Mobilna pączkarnia
Koncept Dolci Sapori MNIAMI wystartował w październiku ubiegłego roku, pomimo pandemii.
– Nasz biznes jest odporny na wirusa. Prowadzimy sprzedaż z okienka, dzięki czemu mogliśmy działać nieprzerwanie pomimo lockdownu gastronomii. Street food wręcz skorzystał na tej sytuacji. Dodatkowo, MNIAMI daje gwarancję bezpieczeństwa finansowego, dzięki czemu franczyzobiorcy mogą być spokojni o powodzenie swojego biznesu – podkreśla Iwona Gniazdowska, sales meneger Dolci Sapori Mniami.
Na lato i na zimę
Dolci Sapori Mniami to mobilne przyczepy gastronomiczne. W ich ofercie znajdują się lody świderki, gofry, a przede wszystkim smażone na miejscu pączki. Specjalnością firmy są pączko-lody, czyli pączki zapiekane z lodem- świderkiem w środku.
– Jesteśmy jedyną mobilną pączkarnią w Polsce. A dzięki szerokiej ofercie nasze przyczepy nie są biznesem sezonowym, ale mogą działać przez cały rok – mówi Iwona Gniazdowska. – Menu jest przygotowywane według autorskiej receptury, która sprawia, że w każdym punkcie pączki i lody smakują dokładnie tak samo. Pączki są zawsze świeże, ponieważ są smazone na bieżąco, w każdym punkcie.
Franczyzodawca przygotowuje przyczepę pod klucz. Jest przystosowana do różnych warunków atmosferycznych, ale też w pełni wyposażona w urządzenia, potrzebne do pracy: smażalnik, gofrownicę, maszynę do lodów, maszyny chłodnicze, obieg zamknięty wody. Cena takiej przyczepy to 139,9 tys. zł netto. Można jednak skorzystać z leasingu, co pozwala na obniżenie kwoty wejścia w biznes nawet do 10 tys. zł.
– Gotowe przyczepy w tej chwili czekają na kolejnych franczyzobiorców – zapewnia Iwona Gniazdowska.
Mobilny format pozwala na właściwie dowolny wybór lokalizacji. Potrzebne jest tylko przyłącze prądu. Przyczepę można postawić np. przy galerii handlowej, na osiedlu, przy parku, w miejscach atrakcyjnych turystycznie.
– Franczyzobiorca może znaleźć lokalizację samodzielnie lub też pomoże mu w tym nasz dział komercjalizacji – dodaje Iwona Gniazdowska. – Badamy potencjał różnych miejsc, oceniając je na podstawie listy odpowiednio dobranych kryteriów, które pozwalają też oszacować możliwe do osiągnięcia zyski.
Wsparcie z centrali
Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej. Opłata miesięczna jest stała, niezależna od obrotu. Jej wysokość zależy natomiast od tego, czy licencjobiorca sam znalazł lokalizację dla punktu, czy pośredniczył w tym dział komercjalizacji. W pierwszym przypadku wynosi 500 zł, w drugim 1 tys. zł. Centrala szkoli franczyzobiorców z przygotowywania produktów, technik sprzedaży, zarządzania biznesem.
– Pomagamy w pozyskaniu leasingu, zdobyciu koniecznych pozwoleń, wspieramy franczyzobiorców marketingowo i w każdym innym zakresie, w zależności od potrzeb. Współpracujemy też z agencjami pośrednictwa pracy, więc w razie potrzeby możemy pomóc nawet w rekrutacji personelu – wylicza Iwona Gniazdowska. – Każdy franczyzobiorca ma u nas swojego dedykowanego opiekuna, który pomaga mu przez cały okres współpracy.
Franczyzodawca zapewnia, że punkty stają się rentowne już po pierwszym miesiącu działalności. - Jeżeli są prowadzone zgodnie z naszym sprawdzonym modelem franczyzowym – zastrzega sales manager Dolci Sapori MNIAMI.
W tej chwili działa pieć placówek własnych marki oraz 19 franczyzowych.
– W planach mamy uruchomienie jesienią kolejnego mobilnego konceptu, tym razem z wytrawnym menu w stylu włoskim – dodaje Iwona Gniazdowska.
WIZYTÓWKA DOLCI SAPORI MNIAMI
Sieć mobilnych pączkarni.
- 5 punktów własnych
- 19 punktów franczyzowych
- koszt inwestycji od 10 tys. zł przy korzystaniu z leasingu
Pączkowa specjalność / W ofercie Dolci Sapori MN1iami są lody świderki, gofry, a przede wszystkim smażone na miejscu pączki. ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Restauracja z japońskim menu
/27.11.2025
Japońska kuchnia to nie tylko sushi. W lokalach Doskoi zjemy wiele tradycyjnych dań z Kraju Kwitnącej Wiśni, a przy okazji znajdziemy pomysł na biznes.
Sieć pizzerii Gruby Benek otworzyła nowy lokal na bydgoskich Jachcicach. Pierwszy dzień działalności przyniósł duże zainteresowanie klientów i jeden z najlepszych wyników otwarcia w historii marki.
KawoWiniarnia to nowy franczyzowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Czy ma szansę na sukces?
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali