieczywo na miejscu.
WIZYTÓWKA SIECI OSKROBA
Ogólnopolska sieć piekarni.
- kwota inwestycji – 30-50 tys. zł
- opłata franczyzowa – 12 tys. zł
- liczba placówek franczyzowych – 210


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Dorota Fliegel porzuciła branżę mięsną i została franczyzobiorczynią Piekarni Oskroba. Czy nie żałuje swojej decyzji?
Wesołe czepki dla lekarzy, ubranie na złamanie, kawiarenka snu, suwaki do sznurowanych butów... Biznes można zrobić (prawie) na wszystkim. Trzeba tylko mieć pomysł.
Spożycie pieczywa w Polsce od kilku lat spada. Czy w takim razie na piekarni da się zarobić?
Pomysły na biznes można prezentować w różnych miejscach – w gazecie, internecie i na targach. Z ostatniego rozwiązania korzysta coraz większa grupa franczyzodawców.
Wybrani franczyzobiorcy Oskroby tworzą własne, lokalne sieci piekarni pod marką franczyzodawcy.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Magazyn Entrepreneur ocenił sieci z amerykańskiego rynku. Wynik? Subway na podium, McDonald’s poza pierwszą dziesiątką.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Wzory umów
Znane marki czy oryginalne pomysły biznesowe? O tym, które koncepty franczyzowe budzą największe zainteresowanie na polskim rynku przeczytasz w majowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Czy można przetestować biznes, a później w niego zainwestować?
POPULARNE NA FORUM
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?
Odważna decyzja
Zamierzam od nowego roku rozpocząć działalność gospodarczą i w związku z tym poszukuje producenta zdrowiej żywności... Jeśli to możliwe, proszę o informację tu lub...
Piekarnia - franczyza
mozecie coś więcej powiedziec te na temat oskroby?