Wizyta u fryzjera bez umawiania
Sieć Haircut Express, której właścicielką jest Iryna Pohodina, istnieje na rynku od 1999 r. Z ofertą franczyzową wystartowała w 2013 r. Salony fryzjerskie tej marki działają w nietypowy sposób.
- Wizyty u nas odbywają się bez umówionych terminów. Ponadto w salonach nie ma administratorów, ich funkcję pełni samoobsługowy terminal. Znajdują się w nim wszystkie usługi wraz z cenami. Jego obsługa jest prosta. Klient wybiera usługę, terminal przyjmuje opłatę, wydaje resztę i rachunek – mówi Iryna Pohodina.
Podstawowe usługi
Firma wykonuje tylko podstawowe usługi fryzjerskie – strzyżenie, stylizację i farbowanie. To sieć, do której można przychodzić rodzinnie. Jest specjalna strefa dla dzieci.
Trudnym czasem dla sieci była pandemia.
- Wtedy salony były zamknięte i biznes stał się nieopłacalny. Dzisiaj się rozwijamy a nasze zyski rosną – mówi Irina Pohodina.
Rozwoju nie ogranicza także wojna w Ukrainie, choć temat jest bliski całej sieci.
- Aż 80 proc. naszego personelu pochodzi z Ukrainy, to jest także moja ojczyzna – mówi Irina Pohodina.
Dodaje, że z wysoką inflacją firma sobie poradziła
- Nasza działalność mieści się w segmencie ekonom+, dlatego mamy teraz więcej klientów. Ceny wokół rosną, ale my też ponieśliśmy stawki za nasze usługi, dlatego nie odczuwamy dużej różnicy – mówi Irina Pohodina.
Otwarcie salonu pod szyldem Haircut Express wymaga inwestycji rzędu do 200 tys. zł. Opłata wstępna to 23 tys. zł. Reszta jest potrzebna na wynajem lokalu, jego remont, wyposażenie, reklamę oraz materiały eksploatacyjne i kosmetyki. Część wyposażenia można jednak wziąć w leasing.
Kilka godzin dziennie
Lokal powinien mieć od 40 do 60 mkw. Na zwrot z inwestycji trzeba poczekać ok. 1,5 roku. W ciągu roku można osiągnąć zysk na poziomie 9-12 tys. zł miesięcznie.
- Dużym plusem naszej działalności jest łatwość zarządzania. Zajmuje to nie więcej niż kilka godzin dziennie. Na początku na biznes trzeba poświęcić około 10 dni w miesiącu, a po roku pracy wystarczy pięć albo sześć – mówi Irina Pohodina.
W minionym roku firma otworzyła 10 salonów w Ukrainie, dwa w Warszawie i po jednym w Hiszpanii oraz Czechach. W tym roku planuje otwarcia w Krakowie, Łodzi, Wrocławiu i Poznaniu. Szykuje się też do zaistnienia w Niemczech i Holandii.
- Cały czas otwieramy też nowe salony w Ukrainie, pomimo wojny – mówi Irina Pohodina.
W sumie w sieci HairCutExpress działa 150 salonów w pięciu krajach: Polsce, Ukrainie, Czechach, Hiszpanii i Kazachstanie. We franczyzie jest ponad 120 salonów, a każdy z franczyzobiorców ma ponad 2 salony, natomiast troje z nich – ponad 10.
W Polsce jest 20 salonów, w tym siedem franczyzowych.
WIZYTÓWKA HAIRCUT EXPRESS
- Kwota inwestycji: 200 tys. zł
- liczba placówek: 20 salonów w Polsce, w tym 7 franczyzowych
- zysk: po roku 9-12 tys. zł miesięcznie


PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
Czy w sytuacji, gdy inflacja oszalała, koszty życia rosną, a rodzinne budżety szukają oszczędności, bezpieczniej zostać na etacie, czy założyć własną firmę? Sprawdź w nowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING".
Franczyzodawcy i franczyzobiorcy oraz naukowcy, analitycy, eksperci – oni wszyscy razem kształtują polski rynek franczyzy. Prezentujemy listę wpływowych osób.
Sobota 16 października to ostatni dzień Targów Franczyza 2021. Skorzystajcie z okazji, przyjdźcie do Pałacu Kultury i Nauki i wybierzcie biznes dla siebie!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Lawenda to zioło, które można wykorzystać na wiele sposobów. Mnogość zastosowań sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na jej uprawę.
Własna pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Warto jednak zajmować się produkcją pieczarek w większej liczbie pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Pizzeria La Patata otworzyła niedawno kolejny lokal w Warszawie. Oferuje pizzę na bazie sprowadzanych z Włoch produktów i chętnie podzieli się swoją licencją na biznes z franczyzobiorcami.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
POPULARNE NA FORUM
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.
Manicure "pod ręką"
bez przesady