Współpraca według nowych założeń
Agencja reklamowa Ad Awards wystartowała z franczyzą pod koniec 2020 roku, czyli tuż przed pandemią. Zaproponowała wtedy wirtualny oraz stacjonarny model współpracy. Franczyzobiorcy zdecydowanie chętniej wybierali ten pierwszy.
Wirtualnie albo stacjonarnie
Dzisiaj Ad Awards ma 14 franczyzobiorców i wszyscy działają wirtualnie – bez biura i bez wyłączności terytorialnej. W takiej formie współpracy licencja kosztuje 15 tys. zł. Usługi marketingowe dla pozyskanych przez franczyzobiorców klientów realizują wewnętrzni specjaliści Ad Awards. Rolą franczyzobiorców jest zdobywanie klientów dzięki rekomendacji oferty franczyzodawcy i utrzymywanie z nimi relacji. Od niedawna Ad Awards wdraża jednak także zupełnie nowy model współpracy.
– Nie jest to franczyza, tylko partnerstwo. Zaangażowanie się w nie wymaga zakupu licencji. Jest to propozycja dla przedsiębiorców, którzy prowadzą już inną działalność i chcą dodać do niej usługi marketingu internetowego – mówi Arkadiusz Szustak, menedżer Ad Awards.
Przy tym nie jest istotne, w jakiej branży działają potencjalni partnerzy. Może to być drukarnia, czy firma oferująca usługi finansowe. Ważne, żeby był to przedsiębiorca, który ma do czynienia z klientami
biznesowymi. – Dla firm, które posiadają masę kontaktów do klientów biznesowych, partnerstwo z nami może być idealnym rozwiązaniem – mówi Arkadiusz Szustak.
Rola partnerów Ad Awards polega w zasadzie na zarekomendowaniu usług firmy.
– Często sprowadza się to jedynie do przekazania informacji, że jest taka opcja i z firmą skontaktuje się nasz specjalista, aby opowiedzieć o szczegółach – mówi Arkadiusz Szustak.
Zapewnia, że partner nie musi mieć specjalistycznej wiedzy na temat reklamy i marketingu. – Trudno nabyć szczegółową wiedzę z 19 dziedzin marketingu internetowego, które mamy pod swoim dachem, dlatego partnerzy rekomendują tylko nasze usługi, a obsługą klientów zajmują się specjaliści – tłumaczy Arkadiusz Szustak.
Internet górą
Współpraca z Ad Awards na zasadzie partnerstwa przy niewielkim zaangażowaniu czasowym daje kilka tysięcy złotych przychodu miesięcznie. Partner od każdej zawartej dzięki swojej rekomendacji umowie otrzymuje 10 proc. jej wartości.
– Często są to umowy, których realizacja jest rozłożona w czasie. Dzięki temu partnerzy mogą liczyć na pasywny dochód – mówi Arkadiusz Szustak.
Tłumaczy, że na przykład usługi marketingu internetowego warte 60 tys. zł, które są rozłożone na pół roku, zapewnią partnerowi 1 tys. zł przychodu miesięcznie w takim przedziale czasowym. A bywa, że kontrakty są zawierane na lata.
Ad Awards liczy na duże zainteresowanie nowym modelem.
– Jest on darmowy, potrzeba tylko odrobiny czasu i zaangażowania. Zapewniamy krótkie szkolenie, ale głęboka wiedza na temat marketingu i know-how nie jest potrzebna – mówi Arkadiusz Szustak.
Dodaje, że zawiązanie partnerstwa to także dobra okazja do tego, żeby spróbować swoich sił w tej branży i pomyśleć o pełnej franczyzie.
– Marketing internetowy jest bardzo rozwojową dziedziną. Dzisiaj przestają się liczyć telewizje, wszystko dzieje się w sieci. Ranga naszych usług w ostatnim czasie mocno wzrosła. To branża, która daje duże możliwości rozwoju i zarobku – zapewnia Arkadiusz Szustak.
W nowym modelu współpracy działalność zaczyna lada chwila trzech przedsiębiorców. Do końca roku Ad Awards chce ich mieć około 20. Taką liczbę chętnych firma jest w stanie przeszkolić.
WIZYTÓWKA MARKI AD AWARDS
- jedna placówka własna i 14 franczyzowych
- opłata licencyjna – 15 tys. zł w modelu franczyzowym, brak opłaty w modelu partnerskim
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć Northgate Logistics omijają problemy branży transportowej, dzięki specyficznemu modelowi działania.
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Firma chce zmotywować do współpracy franczyzobiorców i zapewnia, że podzieli się z nimi połową zysku. Na co jeszcze mogą liczyć?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...