Anita Piwońska, franczyzobiorczyni Żabki: / "Na własnej skórze doświadczam, jak technologia potrafi ułatwić pracę. Obecny sklep w ogóle nie przypomina tego sprzed dekady."
Sobota
30.07.2022
Żabka stawia na technologię, która nakierowana jest na sprawne zarządzanie sklepami.
 

Anita Piwońska, która od lat współpracuje z siecią Żabka na zasadzie partnerskiej, jest świadkiem technologicznej transformacji, jaka przechodzi firma. Wspomina Żabkę sprzed niemal 10 lat, gdy zaczęła prowadzić jeden z jej sklepów.

– Wówczas był to tradycyjny sklep z typowo spożywczym asortymentem, który nie odbiegał od innych w swoim segmencie. W tamtych czasach wszystko zarządzane było „ręcznie”, bez wsparcia tak rozwiniętej technologii, jaka jest w sieci dzisiaj. Żabka przeszła gruntowną zmianę, szczególnie w ostatnich latach. Dzisiaj na własnej skórze doświadczam, jak technologia potrafi ułatwić pracę. Obecny sklep w ogóle nie przypomina tego sprzed dekady – mówi Anita Piwońska, franczyzobiorczyni sklepu Żabka.

Asystent Żabka ułatwia zarządzanie

Wsparciem i podstawowym zapleczem funkcjonowania sklepów Żabka jest aplikacja Cyberstore, która stanowi zdalne centrum zarządzania sklepem za pomocą smartfona. Wśród oferowanych rozwiązań jest również aplikacja Asystent Żabka działająca w ramach OptiPlan, której zadaniem jest usprawnianie pracy i planowanie zadań w sklepie.

Anita Piwońska chwali nowe rozwiązania, szczególnie za możliwość gromadzenia w jednym systemie wszystkiego, co wiąże się z funkcjonowaniem sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów.

– Teraz mam wszystko pod ręką. Uruchamiam Asystenta Żabki na tablecie i mam bieżące informacje o aktualnym stanie sklepu – zapewnia Anita Piwońska.

Asystent Żabka to obecnie najnowsze narzędzie w sieci Żabka, sukcesywnie wdrażane do wszystkich sklepów. Aplikacja daje kompleksową wiedzę, która składa się na właściwe funkcjonowanie placówki. Dostarcza m.in. wiedzę na temat właściwego ustawienia, ułożenia i oznakowania produktów w sklepie oraz zawiera szczegółowe informacje i wskazówki dotyczące rutynowych czynności, niezbędnych każdego dnia pracy sklepu.

– Jest to szczególnie pożyteczne dla nowych franczyzobiorców oraz pracowników. Bardzo pomaga w szybkim wdrożeniu się do pracy bez angażowania innych członków załogi, którzy w tym samym czasie nie odrywają się od swoich obowiązków, a jedynie nadzorują nową osobę – mówi Anita Piwońska.

Ponadto Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy sklepu stale otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego towaru i o konieczności uzupełnienia półek. Dane te przekazywane są codziennie i na bieżąco.

– Kiedyś wszystko trzeba było zapisywać w zeszycie. Każdego dnia sprawdzać właściwe zatowarowanie i samodzielnie pilnować właściwych dat na produktach. Przy tak ogromnej liczbie asortymentu było duże ryzyko przeoczenia czegoś. Teraz, mając nowoczesne rozwiązania, takie jak Asystent Żabka, jest to właściwie niemożliwe – przyznaje Anita Piwońska.

Aplikacja Cyberstore

Łącznikiem między franczyzobiorcami a siecią jest aplikacja Cyberstore. Narzędzie służy do komunikowania się z partnerami i przekazywania im różnego rodzaju informacji, które następnie poprzez Asystenta Żabki udostępniają swoim pracownikom.– Cyberstore umożliwia stałą i zdalną kontrolę sytuacji w sklepie. Widzę operacje kasowe, aktualną sprzedaż i przede wszystkim dostaję bieżące informacje z centrali. Poprzez Cyberstore stale utrzymuję komunikację z firmą – opowiada Anita Piwońska.

Franczyzobiorczyni była w zespole, który pracował nad aplikacją Cyberstore. Wraz z innymi partnerami tworzyła listę potrzeb związanych z efektywnym zarządzaniem sklepem, które sztuczna inteligencja powinna zaspokajać. Mając długoletnie doświadczenie w prowadzeniu placówki oraz obserwując rozwój sieci, Anita Piwońska miała gruntowną wiedzę na temat funkcjonowania biznesu i współpracy z siecią oraz dokładnie wiedziała co należy zmienić lub usprawnić w działaniu sklepów.

