Makarun w niższej cenie

Sieć spaghetterii / Makarun ma obecnie 31 lokali, także poza Polską.
Piątek
27.01.2023
Sieć Makarun stawia mocno na formaty z niską kwotą inwestycji.
 

Makarun to polska sieć spaghetterii, założona w 2012 roku. Dzisiaj ma 31 lokali. Także poza Polską – marka pozyskała bowiem masterfranczyzobiorcę w Algierii.

Obecnie Makarun chce mocno postawić na otwarcia formatów z niską kwotą inwestycji.

– Dziś biznesy z niższą kwotą wejścia, które jednocześnie dają możliwości dobrego zysku, są bardzo poszukiwane na rynku – zapewnia Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna.

Różne formaty

Pierwszy z niskokosztowych formatów, proponowanych przez markę, to Makarun Ekspres. Zakłada sprzedaż z okienka, co pozwala zaoszczędzić na inwestycji, która – według franczyzodawcy – zamyka się w kwocie do 100 tys. zł. Można także skorzystać z leasingu, co pozwala dodatkowo obniżyć początkowe wydatki inwestycyjne.

Z Makarunem można otworzyć też food trucka lub przyczepę gastronomiczną, także korzystając przy tym z różnych opcji finansowania. Koszt zakupu zaczyna się już od 60 tys. zł netto. Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 7 proc. od obrotu. Gwarantowany food cost to - jak podaje licencjodawca – 35 proc., a spodziewany zysk miesięczny 12 tys. zł.

Dla tych, którzy nie chcą na starcie wykładać takiej gotówki, franczyzodawca ma ofertę wynajmu food trucka. Wtedy na starcie trzeba dysponować kwotą 29 tys. zł netto. Miesięczne opłata za najem wynosi 2 tys. zł. W tym przypadku gwarantowany przez franczyzodawcę food cost to 50 proc., a spodziewany zysk miesięczny to nawet 9,5 tys. zł.

Jednocześnie Makarun nie rezygnuje z tych kierunków rozwoju, które dotychczas były dla marki wiodące, czyli z otwarć lokali w galeriach handlowych i trafficowych lokalizacjach miejskich, jak. np. dworce kolejowe, czy stacje metra. Wiążą się one z inwestycją rzędu 180-260 tys. zł netto.

– Warto podkreślić, że od czasu pandemii nie zamknęliśmy żadnego lokalu w galerii handlowej. Wręcz przeciwnie, mieliśmy nowe otwarcia, w tym naszego najlepszego lokalu franczyzowego w galerii Wroclavia – dodaje Przemysław Tymczyszyn.

Wirtualnie na dodatek

Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci Makarun wynosi 19 tys. zł. Franczyzobiorca, jeszcze przed podpisaniem umowy, dostaje wycenę inwestycji. Franczyzodawca zapewnia też projekt technologiczny i całego lokalu, a także szkolenia dla licencjobiorców. Centrala może też pomóc w wynajmie lokalu. Franczyzobiorcy korzystają ze sprawdzonych dostawców, mają bieżące wsparcie dyrektora operacyjnego franczyzy.

W pandemii franczyzodawca Makaruna wprowadził do swojego portfolio pięć wirtualnych marek, działających w formule dark kitchen: Al Dente, Pinsa Italiana, Prościutko, U Hindusa oraz markę sałatkową. Każdy franczyzobiorca może je dołączyć do swojej oferty.

– Otwierając Makaruna można mieć zatem w sumie 6 marek gastronomicznych, tylko minimalnie zwiększając wydatki na starcie – zapewnia Przemysław Tymczyszyn.

 

WIZYTÓWKA MARKI MAKARUN

Polk sieć spaghetterii.

  • 31 lokali
  • opłata wstępna 19 tys.

Przemysław Tymczyszyn, współwłaściciel Makaruna: / "Biznesy z niższą kwotą wejścia, które jednocześnie dają możliwości dobrego zysku, są bardzo poszukiwane na rynku."