Marketing bez regionalizacji
Rynek marketingu internetowego z roku na rok rośnie coraz szybciej. Wiele firm dobrze już wie, że jeśli nie ma ich w sieci, to nie istnieją. Dlatego agencje oferujące usługi marketingu internetowego dobrze sobie radzą, choć i w ich przypadku pojawiły się trudniejsze momenty.
Duża rotacja
Michał Schnell, właściciel Agencji Wirtualnej, zwraca uwagę, że w minionym roku wielu przedsiębiorców zamykało swoje firmy z powodu słabej sytuacji gospodarczej. To było widoczne również wśród partnerów tworzonej przez niego sieci. Jeszcze w pierwszej połowie minionego roku liczba partnerów franczyzowych wynosiła 31. Jednak 22 z nich zrezygnowało ze współpracy. Równocześnie jednak firma zyskała w minionym roku 12 nowych franczyzobiorców. – Obecnie wszystko wraca do normy i nasza sieć się rozwija. Przybywa nam średnio jeden partner na miesiąc – mówi Michał Schnell.
Jego zdaniem rynek marketingu internetowego jest rozpędzony i cały czas będzie przyspieszał. Przychody spółek działających na nim będą rosły. Szczególnie duży wzrost czeka reklamę mobilną oraz social media.
– Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, że wysoka pozycja w google przekłada się na realne zyski. Ważnym elementem stają się również social media, które generują sprzedaż na odpowiednim poziomie. W dobie inflacji, którą odczuwamy wszyscy, rosną też koszty na marketing, co zapewnia nam wyższe dochody – mówi Michał Schnell.
Obecnie Agencja Wirtualna ma 24 placówki. W ostatnim czasie franczyzodawca zrezygnował z regionalizacji. Dzięki temu partnerzy mogą obsługiwać klientów w całym kraju.
– Wyszliśmy z założenia, że rynek marketingu internetowego jest otwarty. Bez względu na to czy jesteśmy w Warszawie, czy jakimkolwiek innym mieście w Polsce, klientów możemy obsługiwać całkowicie online. Ponadto nie chcemy ograniczać naszych franczyzobiorców i przywiązywać ich do danego regionu. W Polsce funkcjonuje na tyle dużo firm, że wszyscy partnerzy bez problemu odnajdą się na rynku. Dzięki takiemu rozwiązaniu, każdy franczyzobiorca ma szansę na większe zyski – uważa Michał Schnell.
Niska bariera wejścia
Aby zostać partnerem Agencji Wirtualnej, nie trzeba mieć doświadczenia w branży reklamowej. Franczyzodawca pomoże szybko opanować podstawy marketingu. Do prowadzenia biznesu wystarczy komputer z dostępem do internetu oraz telefon, a także założona działalność gospodarcza lub chęć jej założenia. Nie jest potrzebny lokal biurowy, można pracować z domu. Partnerzy otrzymują dostęp do specjalistycznych szkoleń i firmowego know-how. Dostają też własny serwis internetowy, firmowy adres e-mail, narzędzia marketingowe (projekty wizytówek, folderów, ulotek, broszur, teczek), a także gotowe wzory umów sprzedażowych z klientami.
Koszt przystąpienia do sieci to 10-20 tys. zł. Natomiast miesięczna opłata wynosi 399 zł netto. Franczyzobiorcy Agencji czerpią zyski z podpisanych umów. Do wyboru są dwa warianty franczyzy. Pierwszy umożliwia przystąpienie do biznesu na preferencyjnych warunkach finansowych (opłata startowa wynosi 9,9 tys. zł), ale franczyzobiorca musi dzielić się z siecią zyskiem – odprowadza 20-proc. prowizję od przychodu. Drugi wariant wymaga od przedsiębiorcy poniesienia wyższych nakładów inwestycyjnych (wstępna opłata rośnie do 19,9 tys. zł), ale jest to opcja bezprowizyjna – cały zysk zostaje w kieszeni właściciela Agencji. Zarobki średnio trzykrotnie przekraczają koszty. Partnerzy zarabiają już po dwóch tygodniach funkcjonowania w tym biznesie.
WIZYTÓWKA AGENCJI WIRTUALNEJ
Sieć agencji marketingowych.
- Kwota inwestycji: 10-20 tys. zł
- Liczba placówek własnych: 3
- Liczba placówek partnerskich: 21
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Miesięczne zarobki partnerów sieci MBE sięgają średnio od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Kto może dołączyć?
– Rynek e-commerce nadal się rozwija, a wraz z nim usługi kurierskie. Chętnych do współpracy franczyzowej też nam przybywa – mówi Sylwia Sierakowska z sieci Epaka.pl.
– Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że obsługa klienta wymaga nawet o 80 proc. mniej czasu niż wcześniej – mówi Daniel Gawryczuk z Tax Safe.
Czy sprzedaż zawsze musi być nachalna? Jak skonstruować efektywny dział sprzedaży we własnej firmie opowiada Andrzej Twarowski z Sandlera, specjalista ds. szkoleń ze sprzedaży.
Biuro finansowo-ubezpieczeniowe, które dodatkowo oferuje tłumaczenia może być dobrym pomysłem na biznes. Przekonał się o tym Enis Akova.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Obywatele Ukrainy to chętnie widziani przez franczyzodawców biorcy licencji. Mogą wybierać i wśród polskich, i wśród ukraińskich konceptów franczyzowych.
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Październikowy numer "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży. Znajdziesz w nim gratisowy bilet wstępu na Targi Franczyza!
POPULARNE NA FORUM
Nowa agencja marketingowa we franczyzie
Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?
Gadżety reklamowe - co zamówić?
TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...
Rośnie franczyza spedycyjna
Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...
Copywriting sprzedażowy
A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!
Copywriting sprzedażowy
Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta
Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...
Jak pozycjonować stronę internetową?
Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.
Agencja marketingowa - czy warto?
Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...