Franczyza na dobrych warunkach

– Nowoczesne technologie, z których Żabka czerpie coraz intensywniej, stawiają sklepy wysoko na tle rynku. Bardzo doceniam, że Żabka liczy się ze zdaniem swoich partnerów i włącza nas do planowania strategii rozwoju sieci. Jestem również trenerem i wdrażam nowych franczyzobiorców do biznesu. Możliwość działania w strukturach firmy poza sklepem daje mi ogromną satysfakcję oraz możliwości rozwoju osobistego i zawodowego. To wartość dodana współpracy franczyzwej z Żabką – przyznaje Anita Piwońska.

W ramach sieci działa Rada Franczyzobiorców, będąca organem konsultacyjnym, z którą omawiane są wszelkie kwestie związane ze współpracą partnerską i funkcjonowaniem sklepów. To reprezentacja wszystkich partnerów zrzeszonych w sieci Żabka.

– Zgodnie z ideą franczyzocentryczności niezwykle dla nas ważny jest nieustanny rozwój działających pod naszym szyldem przedsiębiorców, odpowiadanie na ich oczekiwania i zapewnianie komfortu oraz bezpieczeństwa w prowadzonych przez nich placówkach. Innowacyjność to kluczowy element rozwoju naszej sieci. Łączymy te obszary, dostarczając franczyzobiorcom nowe rozwiązania pozwalające im na jeszcze sprawniejsze i efektywniejsze zarządzanie sklepami franczyzowymi, a także wspomagające pracę ich personelu. Dzięki nim mogą dostosowywać się do zmian czy wyzwań rynkowych oraz natychmiast reagować na potrzeby klientów – podkreśla Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

Żabka od niedawna testuje także czujniki ruchu wewnątrz i na zewnątrz lokalu, czy specjalne słuchawki dla personelu. Wśród nowych rozwiązań są czujniki zalania, automatyczny pomiar temperatury w sklepie i jej dostosowanie do warunków atmosferycznych, pomiar zużycia energii czy komunikacja za pośrednictwem słuchawek.

Jak zostać franczyzobiorcą Żabki?

Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują także na start nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep, w starannie dobranej przez Żabkę lokalizacji.

Sieć zapewnia także wsparcie marketingowe czy zaplecze logistyczne. Ponosi również koszty remontu, adaptacji lokalu i jego wyposażenia. Umowę franczyzową partnerzy biznesowi otrzymują na tyle wcześnie, by bez pośpiechu mogli zapoznać się z jej zapisami i w razie potrzeby skonsultowali je z prawnikiem lub kimś zaufanym. Wchodzi ona w życie dopiero po zakończeniu procesu rekrutacji i zdaniu egzaminu końcowego. Podpisywana jest na czas nieokreślony.

Pierwsze szkolenie dla nowych franczyzobiorców trwa 10 dni roboczych i realizowane jest na podstawie indywidualnie dopasowanego do doświadczenia kandydata programu. Odbywa się w sklepie trenerskim, gdzie kandydat doświadcza wszystkich aspektów prowadzenia sklepu. Przekazywana wiedza dotyczy wszystkiego: od ustawiania towaru na półkach, poprzez obsługę klienta, aż po zarządzanie personelem i ogólnie całym sklepem.

Oprócz szkolenia wprowadzającego, w pierwszych 6 miesiącach działalności franczyzobiorca Żabki objęty jest dodatkowymi szkoleniami onboardingowymi, które ugruntowują jego wiedzę i zwiększają kompetencje. W ramach wsparcia rozwoju franczyzobiorców, Żabka oferuje również Platformę Rozwojową kumulującą narzędzia szkoleniowe (e-learningi, instruktarze, webinaria) oraz zapewnia dostęp do kompendium informacji dotyczących zasad współpracy z siecią.

W tej chwili z siecią Żabka współpracuje ponad 7 tys. franczyzobiorców.

 

WIZYTÓWKA ŻABKI

Sieć sklepów spożywczych.

  • ponad 7 tys. franczyzobiorców
  • wkład własny w inwestycję ok. 5 tys.

 


Franczyzobiorcy otrzymują nowoczesny, w pełni wyposażony i umeblowany sklep, w starannie dobranej przez Żabkę lokalizacji.
doradca we franczyzie