Sieciowa kawiarnia na licencji

Kawiarnia 3.0 / W minionym roku SO! COFFEE otworzyła kawiarnię w koncepcie 3.0, w Galerii Jurajskiej.
Środa
05.01.2022
W ubiegłym roku marka SO! COFFEE opracowała m.in. nowy koncept kawiarni 3.0. A jakie ma plany na 2022?
 

Należąca do Lagardere Travel Retail marka SO! COFFEE zakończyła miniony rok z liczbą 53 kawiarni (w tym 7 franczyzowych) w 24 miastach w Polsce. Sieć ma też 16 lokali w innych krajach, m.in. we Francji, Czechach, Rumuni oraz Hiszpanii.

– Miniony rok był na pewno wymagający. Miesiące lockdownów, niepewności, rzeczywistości, w której nie byliśmy nigdy wcześniej. Oczywiście nie wszyscy niestety przetrwali ten czas, wiele firm/lokali zniknęło z gastronomicznej mapy Polski, przetrwały najstabilniejsze przedsiębiorstwa, ale z drugiej strony ten okres przetestował zdolność firm do adaptacji do nowych warunków, do zarządzania zmianą – podkreśla Grzegorz Łyczak, z-ca dyrektora operacyjnego non-travel retail w Lagardere Travel Retail Polska. – Patrząc na ostatnie miesiące można powiedzieć, że biznes się odbudowuje, obroty powoli wracają do poziomu z roku 2019. Jaki będzie ten rok? Wszystko zależy od tego, jak będzie wyglądała rzeczywistość epidemiczna, nastroje w Polsce. Dlatego dzisiaj bardzo trudno mówić o wyzwaniach. Na pewno trzeba sytuację obserwować i być gotowym do reakcji i ewentualnej zmiany, dopasowania się w każdym aspekcie działalności.

Inwestujemy w kawiarnię

W minionym roku franczyzodawca postanowił zmienić identyfikację wizualną marki, odświeżając logo i architekturę wnętrza.

– Zmieniające się okoliczności rynkowe spowodowały, że trzeba było przemyśleć plany rozwojowe z perspektywy nowej rzeczywistości, w której się znaleźliśmy. Ten trudny czas poświęciliśmy na dopracowanie nowego konceptu SO! COFFEE 3.0, którego owocem jest otwarta niedawno w nowej odsłonie kawiarnia w Galerii Jurajskiej – mówi Grzegorz Łyczak.

W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali. Marka szuka partnerów franczyzowych we wszystkich miastach w Polsce.

– Najatrakcyjniejsze niezmiennie lokalizacje do prowadzenia naszych konceptów to galerie handlowe oraz główne ulice miast, natomiast w ostatnich dwóch latach obserwujemy również duży potencjał na szeroko rozumianych osiedlach – dodaje Grzegorz Łyczak.

Franczyzobiorcy powinni samodzielnie zaangażować się w poszukiwanie odpowiedniego lokalu. Optymalna powierzchnia to 70 m2, przy czym na potrzeby konceptu można zaadaptować różnej wielkości lokale. Jest również możliwe otwarcie kawiarni w formacie wyspy. Jeśli chodzi o koszty inwestycji, franczyzodawca szacuje je indywidualnie, w zależności od wielkości, stanu technicznego i zakresu prac do przeprowadzenia. Wstępna opłata licencyjna wynosi 30 tys. zł netto. W jej ramach licencjodawca przygotowuje wszystkie niezbędne projekty, zapewnia 28 -dniowe szkolenie dla franczyzobiorcy i jego personelu wraz z zakwaterowaniem, przygotowuje materiały marketingowe na otwarcie i pierwszy rok działalności.

– Gwarantujemy podręcznik operacyjny (przekazanie know-how i standardów operacyjnych w zakresie prowadzenia i zarządzania biznesem kawiarnianym), projekt lokalu (technologiczny i architektoniczny, aranżacja), system do prowadzenia sprzedaży i zarządzania zapasami, ogólnopolski marketing całej sieci, dedykowanych i sprawdzonych dostawcy z preferencyjnymi warunkami handlowymi, bieżące wsparcie operacyjne naszego zespołu podczas całego okresu trwania umowy licencyjnej – wylicza Grzegorz Łyczak.

Miesięczna opłata franczyzowa to 5 proc. od sprzedaży netto (ale min. 2 tys. zł netto), nie ma opłaty marketingowej.

– Okres zwrotu inwestycji jest indywidualny dla każdej kawiarni i uzależniony od wielu czynników, głównie od potencjału lokalizacji, wielkości inwestycji początkowej, kosztów działalności oraz osobistego zaangażowania franczyzobiorcy w prowadzenie lokalu – podkreśla Grzegorz Łyczak.

 

WIZYTÓWKA SO! COFFEE

Sieć kawiarni.

  • 53 lokale
  • opłata wstępna 30 tys. zł netto
  • opłata miesięczna 5 proc. od obrotu

Plany na nowy rok / W tegorocznych planach SO! COFFEE ma otwarcie przynajmniej czterech nowych lokali.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza lody wchodzić czy nie ?

Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?

1 wypowiedzi
ostatnia 16.01.2022
Franczyza dla inwestora

W Polsce to chyba jest dziwne bo jest raczej cos nowego, ale na Ukrainie, w Rosji to jest bardzo popularna forma finansowanji oraz inwestowania, oni to nazywaja "management...

2 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2022
Opinie na temat współpracy z Western Chicken

Radek Szal możesz coś więcej o tym powiedzieć bo zastanawiam się nad współpraca

10 wypowiedzi
ostatnia 11.12.2021
Otwieramy kebab

Kebab to świetny pomysł na tani i dochodowy biznes. Do otworzenia małej budki nie potrzeba wielkiego kapitału, a jak zdecydujemy się na zakup przyczepy gastronomicznej to...

4 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2021
Franczyza dla inwestora

Model biznesowy, który w 100% finansuje inwestor a Franszyzodawca oddaje udziały w spółce inwestora jakiemuś menagerowi aby zmotywować go do pracy wydaje się dość...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.11.2021
Czy opłaca się otworzyć mobilny kebab?

Jeśli chodzi o tego typu biznes to trzeba trafić z miejscem. Jak jest dobry punkt to można wyciągnąć całkiem sporą dniówkę. No i co najważniejsze wszystko dostaje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.10.2021
Kanapki oscar

Witam, moje pytanie jest skierowane do ludzi z warszawet lub tych co byli i napotkali kanapki Oscary na dworcu centralnym. Jestem zainteresowana otwarcien takiego wlasnie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2021
Zyski na rowerze

ceny rowerów to jakis kosmos hahah. Niezłego idioty szukacie który nie ma kalkulatora

1 wypowiedzi
ostatnia 04.08.2021