Powrót do wzrostu / Sieć Intermarché uruchomiła 5 sklepów w minionym roku. Jest to wyraźny sygnał marki dla rynku o powrocie na ścieżkę rozwoju po 2 latach procesu restrukturyzacji.
Piątek
21.01.2022
W Intermarché każdy z franczyzobiorców ma dużą niezależność i pełni ważną rolę na rzecz całej firmy. Jak się współpracuje z tą marką?
 

Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarché, swój pierwszy sklep uruchomił w 2002 roku w Śremie. Wcześniej pracował w centrali zakupowej Intermarché jako kupiec w pionie zakupów.

Każdy jest ważny

Na pewnym etapie swojej ścieżki zawodowej postanowił, że chciałby w pełni pracować na własny rachunek.

 – Znałem model biznesowy Intermarché od podszewki i zdecydowałem się na dołączenie do grona właścicieli sklepów pod tym szyldem – mówi Krzysztof Gapys.

Obecnie prowadzi dwa supermarkety Intermarché w Śremie oraz jeden w Gostyniu. Ma także cztery stacje paliw pod marką Intermarché.

Jego zdaniem markę Intermarché na rynku franczyzowym wyróżnia wysoki poziom niezależności, którą dysponuje właściciel sklepu.

– Wyraża się to przede wszystkim tym, że to ja odpowiadam za zamówienia, personel, strukturę kosztów, inwestycje, lokalny marketing i pozycję firmy w mieście – mówi Krzysztof Gapys.

Oczywiście sieć działa w oparciu o określone standardy, koncept i strategię handlową, które każdy przedsiębiorca respektuje. Jednak każdy z nich ma możliwość dostosowywania tych wszystkich elementów do otoczenia rynkowego, w którym działa. To oznacza coś więcej niż tylko miękka franczyza, ponieważ dodatkowo każdy z właścicieli sklepów Intermarché pełni określone funkcje na rzecz całej organizacji.

– Ja na przykład jestem członkiem zarządu grupy w Polsce. Biorę udział w podejmowaniu kluczowych decyzji i mam wpływ na ich kształt. Podobnie wygląda to w przypadku moich kolegów. Jeden odpowiada za marketing, drugi za logistykę, a kolejny za wybrany obszar działania sieci. Naszą wiedzę z terenu łączymy z wiedzą wielu ekspertów i specjalistów zatrudnionych w centrali. Efektem tego jest wspólna koncepcja funkcjonowania oparta na kulturze współtworzenia. Żadna inna organizacja w Polsce nie posiada takiej struktury – twierdzi Krzysztof Gapys.

To, ile w Intermarché można zarobić, zależy od wielu czynników.

– Wielu moich kolegów zarabia rocznie od kilkuset tysięcy do kwot znacząco przekraczających milion złotych w skali roku. Wpływa na to lokalizacja, wielkość sklepu, jego format i koncept oraz jakość zarządzania – mówi Krzysztof Gapys.

Wymagający rok

Dla Krzysztofa Gapysa miniony rok był trudny pod względem organizacji pracy i zapewnienia ciągłości łańcucha dostaw. Trzeba się było mierzyć się z kolejnymi falami pandemii.

 – Mimo tego oceniam go pozytywnie. Udało mi się zwiększyć przychody i dochody, więc mam powody do zadowolenia. Rok 2022 będzie bardziej wymagający od mijającego, to pewne. Będziemy musieli sprostać wielu wyzwaniom. Jako przedsiębiorcy przyzwyczajeni jesteśmy do konieczności radzenia sobie z zachodzącymi zmianami, dlatego wierzę, że wspólnie wszystkiemu podołamy – mówi Krzysztof Gapys.

Sieć Intermarché uruchomiła pięć sklepów w minionym roku. Jest to wyraźny sygnał marki dla rynku o powrocie na ścieżkę rozwoju po dwóch latach procesu restrukturyzacji. Aktualnie sieć liczy 197 punktów sprzedaży w całej Polsce.

– Minimalny kapitał, jakim należy dysponować wynosi 400 tys. zł. Dla przejmowanych sklepów wkład własny może być wyższy. Jego wartość to 20 proc. inwestycji, którą w przypadku naszego systemu stanowi wyposażenie i ewentualne prace wykończeniowe w obrębie sali sprzedaży. Przychód przedsiębiorstwa w przypadku modelu Intermarché to marża ze sprzedaży oraz premie za lojalność zakupową – mówi Bartłomiej Tarłowski, kierownik Działu Rekrutacji i Szkoleń Franczyzobiorców w Grupie Muszkieterów.

WIZYTÓWKA SIECI INTERMACHE

Sieć sklepów spożywczych.

  • liczba placówek – 197
  • kwota inwestycji – min. 400 tys. zł

Krzysztof Gapys, franczyzobiorca Intermarche / W minionym roku udało mi się zwiększyć przychody i dochody, więc mam powody do zadowolenia. Rok 2022 będzie bardziej wymagający od mijającego.
Dominika Pronarska
dziennikarz
/1/
ZOBACZ WIĘCEJ

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022