Sieciowa kawiarnia na licencji

Kawiarnia 3.0 / W minionym roku SO! COFFEE otworzyła kawiarnię w koncepcie 3.0, w Galerii Jurajskiej.
Środa
05.01.2022
W ubiegłym roku marka SO! COFFEE opracowała m.in. nowy koncept kawiarni 3.0. A jakie ma plany na 2022?
 

Należąca do Lagardere Travel Retail marka SO! COFFEE zakończyła miniony rok z liczbą 53 kawiarni (w tym 7 franczyzowych) w 24 miastach w Polsce. Sieć ma też 16 lokali w innych krajach, m.in. we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii.

– Miniony rok był na pewno wymagający. Miesiące lockdownów, niepewności, rzeczywistości, w której nie byliśmy nigdy wcześniej. Oczywiście nie wszyscy niestety przetrwali ten czas, wiele firm/lokali zniknęło z gastronomicznej mapy Polski, przetrwały najstabilniejsze przedsiębiorstwa, ale z drugiej strony ten okres przetestował zdolność firm do adaptacji do nowych warunków, do zarządzania zmianą – podkreśla Grzegorz Łyczak, z-ca dyrektora operacyjnego non-travel retail w Lagardere Travel Retail Polska. – Patrząc na ostatnie miesiące można powiedzieć, że biznes się odbudowuje, obroty powoli wracają do poziomu z roku 2019. Jaki będzie ten rok? Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądała rzeczywistość epidemiczna, nastroje w Polsce. Dlatego dzisiaj bardzo trudno mówić o wyzwaniach. Na pewno trzeba sytuację obserwować i być gotowym do reakcji i ewentualnej zmiany, dopasowania się w każdym aspekcie działalności.

Inwestujemy w kawiarnię

W minionym roku franczyzodawca postanowił zmienić identyfikację wizualną marki, odświeżając logo i architekturę wnętrza.

– Zmieniające się okoliczności rynkowe spowodowały, że trzeba było przemyśleć plany rozwojowe z perspektywy nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Ten trudny czas poświęciliśmy na dopracowanie nowego konceptu SO! COFFEE 3.0, którego owocem jest otwarta niedawno w nowej odsłonie kawiarnia w Galerii Jurajskiej – mówi Grzegorz Łyczak.

W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali. Marka szuka partnerów franczyzowych we wszystkich miastach w Polsce.

– Najatrakcyjniejsze niezmiennie lokalizacje do prowadzenia naszych konceptów to galerie handlowe oraz główne ulice miast, natomiast w ostatnich dwóch latach obserwujemy również duży potencjał na szeroko rozumianych osiedlach – dodaje Grzegorz Łyczak.

Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. Optymalna powierzchnia to 70 m2, przy czym na potrzeby konceptu można zaadaptować różnej wielkości lokale. Jest również możliwe otwarcie kawiarni w formacie wyspy. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, franczyzodawca szacuje je indywidualnie, w zależności od wielkości, stanu technicznego i zakresu prac do przeprowadzenia. Wstępna opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł netto. W jej ramach licencjodawca przygotowuje wszystkie niezbędne projekty, zapewnia 28 -dniowe szkolenie dla franczyzobiorcy i jego personelu wraz z zakwaterowaniem, przygotowuje materiały marketingowe na otwarcie i pierwszy rok działalności.

– Gwarantujemy podręcznik operacyjny (przekazanie know-how i standardów operacyjnych w zakresie prowadzenia i zarządzania biznesem kawiarnianym), projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny, aranżacja), system do prowadzenia sprzedaży i zarządzania zapasami, ogólnopolski marketing całej sieci, dedykowanych i sprawdzonych dostawcy z preferencyjnymi warunkami handlowymi, bieżące wsparcie operacyjne naszego zespołu podczas całego okresu trwania umowy licencyjnej – wylicza Grzegorz Łyczak.

Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od sprzedaży netto (ale min. 2 tys. zł netto), nie ma opłaty marketingowej.

– Okres zwrotu inwestycji jest indywidualny dla każdej kawiarni i uzależniony od wielu czynników, głównie od potencjału lokalizacji, wielkości inwestycji początkowej, kosztów działalności oraz osobistego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie lokalu – podkreśla Grzegorz Łyczak.

 

WIZYTÓWKA SO! COFFEE

Sieć kawiarni.

  • 53 lokale
  • opłata wstępna 30 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 5 proc. od obrotu

Plany na nowy rok / W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali.