Błędne przekonanie / Nie każdy przyszły właściciel biura spedycyjnego wie, że nie będzie musiał inwestować we flotę ciężarówek. Ten biznes nie polega bowiem na samodzielnym świadczeniu usług spedycyjnych, ale na ich organizacji z pomocą wyselekcjonowanych i zweryfikowanych podwykonawców.
Czwartek
20.04.2023
Northgate Logistics uruchomiło kolejne biuro spedycyjne. Jego właścicielką jest Aneta Schlomm, pierwsza franczyzobiorczyni w sieci.
 

Nowe biuro powstało w Wejherowie, zaś franczyzobiorczyni do niedawna byłą etatową pracownicą firmy. Pracowała jako starszy specjalista ds. kluczowych klientów i franczyza była dla niej naturalnym etapem rozwoju. 

– Myślałam o tym bardzo nieśmiało – wspomina. – Odwagi dodała mi prezes zarządu Northgate Logistics, Anna Krzyśko-Vasković, kobieta numer jeden w spedycji. To ona przekonała mnie do franczyzy i powiedziała: „dasz radę”. 

Po dwóch miesiącach na swoim, Aneta Schlomm twierdzi, że jest zadowolona. Dziś zatrudnia jednego pracownika, ale wie, że za dwa, trzy miesiące będzie potrzebowała kolejnej osoby, zaś do końca roku chce mieć już trzyosobowy zespół. 

Kobieta w spedycji, dlaczego nie?

Aneta Schlomm mówi, że przez kilka lat pracy w spedycji tylko raz spotkała klienta, który nie chciał z nią rozmawiać, ze względu na jej płeć. Owszem, czasem klient bywa zaskoczony, że o transporcie rozmawia z kobietą. Jednak po kilku minutach rozmowy, przekonuje się, że ma do czynienia z fachowcem. 

– Ważne jest doświadczenie i kompetencje, nie płeć – mówi Aneta Schlomm. – Posiadam cechy, które są  bardzo ważne w pracy spedytora: precyzja, elastyczność, dyspozycyjność i zaradność. Sądzę, że kobiety są nieco bardziej skrupulatne, a to się przydaje w tej pracy – dodaje. 

Świat zza biurka 

Nie każdy przyszły właściciel biura spedycyjnego wie, że nie będzie musiał inwestować we flotę ciężarówek. Ten biznes nie polega bowiem na samodzielnym świadczeniu usług spedycyjnych, ale na ich organizacji z pomocą wyselekcjonowanych i zweryfikowanych podwykonawców. Głównym wydatkiem i jednym z pierwszych zadań franczyzobiorcy będzie wyposażenie biura i zatrudnienie pracowników. Do codziennych zadań partnera należy przestrzeganie standardów firmy, budowanie portfela klientów poprzez nawiązywanie relacji handlowych, aktywna sprzedaż ubezpieczeń oraz pozyskiwanie przewoźników. Franczyzobiorca oraz jego zespół przygotowują też oferty, wyceny i kalkulacje frachtów. Po stronie franczyzodawcy pozostają rozliczenia z klientami oraz przewoźnikami, ubezpieczenie należności handlowych. Firma udostępnia również swoim partnerom bazy danych, z których mogą czerpać kontakty do działań sprzedażowych. 

 

WIZYTÓWKA NORTHGATE LOGISTICS

Sieć biur spedycyjnych.

  • liczba placówek własnych: 6
  • liczba placówek franczyzowych: 6

Aneta Schlomm, franczyzobiorczyni Northgate Logistics (na zdjęciu w środku) / "Ważne jest doświadczenie i kompetencje, nie płeć. Posiadam cechy, które są bardzo ważne w pracy spedytora: precyzja, elastyczność, dyspozycyjność i zaradność. Sądzę, że kobiety są nieco bardziej skrupulatne, a to się przydaje w tej pracy".
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Nowa agencja marketingowa we franczyzie

Z jakością i skutecznością bardzo słabo. Ktoś czuwa nad kompetencjami ?

1 wypowiedzi
ostatnia 25.07.2024
Gadżety reklamowe - co zamówić?

TINI GADGETS to miejsce, gdzie technologia łączy się z pomysłowością, tworząc szeroki asortyment produktów, które ułatwią Wasze życie codzienne i sprawią, że...

93 wypowiedzi
ostatnia 23.03.2024
Rośnie franczyza spedycyjna

Mój znajomy starał się o franczyzę spedycyjna i po rozmowie mogę powiedzieć że odradzam się pchać w ten biznes 1 weksel na dość sporą kasę mimo że firma nic ci...

1 wypowiedzi
ostatnia 27.03.2023
Copywriting sprzedażowy

A jak zamierzasz weryfikować wzrost sprzedaży dzięki Twoim tekstom?!

2 wypowiedzi
ostatnia 02.03.2022
Copywriting sprzedażowy

Co sądzicie o tym, by jako copywriter sprzedażowy zastosować model zysku polegający na pobieraniu np. 10-15% zysku klienta w zamian za spełnienie danych warunków np....

2 wypowiedzi
ostatnia 07.02.2022
Agencja reklamowa przyjdzie do klienta

Jestem franczyzobiorcą, który w sieci Xeromatic pracuje i zarabia. Polecam ten system innym osobom, które chcą otworzyć własny biznes. Zapraszam do bezpośredniego...

3 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2021
Jak pozycjonować stronę internetową?

Pozycjonowanie bardzo wpływa na wyszukiwania w Google. No i faktycznie należy je zlecić agencji e-commerce.

77 wypowiedzi
ostatnia 24.02.2021
Agencja marketingowa - czy warto?

Oczywiście, że warto, jeśli ktoś ma opcję skorzystania z pomocy agencji mieszczącej się w stolicy, to serdecznie polecam firmę z którą współpracuje - Agencję 4...

3 wypowiedzi
ostatnia 25.11.2020