Franczyzodawca z doświadczeniem
Jak branża edukacyjna radziła sobie w mijającym roku?
Jak w każdej branży, także w edukacyjnej odczuwamy problemy gospodarcze, z jakimi przyszło się mierzyć wszystkim. Bez względu na to, czy jest się przedsiębiorcą, franczyzobiorcą czy pracownikiem na etacie. Zauważamy, że wydłuża się proces decyzyjny w kwestii podpisania umowy. Ludzie nie czują się pewnie i mają obawy czy poradzą sobie „na swoim”. Na pewno w podejmowaniu decyzji nie pomaga ani pandemia, ani wojna na Ukrainie, ani widmo recesji. Na szczęście w Edukido mamy długoletnie doświadczenie w branży edukacyjnej. Wiemy, że zajęcia edukacyjne dla dzieci to ostatnia rzecz, z której świadomi rodzice rezygnują. Prędzej ograniczą wydatki na swoje przyjemności, niż przestaną inwestować w zajęcia rozwijające kompetencje i zainteresowania swojego dziecka. I takich rodziców jest coraz więcej. Nasi franczyzobiorcy zgłaszają duże zainteresowanie warsztatami Edukido, a ci, którzy prowadzili biznes sami, decydują się zatrudniać instruktorów, aby móc tworzyć kolejne grupy.
Z iloma placówkami kończycie rok 2022?
Rok 2022 kończymy z 58 oddziałami w Polsce i pięcioma za granicą. Na koniec roku szkolnego 2021/2022 nasze oddziały miały łącznie: 11,8 tys. uczniów. Największe z placówek nowy rok szkolny otwierają z liczbą między 800 a 1,4 tys. uczniów.
A jakie są plany Edukido na rok 2023?
W 2023 roku chcemy skupić się na rozwoju sieci na mniejszych obszarach, nawet takich liczących od 40 tys. mieszkańców. Planujemy pozyskiwać franczyzobiorców nie tylko w miastach, ale w powiatach i gminach. W ostatnim czasie zauważyliśmy, że wyjście poza granice miasta daje naszym franczyzobiorcom nowe możliwości rozwoju i szansę na znalezienie nowych klientów. Ze względu na to, że nie każdemu przedsiębiorcy chce się wyjść poza biuro/miasto i dojechać do mniejszych miejscowości, mamy tam w szkołach i przedszkolach małą lub żadną konkurencję, a to daje dużą szansę na stworzenie nowych grup i zarabianie.
Jeśli chodzi o regiony, gdzie nie ma naszych placówek, to w Polsce nie mamy jeszcze franczyzobiorców w takich miastach jak m.in. Białystok, Bydgoszcz, Gorzów Wielkopolski, Kalisz, Radom, Toruń czy Zielona Góra. Poza tym jest jeszcze wiele mniejszych miejscowości, gdzie nasi franczyzobiorcy mogliby prowadzić zajęcia Edukido.
Chcielibyśmy otworzyć też kilka nowych placówek zagranicznych, szczególnie zależy nam na Rumunii, Węgrach i Czechach, ale nie zapominamy również o Serbii, Bośni czy Bułgarii.
Kto może zostać franczyzobiorcą marki?
Prawie każdy. Naszymi franczyzobiorcami zostają zarówno osoby, które chcą zrezygnować z etatu i przejść „na swoje”, jak i takie, które szukają bardziej elastycznych rozwiązań zawodowych, niż praca w ściśle określonych godzinach. Są również osoby, które prowadziły już wcześniej własny biznes, ale chciały poszerzyć zakres usług właśnie o zajęcia z branży edukacyjnej.
Franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie prowadzenia działalności. Już na etapie omawiania warunków umowy staramy się rozwiewać wątpliwości czy błędne wyobrażenia o prowadzeniu biznesu edukacyjnego. Organizujemy kompleksowe i obowiązkowe szkolenie wstępne, które przygotowuje franczyzobiorcę do samodzielnego prowadzenia zajęć i biznesu. W trakcie takiego szkolenia dzielimy się nie tylko wiedzą, ale i doświadczeniami, które sami zdobywaliśmy przez lata. Dodatkowo franczyzobiorca ma dostęp do bazy materiałów z naszym know-how, scenariuszami zajęć, wzorami umów itp., czyli wszystkich informacji niezbędnych do prowadzenia biznesu.
Jeśli chodzi o późniejsze funkcjonowanie oddziałów, staramy się rozwiązywać pojawiające się problemy na bieżąco. Gdy zaistnieje taka potrzeba, organizujemy spotkania w centrali lub u franczyzobiorcy. Posiadamy narzędzia do autodiagnozy biznesu, dzięki którym nasi licencjobiorcy mogą monitorować wszystkie kluczowe parametry i samodzielnie reagować na niepożądane odchylenia od oczekiwanej normy. Raz do roku organizujemy spotkania franczyzobiorców, w trakcie których omawiamy najlepsze praktyki. To doskonała okazja, aby poznać innych franczyzobiorców, wymienić się doświadczeniami.
Jakim budżetem trzeba dysponować, aby wystartować z biznesem w Edukido?
Obecnie kwota inwestycji wynosi 27,5 tys. zł netto, na obszarze 60 tys. mieszkańców. W skład tej opłaty wchodzą: początkowa opłata licencyjna za wyłączność na danym obszarze działalności, pakiet startowy klocków, pakiet startowy materiałów marketingowych oraz pakiet startowy akcesoriów do zajęć. Dzięki temu franczyzobiorca od początku jest zaopatrzony we wszystkie niezbędne narzędzia - nie tylko do prowadzenia zajęć, ale też do aktywnej sprzedaży i reklamy swoich usług.
Opłaty miesięczne są uzależnione od typu prowadzonych. Przykładowa opłata za moduł „zajęcia regularne” to 200 zł miesięcznie do 3 miesiąca, 900 zł między 4-17 miesiącem i 1,4 tys. zł po 17 miesiącu). Co ważne, opłaty są z góry określone i niezależne od liczby uczestników zajęć.
A ile można zarobić?
Wielkość przychodów zależy od skali na jaką franczyzobiorca decyduje się działać. Są osoby, które od razu zatrudniają instruktorów i tworzą więcej grup regularnych. Inni sami prowadzą zajęcia dla 150 dzieci. Nasze doświadczenie pokazuje, że zwrot z inwestycji na obszarze od 60 – 120 tys. mieszkańców pojawia się w przypadku zaangażowanych franczyzobiorców między 6 a 9 miesiącem działalności. Przeciętnie, każde dziecko powyżej czwartego uczestnika zajęć stanowi czysty zarobek dla franczyzobiorcy.
Przychody oddziałów uzależnione są w największym stopniu od liczby dzieci na zajęciach regularnych. Jedna grupa zajęciowa złożona z 10 dzieci to przychód miesięczny rzędu 1,2-1,5 tys. zł, zależnie od wysokości miesięcznej opłaty abonamentowej jaką pobiera oddział. Jeśli franczyzobiorca sam prowadzi zajęcia i stworzy 12 grup regularnych, to jego miesięczny przychód może sięgnąć 18 tys. zł miesięcznie. Jeżeli do zajęć regularnych dobierze moduł z warsztatami, jest w stanie zarobić jeszcze więcej. Dwa przeprowadzone warsztaty w miesiącu wystarczają, żeby zapłacić miesięczna opłatę dla franczyzodawcy. Każdy kolejny warsztat jest dla franczyzobiorcy czystym zyskiem. Podobnie ma się sprawa z prowadzeniem urodzin.
WIZYTÓWKA EDUKIDO
Warsztaty dla dzieci z wykorzystaniem klocków LEGO.
- 58 oddziałów w Polsce, 5 zagranicą
- kwota inwestycji od 27,5 tys. zł netto
Kamila Hołody, specjalista ds. kluczowych klientów Edukido: / "W 2023 roku chcemy skupić się na rozwoju sieci na mniejszych obszarach, nawet takich liczących od 40 tys. mieszkańców." PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Targi Franczyza – tu zaczyna się własny biznes
/31.10.2025
Rozmowy, negocjacje, nagrody i nawet… para młoda. Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie udowodniły, że biznes i dobre relacje idą tu w parze.
Podczas Targów Franczyza 2025 poznaliśmy laureatów konkursu Top Franczyzobiorca. Nagrodzeni udowadniają, że sukces we franczyzie to nie tylko wyniki finansowe, ale także pasja, konsekwencja i umiejętność inspirowania innych.
W Pałacu Kultury i Nauki odbyły się Targi Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia, zainspiruj się i wybierz biznes dla siebie!
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Park rozrywki: biznes z przyszłością
/02.12.2025
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
Czy prawo autorskie jest gotowe na epokę generatywnej sztucznej inteligencji? Marcowy wyrok sądu w Dystrykcie Kolumbii w sprawie dr. Stephena Thalera pokazuje, że obecny system nie nadąża za technologią, a pytanie o autorstwo AI staje się coraz bardziej palące.
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
W tym roku Chinkalnia otworzyła trzy restauracje w Polsce, a jeszcze w grudniu uruchomi lokal na śródziemnomorskiej wyspie.
The Real Pizza Company działa już w Wielkiej Brytanii i Indiach, a teraz chce wejść na polski rynek.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...