Inwestycja w sklep odzieżowy
Kacper Steszuk, zanim zdecydował się na własną działalność, przez kilkanaście lat pracował w firmach odzieżowych, rozwijając różne brandy. Cztery lata temu, razem ze wspólnikiem, postanowił wykorzystać zdobytą przez lata wiedzę i zacząć działać na własny rachunek.
Wszystko w jednym miejscu
Ich firma Modna otwiera wyłącznie franczyzowe sklepy różnych marek.
– Wynajmujemy duże lokale, min. 400 m2 i tam umieszczamy sklepy wszystkich marek, z którymi współpracujemy. Na naszym celowniku są głównie małe miasteczka, od 15 tys. mieszkańców. Uważamy, że one też zasługują na markowe sklepy – tłumaczy Kacper Steszuk.
Jego firma przed pandemią miała 15 sklepów, a teraz jest ich w sumie 40.
– Ostatnie dwa lata wykorzystaliśmy na dynamiczny rozwój, ponieważ wierzymy w kierunek rozwoju, który obraliśmy. Pomogło nam też to, że nasze sklepy znajdują się głównie przy ulicach, a nie w galeriach handlowych. Dzięki temu nie miały żadnych przerw w działalności a i wynajmujący lokale stanęli na wysokości zadania, w przeciwieństwie do galerii. Mogliśmy też liczyć na pomoc ze strony franczyzodawców – mówi Kacper Steszuk.
Oczywiście początek pandemii wiązał się z dużym spadkiem obrotów. One pojawiały się w czasie wszystkich kolejnych lockdownów, ale z każdym kolejnym były coraz mniejsze.
– Ostatnie cztery miesiące są bardzo dobre, ale wciąż nie wiadomo, co przed nami – mówi Kacper Steszuk.
Egzamin na piątkę
Marką, z którą współpracę Modna ceni sobie szczególnie, jest Greenpoint. Pod tym szyldem firma prowadzi już siedem placówek, a do końca roku będzie ich 10.
– Zdecydowaliśmy się na Greenpoint, bo ta marka pasowała do naszego konceptu i była przystępna cenowo. Pierwszy sklep otworzyliśmy na przełomie 2018 i 2019 roku. Najwięcej kolejnych pojawiło się już w czasie pandemii – mówi Kacper Steszuk.
Dodaje, że franczyzodawca Greenpointa sprawdził się bardzo dobrze w czasie koronawirusa.
– My jako franczyzobiorcy mogliśmy liczyć na duże wsparcie. Różni franczyzodawcy różnie na ten kryzys zareagowali, ale Greenpoint zdał egzamin celująco. Kwestie finansowe były regulowane na bieżąco i na czas. Nie mieliśmy żadnych problemów – tłumaczy Kacper Steszuk.
Jego zdaniem Greenpoint to bardzo stabilna marka, co ma duże znaczenie w dzisiejszych czasach.
– We współpracy z tą firmą nie ma przypadków – wszystko jest przemyślane i uszyte na miarę – mówi Kacper Steszuk.
Ponadto kolekcja jest doskonale skrojona do wymagań grupy docelowej. Klientki, które odwiedzają Greenpoint wiedzą, że zawsze znajdą tam coś dla siebie.
– W planach mamy kolejne otwarcia z Greenpointem. Tym co nas najbardziej w tym zakresie ogranicza jest znalezienie lokalizacji, w której jeszcze sklepu tej marki nie ma – mówi Kacper Steszuk.
Obecnie Greenpoint ma 95 własnych sklepów oraz 85 franczyzowych. Franczyzobiorcy nie muszą płacić żadnych opłat franczyzowych. Kwota inwestycji zależy od doboru lokalizacji.


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Jak dobrze wystartować z biznesem, aby firma żyła długo i szczęśliwie? Jakich błędów unikać? I czy wszystko da się zaplanować? Sprawdź we wrześniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Prezentujemy franczyzy, które wymagają małej inwestycji na start. Opisujemy też jak otworzyć: serwis iPhona, sklep Auchan, warsztat samochodowy, mobilny salon kosmetyczny i sklep z używkami.
Greenpoint zamyka nierentowne sklepy własne. A jak radzą sobie franczyzobirocy marki?
Zamknięcie centrów handlowych spowodowało, że przychody największych firm odzieżowych drastycznie spadły. Jaka będzie ich przyszłość?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pizzeria La Patata otworzyła niedawno kolejny lokal w Warszawie. Oferuje pizzę na bazie sprowadzanych z Włoch produktów i chętnie podzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...
Sklep Z odzieżą używaną
Dzień dobry. Chodzi mi po głowie otwarcie sklepu z odzieżą używaną o powierzchni około 500 metrów kwadratowych. Czynsz wydaje się niewygórowany, około 13 tys zł...
Greenpoint we franczyzie- jak to działa naprawdę?
Czy masz sklep na warunkach Greenpoint? Jak wygląda współpraca? Podobno ta marka się dobrze rozwija. Może znacie więcej szczegółów współpracy poza tymi ogólnymi,...
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
Myślę, że jest to dobry pomysł na biznes, ale trzeba się czymś wyróżnić. Nie ma sensu sprzedawać ciuchów takich, jakie są w każdym innym sklepie.
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
A chciałabyś sprowadzać odzież czy raczej coś swojego produkować?