Otwieramy kawiarnię
The White Bear Coffee to koncept kawiarni, który wywodzi się z Białegostoku.
– Obecnie prowadzimy cztery punkty własne. Są to dwie kawiarnie oraz dwa sezonowe punkty w Białymstoku, działające przy lodziarniach – informuje Łukasz Kaliciński, współwłaściciel sieci the White Bear Coffee. – Wkrótce dołączy do nich kolejny lokal nastawiony na wynosy. Jeśli chodzi o kawiarnie franczyzowe, to latem powstała pierwsza, zlokalizowana w Giżycku. Mamy też nadzieję, że w pierwszym półroczu przyszłego roku ruszą dwie kolejne. Naszym celem jest podpisanie w nadchodzących miesiącach kilku umów – zarówno na prowadzenie kawiarni, jak i lodziarni.
Miejsce na kawę
Wyróżnikiem the White Bear Coffee jest fakt, że serwowana w kawiarniach kawa pochodzi z własnej, rzemieślniczej palarni.
– Ziarna sprowadzane są z czterech kontynentów i wypalane na miejscu, co pozwala na przygotowywanie doskonałych naparów: włoskiego espresso, kaw mlecznych, jak i jednorodnych kaw przelewowych – podkreśla franczyzodawca.
W każdej kawiarni goście mogą kupić również kawę ziarnistą, mieloną oraz herbaty, akcesoria do parzenia kawy, ekspresy i porcelanę. Są nawet kawowe peelingi, musy do ciała czy sojowe świeczki stworzone specjalnie na potrzeby sieci.
Koncept celuje w miasta od 30 tys. mieszkańców. Wiodący format to stacjonarne kawiarnie, ale istnieje też możliwość otwarcia punktu z lodami i kawą na wynos. Najbardziej atrakcyjne są dla marki centra miast oraz miejsca, w których toczy się życie lokalnej społeczności. Jeśli chodzi o lodziarnie, to świetnie sprawdzają się też okolice parków, plaż czy atrakcji turystycznych, ale również większe osiedla. Franczyzobiorcy samodzielnie wyszukują i proponują lokalizację, która jest następnie sprawdzana przez centralę pod kątem potencjału sprzedażowego. Optymalna wielkość lokalu to 80 m2. Partnerzy otrzymują od franczyzodawcy projekt, który obejmuje część budowlaną, stolarską oraz technologiczną, a także wystrój wnętrza.
Ile na inwestycję?
Na wyposażenie kawiarni trzeba przeznaczyć ok. 50 tys. zł, do tego należy doliczyć koszty remontu. W przypadku lodziarni franczyzodawca szacuje kwotę inwestycji na 50 tys. zł. Koszt szkoleń to 10 tys. zł.
– Przez trzy tygodnie szkolimy właścicieli i załogę, a następnie pracujemy z nimi tydzień po otwarciu kawiarni – wyjaśnia Łukasz Kaliciński. – Dodatkowo zapewniamy dostęp do sprzętu, w dobrych cenach. Mamy także własną palarnię kawy the White Bear, z której pochodzą zarówno ziarna do ekspresów, jak i kawy speciality – przeznaczone do parzenia metodami przelewowymi. Współpraca z nami obejmuje również zaplecze marketingowe i promocyjne. Mowa tu o materiałach reklamowych, zdjęciach, udziale w działaniach marketingowych sieci, a także możliwości prowadzenia komunikacji w mediach społecznościowych i tradycyjnych.
Opłata za przystąpienie do sieci wynosi 15 tys. zł, miesięczna opłata franczyzowa 1,5 tys. zł.
WIZYTÓWKA THE WHITE BEAR COFFEE
Sieć kawiarni.
- 4 lokale własne, 1 franczyzowy
- koszt wyposażenia ok. 50 tys. zł
- opłata wstępna 15 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Sieciom franczyzowym przybywa placówek. Nowe otwarcia mają na koncie m.in. Muszkieterowie, Carrefour i the White Bear Coffee.
Własna kawiarnia to marzenie wielu osób. Jak ją otworzyć we franczyzie? Licencję na kawiarnię lub cukiernię udostępnia dużo konceptów.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w styczniowym wydaniu magazynu.
– Poszerzyliśmy ofertę o trzy nowe formaty, charakteryzujące się niższą kwotą inwestycji i większą elastycznością w doborze lokalizacji – mówi Marcin Zalewski, współwłaściciel the White Bear Coffee.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Platforma Tribeware to inteligentny pośrednik między menedżerem a pracownikami. Wskazuje im drogę do przyjętych celów, nagradza za wykonane zadania i wylicza, co udało się dzięki nim zyskać.
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali