Inwestycja w sklep odzieżowy

Duża sieć / Greenpoint ma 95 własnych sklepów oraz 85 franczyzowych. Franczyzobiorcy nie muszą płacić żadnych opłat franczyzowych. Kwota inwestycji zależy od doboru lokalizacji.
Czwartek
26.08.2021
Kacper Steszuk wraz ze wspólnikiem mają już siedem sklepów jednej z marek franczyzowych i chcą otwierać kolejne. Z którym franczyzodawcą tak dobrze układa im się współpraca?
 

Kacper Steszuk, zanim zdecydował się na własną działalność, przez kilkanaście lat pracował w firmach odzieżowych, rozwijając różne brandy. Cztery lata temu, razem ze wspólnikiem, postanowił wykorzystać zdobytą przez lata wiedzę i zacząć działać na własny rachunek.

Wszystko w jednym miejscu

Ich firma Modna otwiera wyłącznie franczyzowe sklepy różnych marek. 

– Wynajmujemy duże lokale, min. 400 m2 i tam umieszczamy sklepy wszystkich marek, z którymi współpracujemy. Na naszym celowniku są głównie małe miasteczka, od 15 tys. mieszkańców. Uważamy, że one też zasługują na markowe sklepy – tłumaczy Kacper Steszuk.

Jego firma przed pandemią miała 15 sklepów, a teraz jest ich w sumie 40.

– Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy. Pomogło nam też to, że nasze sklepy znajdują się głównie przy ulicach, a nie w galeriach handlowych. Dzięki temu nie miały żadnych przerw w działalności a i wynajmujący lokale stanęli na wysokości zadania, w przeciwieństwie do galerii. Mogliśmy też liczyć na pomoc ze strony franczyzodawców – mówi Kacper Steszuk.

Oczywiście początek pandemii wiązał się z dużym spadkiem obrotów. One pojawiały się w czasie wszystkich kolejnych lockdownów, ale z każdym kolejnym były coraz mniejsze.

– Ostatnie cztery miesiące są bardzo dobre, ale wciąż nie wiadomo, co przed nami – mówi Kacper Steszuk.

Egzamin na piątkę

Marką, z którą współpracę Modna ceni sobie szczególnie, jest Greenpoint. Pod tym szyldem firma prowadzi już siedem placówek, a do końca roku będzie ich 10.

– Zdecydowaliśmy się na Greenpoint, bo ta marka pasowała do naszego konceptu i była przystępna cenowo. Pierwszy sklep otworzyliśmy na przełomie 2018 i 2019 roku. Najwięcej kolejnych pojawiło się już w czasie pandemii – mówi Kacper Steszuk.

Dodaje, że franczyzodawca Greenpointa sprawdził się bardzo dobrze w czasie koronawirusa.

– My jako franczyzobiorcy mogliśmy liczyć na duże wsparcie. Różni franczyzodawcy różnie na ten kryzys zareagowali, ale Greenpoint zdał egzamin celująco. Kwestie finansowe były regulowane na bieżąco i na czas. Nie mieliśmy żadnych problemów – tłumaczy Kacper Steszuk.

Jego zdaniem Greenpoint to bardzo stabilna marka, co ma duże znaczenie w dzisiejszych czasach.

– We współpracy z tą firmą nie ma przypadków – wszystko jest przemyślane i uszyte na miarę – mówi Kacper Steszuk.

Ponadto kolekcja jest doskonale skrojona do wymagań grupy docelowej. Klientki, które odwiedzają Greenpoint wiedzą, że zawsze znajdą tam coś dla siebie.

– W planach mamy kolejne otwarcia z Greenpointem. Tym co nas najbardziej w tym zakresie ogranicza jest znalezienie lokalizacji, w której jeszcze sklepu tej marki nie ma – mówi Kacper Steszuk.

Obecnie Greenpoint ma 95 własnych sklepów oraz 85 franczyzowych. Franczyzobiorcy nie muszą płacić żadnych opłat franczyzowych. Kwota inwestycji zależy od doboru lokalizacji.


Kacper Steszuk, franczyzobiorca Greenpoint / "Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy".
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Moodo- czy warto ?

hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...

4 wypowiedzi
ostatnia 07.05.2024
Klienci patrzą na metkę

dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek

2 wypowiedzi
ostatnia 02.02.2024
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??

ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka

38 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?

Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna

4 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2023
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq

Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...

27 wypowiedzi
ostatnia 19.12.2022
Klienci patrzą na metkę

Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...

2 wypowiedzi
ostatnia 18.10.2022