Otwieramy sklep z zabawkami

Jaka lokalizacja / Sklepy Toy Planet są zlokalizowane głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców.
Wtorek
29.03.2022
Największym wyzwaniem dla stacjonarnych sklepów z zabawkami są sklepy online. Przewagą tych pierwszych jest jednak obsługa.
 

Sieć Toy Planet cały czas mierzy się ze skutkami pandemii. Część sklepów wynajmujących lokale w galeriach handlowych zamknęła się, ponieważ centra handlowe nie działały przez długi czas, a franczyzobiorcy musieli opłacać czynsz i utrzymywać pracowników.

Handel na prostej

Przez cały czas pracowały jednak mniejsze sklepy funkcjonujące poza infrastrukturą centrów handlowych.

- Działają one do dziś – mówi Wojciech Goduński, właściciel sieci Toy Planet.

Dodaje, że handel radzi sobie coraz lepiej, a największym wyzwaniem sklepów stacjonarnych z zabawkami są inne sklepy, działające na zasadzie on-line.

- Klienci mają dzisiaj dostęp do tysiąca ofert, a decydując się na zakup produktu kierują się przede wszystkim ceną. Sklepy on-line zazwyczaj stanowią konkurencję w tej materii. Nie wynajmując powierzchni pod sklep, mogą zaniżać ceny i stanowić ogromną konkurencję dla tych, którzy prowadząc działalność w lokalu – tłumaczy Wojciech Goduński.

Jego zdaniem widać już jednak, że klienci wracają do sklepów stacjonarnych. Wielu z nich woli zabawkę obejrzeć, sprawdzić czy jest bezpieczna i przypadnie do gustu małemu klientowi.

- Internet nigdy nie zapewni konsumentowi 100 proc. obsługi, więc sklepy stacjonarne dalej mają sens oraz przyszłość na rynku zabawkarskim – uważa Wojciech Goduński.

Inwestycja w zabawki

Toy Planet cały czas szuka nowych franczyzobiorców na terenie całego kraju. Firma ma w ofercie produkty, które są przeznaczone dla dzieci w wieku od 0 do 14 lat. Dostępny asortyment jest odpowiednio przemyślany, aby jak najlepiej dbać  o rozwój, kreatywność oraz dobre samopoczucie każdego dziecka.

Sklepy Toy Planet są zlokalizowane głównie w centrach handlowych i przy handlowych ulicach miast powyżej 20 tys. mieszkańców.

- Nie wymagamy doświadczenia w branży, franczyzę z nami może otworzyć każdy, kto cechuje się zaangażowaniem oraz wielką chęcią odniesienia sukcesu w biznesie. A resztę wskażemy my. Franczyza jest bardzo bezpieczną formą w prowadzeniu własnego biznesu. Od samego początku nasi szkoleniowcy pomagają rozkręcić interes, służą wsparciem oraz doradztwem – mówi Wojciech Goduński.

Obecnie w sieci Ty Planet działa 10 sklepów franczyzowych. Kwota inwestycji w sklepy wynosi 120 tys. zł, a opłata bieżąca 3 proc. obrotu netto. Natomiast w wyspę handlową trzeba zainwestować 34 tys. zł, a opłata też wynosi 3 proc. od obrotu.  

WIZYTÓWKA TOY PLANET

Sieć sklepów z zabawkami

  • liczba placówek – 10 franczyzowych
  • kwota inwestycji – 120 tys. zł w przypadku sklepu i 34 tys. w przypadku wyspy handlowej
  • opłaty – 3 proc. od obrotu

Wojciech Goduński, właściciel sieci Toy Planet / Internet nigdy nie zapewni konsumentowi 100 proc. obsługi, więc sklepy stacjonarne dalej mają sens oraz przyszłość na rynku zabawkarskim
Dominika Pronarska
dziennikarz