Grono doświadczonych / ERA działa w 45 krajach i ma 780 partnerów na całym świecie, z czego dwie trzecie w Europie.
Poniedziałek
09.08.2021
ERA pomaga firmom zoptymalizować koszty. Działalność pod jej szyldem nie jest jednak dla wszystkich. Kto może zostać franczyzobiorcą?
 

Firma Expense Reduction Analysts (ERA) pomaga przedsiębiorcom w optymalizacji kosztów.

– Wiele podmiotów ma rozbudowane bazy kosztowe i nie wie, że można je zweryfikować w celu ich optymalizacji. Mamy wiedzę, wartościowe ekspertyzy rynkowe, i know-how oparty na 29-letnim doświadczeniu – mówi Michał Brzemiński, dyrektor ds. spraw rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w ERA.

Koszty zakupowe i procesowe

To usługa, która może się przydać wielu firmom, poszkodowanym w czasie pandemii. Pandemia wpłynęła jednak także na działalność ERA. Był moment, że zabrakło nowych wyzwań. Pomimo tego przestoju projekty w fazie wdrożenia, realizowane przez franczyzobiorców, umożliwiły firmie prowadzenie działalności w czasie pandemii. Obecnie sytuacja zmieniła się. Nastąpił wzrost zainteresowania usługami ERA.

– Pandemia zaskoczyła wszystkich i 2020 rok stał się wyzwaniem dla każdej branży. W ostatnim kwartale 2020 widać było, że po szoku wywołanym zmianami gospodarczymi i społecznymi przez COVID-19, firmy zaczęły szukać wsparcia ekspertów. Popyt na usługi ERA znacząco wzrósł – mówi Michał Brzemiński.

ERA pomaga każdej firmie, w której funkcjonowaniu zobaczy miejsce na optymalizację. Zawsze na początku jej eksperci przeprowadzają szczegółową analizę. Jej efektem jest wyznaczenie obszarów do pracy.

Firma specjalizuje się w obniżaniu kosztów na zasadzie zakupowej oraz procesowej. Franczyzodawca działając od 29 lat na rynkach globalnych zdefiniował w sumie ok. 44 obszarów kosztowych. Ich lista cały czas się powiększa.

– Klienci czasami nie zdają sobie sprawy z możliwości optymalizacji obszarów kosztowych, dlatego korzystając z naszej metodologii, wizualizujemy im, jak mogą usprawnić funkcjonowanie firmy, gdzie mogą szukać oszczędności.  Za nasze usługi klient zawsze płaci na zasadzie succes fee, czyli dopiero wtedy, kiedy zobaczy efekty. Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteśmy w stanie zoptymalizować wydatków danej firmy, wówczas nie obciążamy jej kosztami – mówi Michał Brzemiński.

ERA prowadzi takiego klienta przez minimum dwa lata i przez ten czas jest przez niego wynagradzana. Jeżeli w okresie współpracy pojawi się jakikolwiek problem z oszczędnościami, na przykład zmieni się otoczenie gospodarcze, to ERA nie zostawia swojego klienta, tylko wspólnie z nim realizuje proces od nowa.


Piętnaście lat doświadczenia

W ERA działają wyłącznie osoby z dużym doświadczeniem biznesowym. Aby zostać partnerem firmy, nie wystarczy uregulować opłaty wstępnej.

– Szukamy osób, posiadających co najmniej 15 lat doświadczenia jako menedżerowie wyższego szczebla. Ekspertów, którzy wiedzą, jak funkcjonują firmy i jak im pomagać oraz dysponują swoją ekspertyzą z danego obszaru kosztowego – mówi Michał Brzemiński.

Dodaje, że potencjalny kandydat musi rozumieć, co to jest konsulting, mieć odpowiednią wiedzę, elastyczne podejście i być zaangażowanym. Proces przyjęcia do grona partnerów ERA trwa długo, ponieważ franczyzodawca skrupulatnie przygotowuje swoich partnerów do pracy, odpowiednio ich szkoląc.

– Musimy mieć pewność, że osoba, która do nas dołączy wniesie odpowiednią wartość do naszej firmy.  Szukamy doświadczonych menedżerów, którzy chcą mieć wpływ na wyniki firm, dla których pracują, chcą się dzielić zdobytą wiedzą i wdrażać rozwiązania, które pozwalają oszczędzać pieniądze – mówi Michał Brzemiński.

Kwota inwestycji związana z zakupem licencji franczyzowej wynosi 39,9 tys. euro. Potem partnerzy są zobowiązani do uiszczania 20 proc. miesięcznej opłaty od przychodu oraz 3 proc. opłaty marketingowej. ERA w trakcie współpracy pomaga im we wszystkim, ale to franczyzobiorcy podpisują umowy ze swoimi klientami i są odpowiedzialni za działania u nich. Dla każdego klienta pracuje odpowiedni zespół projektowy. Przy tym pobierają od nich wynagrodzenie za efekt swojej pracy zgodny ze stawkami ustalonymi przez franczyzodawcę.

W Polsce działa obecnie 10 konsultantów ERA, a w ciągu dwóch kolejnych lat ich liczba ma się podwoić. Firma wywodzi się z Wielkiej Brytanii. Obecnie działa w 45 krajach i ma 780 partnerów na całym świecie, z czego dwie trzecie w Europie.

WIZYTÓWKA EXPENSE REDUCTION ANALYSTS

Firma pomagająca przedsiębiorcom w optymalizacji kosztów.

  • 10 konsultantów,
  • zakup licencji 39,9 tys. euro
  • wymagane min. 15 lat doświadczenia w biznesie

Michał Brzemiński, dyrektor ds. rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej w ERA / "Szukamy osób, posiadających co najmniej 15 lat doświadczenia jako menedżerowie wyższego szczebla".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020