Franczyzobiorcy stracą czy zyskają?
W maju tego roku Husse, producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów, uruchomił nową platformę e-commerce.
– Jesteśmy bardzo zadowoleni z pierwszych efektów sprzedażowych – mówi Piotr Cieślik, dyrektor zarządzający Husse Polska.
Do tej pory większość sprzedaży firmy i akwizycji nowych klientów pochodziła z bezpośrednich działań sprzedażowych franczyzobiorców i dystrybutorów.
– Po niespełna pół roku działania nowej platformy digital generuje niecałe 10 proc. naszych przychodów. Startowaliśmy z dwukrotnie niższego poziomu – mówi Piotr Cieślik.
Nowa strategia firmy zakłada również akwizycję online, stąd duże inwestycje w nową platformę e-commerce. Dyrektor Husse zapewnia jednak, że działania online nie stanowią konkurencji dla franczyzobiorców i dystrybutorów.
– Klienci i zamówienia pozyskane tym kanałem są również obsługiwane przez franczyzobiorców oraz dystrybutorów, którzy czerpią z tego tytułu korzyści. Naszym celem jest zbudowanie prawdziwego omnichannel, w którym klienci składający zamówienia on-line, są obsługiwani przez lokalnych dystrybutorów bezpośrednio z ich magazynów, co pozwala na realizację dostaw nawet tego samego dnia. Już teraz, nierzadko dostarczamy zamówienia w ciągu kilkudziesięciu minut od złożenia, co wprawia klientów w zdumienie – mówi Piotr Cieślik.
Plany i wyzwania
W najbliższym czasie Husse planuje mocno rozwijać działania digitalowe, ale nie zapomina o swoim DNA, czyli sprzedaży bezpośredniej.
– Po pandemicznych ograniczeniach nasi dystrybutorzy, ze zdwojoną energią ruszają w teren. Bieżący roku pod tym względem nie był jeszcze najłatwiejszy ale wierzymy, że od wczesnej wiosny będziemy mogli wrócić do naszych tradycyjnych działań – mówi Piotr Cieślik.
Firma duże nadzieje wiąże też z nową linią suchych karm dla psów tłoczonych na zimno, którą wprowadziła do sprzedaży miesiąc temu. Dzięki niższej temperaturze produkcji są one w stanie zachować większą wartość składników odżywczych – podobnie jak ma to miejsce w przypadku np. tłoczonych na zimno soków. W tej chwili w ofercie są dwa tego typu produkty, ale już niedługo powinny pojawić się kolejne.
Sporym wyzwaniem dla spółki w ostatnim czasie jest presja cenowa, wynikająca zarówno ze wzrostu kosztów produkcji jak również wysokiego kursu Euro.
– W połowie roku byliśmy zmuszeni podnieść ceny naszych produktów ale nie zaobserwowaliśmy negatywnego odbioru tego ruchu przez klientów – wszyscy widzimy jak rosną ceny produktów spożywczych czy np. materiałów budowlanych, więc nasza podwyżka również spotkała się z dużym zrozumieniem – mówi Piotr Cieślik.
Dystrybutorzy na celowniku
Aktualnie w sieci Husse działa 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów. W przypadku franczyzy zostały pojedyncze wolne miejsca, m.in. w Mławie, Siedlcach, Białej Podlaskiej i Ciechanowie. Na terenach na których Husse współpracuje już z franczyzobiorcami możliwa jest jednak współpraca dystrybucyjna i ten model jest w tej chwili najpopularniejszy.
– Rekrutację w tym zakresie prowadzimy na terenie całej Polski – mówi Piotr Cieślik.
Zarówno działalność franczyzobiorców, jak i dystrybutorów polega zasadniczo na tym samym, czyli bezpośredniej obsłudze klientów z dowozem do domu oznakowanym samochodem. Dystrybutorzy współpracują i funkcjonują na terenie danego franczyzobiorcy. Podstawową różnicą jest wielkość inwestycji – w przypadku franczyzobiorcy wynosi zwykle od 40 do 50 tys. zł. i uzależniona jest od wielkości terytorium, na którym chce działać franczyzobiorca. W przypadku współpracy dystrybucyjnej koszty rozpoczęcia działalności są znacznie niższe i nie przekraczają 5 tys. zł.
WIZYTÓWKA SIECI HUSSE
Producent karmy oraz kosmetyków i drobnych smakołyków dla psów i kotów
- liczba partnerów: 51 franczyzobiorców i ponad 150 dystrybutorów
- kwota inwestycji: franczyzobiorcy – 40-50 tys. zł, dystrybutorzy – 5 tys. zł


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Dowiedz się z nowego numeru magazynu "Własny Biznes FRANCHISING".
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Husse, producent karmy dla psów i kotów, inwestuje w platformę e-commerce, która znacznie przyspieszy dostawy.
Jacek Gibasiewicz najpierw był klientem Husse. Jakość produktów oraz forma obsługi tak mu przypadły do gustu, że postanowił zostać franczyzobiorcą marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów