Cafe Słodziak zaprasza na kawę

Różne opcje / Franczyzobiorcy Cafe Słodziak mogą otworzyć stacjonarną kawiarnię, wyspę kawiarnianą lub przyczepę gastronomiczną.
Środa
21.12.2022
Cafe Słodziak to nowy koncept franczyzodawcy marki Cukrem i Solą. Jakie są plany marki?
 

Cukrem i Solą to koncept rozwijający sieć przyczep gastronomicznych z ciepłymi przekąskami. W menu są m.in.: zapiekanki, frytki belgijskie, frytki z batatów, ziemniaki zakręcone, churrosy, ale też kawy i lody.

– Chcieliśmy wykorzystać nasze doświadczenie właśnie w sprzedaży kawy i lodów, uruchamiając koncept stacjonarnych kawiarni – wyjaśnia Kamil Woźniak,franczyzodawca obu marek. – Naszym dostawcą jest Costa, więc klienci mogą być pewni, że czeka na nich naprawdę dobra kawa, przygotowywana w profesjonalnych ekspresach.

Oprócz kawy, goście Cafe Słodziak mogą też zamówić ciasta, lody, bubble tea. Franczyzodawca zapewnia, że biznes sprawdzi się już w małych, kilkutysięcznych miejscowościach. Jeśli chodzi o format, to do wyboru jest lokal stacjonarny i wyspa kawiarniana, przeznaczona takim miejscom jak np. galerie handlowe.

– Ale możemy też przygotować przyczepę gastronomiczną, jeżeli franczyzobiorca chciałby poprowadzić taki biznes sezonowo – dodaje Kamil Woźniak.

Ile na inwestycję?

Na stacjonarną kawiarnię potrzebny jest lokal o powierzchni min. 50 m2. Ale w niektórych lokalizacjach, jak np. dworce, można otworzyć też mniejszy, już 20-30-metrowy. Franczyzodawca szacuje inwestycję na 80-120 tys. zł.

– Wiele sprzętów franczyzobiorcy otrzymują od nas w użyczenie – informuje Kamil Woźniak. – Np. ciśnieniowy ekspres, młynek do kawy, zamrażarkę do lodów Mini Melts, które mamy w swojej ofercie.

W przypadku wyspy należy liczyć się z inwestycją rzędu 60-100 tys. zł. To koszt z wyposażeniem i ogródkiem. Przyczepa gastronomiczna będzie kosztować 102 tys. zł netto, ale można ja też wydzierżawić. Miesięczne opłaty franczyzowe to 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu.

Franczyzobiorcy będą zatowarowywać się za pośrednictwem centrali. Wyjątkiem są ciasta.

– W każdym punkcie przewidujemy też uruchomienie tzw. kącika regionalnego, w którym można sprzedawać np. naleśniki czy gofry. To pozwoli urozmaicić asortyment – zachęca Kamil Woźniak.

Cafe Słodziak umożliwia również współpracę na zasadzie systemu partnerskiego.

– Jeśli ktoś już prowadzi punkt gastronomiczny, np. lodziarnię, może wstawić do niego kącik kawowy i dzięki temu mieć całoroczną ofertę dla klientów – mówi Kamil Woźniak.

W styczniu otwiera się trzeci punkt marki.

 

WIZYTÓWKA CAFE SŁODZIAK

Sieć franczyzowych kawiarni.

  • liczba lokali: 2
  • minimalna inwestycja: od 60 tys.
  • opłaty miesięczne: 500 zł plus 2,5 proc. od obrotu

Biznes także dla miasteczek / Franczyzodawca Cafe Słodziak zapewnia, że biznes sprawdzi się już w małych, kilkutysięcznych miejscowościach.