Sieć rośnie w szybkim tempie
Kodano Optyk swoją siec salonów optycznych rozwija od blisko sześciu lat. Ubiegły rok był dla konceptu bardzo dobry.
– Udało się otworzyć aż 28 nowych salonów i zakończyć rok z wynikiem 50 jednostek własnych – mówi Karol Kożusznik, kierownik ds. rozwoju Kodano Optyk. – Oprócz samej ekspansji dokonaliśmy ujednolicenia marki w najstarszych lokalizacjach, rozpoczęliśmy nowe projekty pozwalające na optymalizację kosztów towaru. Sprzedaż w salonach pozwoliła na tak dynamiczne działania, dlatego też w 2021 roku ruszyliśmy również z ofertą współpracy franczyzowej.
Miejsce na salon
Obecnie sieć Kodano Optyk ma 54 salony. W tym roku otwarto cztery z nich: w Galerii Nowy Świat w Rzeszowie, w Forum Koszalin, Focus Mall w Zielonej Górze oraz w Copernicus Toruń (tutaj otwarto salon w koncepcie MEGASTORE).
– Planujemy otworzyć ok. 20 jednostek własnych w dużych miastach oraz rekrutować solidnych partnerów do rozwoju sieci franczyzowej w mniejszych miejscowościach – zapowiada Karol Kożusznik.
Sieć własna Kodano Optyk rozwija się przede wszystkim w miastach wojewódzkich oraz miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, w których istnieją dominujące handlowo centra i galerie.
– Jeżeli chodzi o sieć franczyzową, to lokalizacja w skali makro nie jest kluczowa, skupiamy się na skali mikro danej miejscowości i przykładamy ogromną wagę do jakości miejsca prowadzenia biznesu franczyzobiorcy – podkreśla Karol Kożusznik.
Na salon franczyzowy potrzebny jest lokal o powierzchni od 30 do 100 m2. Mocnym atutem będzie duża, przejrzysta witryna, wejście zaraz przy ciągu pieszym, dostępność miejsc parkingowych. Franczyzodawca starannie analizuje każdą lokalizację.
– Duże galerie handlowe nie nadają się na stabilny biznes franczyzowy, ponieważ osoby dołączające do nowej branży powinny się przede wszystkim skupić na sprzedaży, a nie konkurowaniu z wielkimi graczami marketingiem lokalnym i „przepalaniem” swoich budżetów – uważa Karol Kożusznik. – Dobrą alternatywą są natomiast parki handlowe, niewielkie galerie w małych miastach i sąsiadujące z nimi lokale handlowe. Należy szukać przede wszystkim miejsc kojarzących się w mieście z handlem. Intensywnie pomagamy w tym procesie naszym partnerom franczyzowym.
Biznes wysokomarżowy
Oferta Kodano Optyk przewiduje różne warianty współpracy. Pierwszy to wejście w grupę zakupową i uzyskanie dzięki temu dostępu do atrakcyjnych cen towaru. Drugi to rebranding działającego już salonu, wraz z przejściem stosownym szkoleń. Trzeci wariant to otwarcie salonu od podstaw, na licencji franczyzowej. Koszt inwestycji w zależności od modelu współpracy rozpoczyna się od 80 tys. zł netto i średnio kończy się na ok. 220 tys. zł netto. Te kwoty nie obejmują kosztów dostosowania technicznego lokalu, zawiera się w nich natomiast wyposażenie w nowoczesny sprzęt do badań, zatowarowanie i dostosowanie do wymogów aranżacyjnych marki.
Kandydaci na franczyzobiorców nie muszą znać branży optycznej.
– Nasz system szkoleń pokaże im, jak w nowoczesny sposób można prowadzić wysokomarżowy biznes optyczny w Polsce. U kandydatów natomiast liczą się umiejętności miękkie, wiedza o biznesie i podejście do prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Potrzebujemy osób chcących się mocno zaangażować w budowanie i prowadzenie salonu – podkreśla Karol Kożusznik.
Oprócz wsparcia szkoleniowego, franczyzobiorca korzysta też bezpłatnie z działań marketingowych globalnych marki Kodano Optyk. Po stronie centrali jest też dostosowanie i cała aranżacja salonu.
Jedyna stała opłata miesięczna to 500 zł, na poczet m.in. wysyłek materiałów graficznych i działalności operacyjnej.
– Partner kupuje towar od Kodano Optyk, ale cennik gwarantuje mu najniższe ceny na rynku, jakich samodzielnie nie mógłby uzyskać, a dodatkowo w umowie gwarantujemy prawnie minimum 60 proc marży – zapewnia Karol Kożusznik. – Z naszych doświadczeń wynika, że rentowność biznesu uzyskuje się od pierwszego miesiąca, a średni zwrot z inwestycji jest krótszy niż dwa lata.
WIZYTÓWKA KODANO OPTYK
Sieć salonów optycznych
- 54 placówki
- inwestycja od 80 tys. zł netto
- opłata miesięczna 500 zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Kodano Optyk chce do końca roku podwoić liczbę salonów franczyzowych.
– Branża optyczna to jedna z niewielu, na które kryzysy popytowe czy podażowe nie wpływają w stopniu znaczącym – mówi Karol Kożusznik, dyrektor ds. ekspansji i rozwoju Kodano Optyk.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
Który biznes zarobi w nowym roku? Na to pytanie znajdziesz odpowiedź w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Kodano Optyk otworzył pierwsze salony franczyzowe. Jeden z nich prowadzi Grzegorz Gładysz. Jak ocenia współpracę z franczyzodawcą?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Potrzeba co najmniej 50 tys. zł, aby otworzyć placówkę partnerską pod marką PKO Bank Polski. A ile można zarobić?
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
Wystarczyło 10 lat działalności na rynku, by Sweet Gallery otworzyła 800 punktów i zajęła w ten sposób 20 proc. rynku gastronomicznego w segmencie outdoor.
POPULARNE NA FORUM
Apteka we franczyzie?
Rzeczywiście, jeśli chodzi o franczyzę aptek to teoria na niewiele sie tu przyda. Dlatego też jeśli jesteście nadal zainteresowani tym tematem to zapraszam po kontakt....
Apteka we franczyzie?
Jestem za nawet w małych nadmorskich miejscowościach...
Apteka we franczyzie?
This article you have shared here's incredible. I like and recognize work. The factors you have talked about in this specific article are helpful. I should try to seek after...
Otwarcie sklepu "medycyna chińska"
Jak sądzicie,czy u nas by się przyjął sklep z produktami,suplementami medycyny chińskiej? Mam tu na myśli różne kremy,plastry,banki... Czy nasze społeczeństwo...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
witam, ostatnio miałam dość poważy wypadek... jadąc na rowerze zderzyłem się z drugim rowerzystą... długo dochodziłem do siebie, w końcu postanowiłem skorzystać z...
Sklep z ziołami
W Greenport mają franczyzę gdzie oferują pełne wsparcie z zakresu prowadzenia sklepu zielarsko-medycznego. Szkolenia wewnętrzne, wsparcie w rozwoju biznesu – wszystkie...
Wyspa handlowa z suplementami diety (G-Supplements)
Popyt na suplementy raczej będzie, bo społeczeństwo jest coraz grubsze no a coraz bardziej liczy się wygląd... jednocześnie trochę zwiększa się świadomość wśród...
Prywatna przychodnia lekarska: Popyt na zdrowie
Teraz korzystam z pakietu w prywatnej przychodni i to jest tak wygodne! Nie wiem, czy kiedykolwiek zdołam się z powrotem przestawić na NFZ, jeśli zrezygnuję z pracy i...