Polska franczyza za granicą

Nowe kierunki / W Hiszpanii działają już trzy placówki pod szyldem WGN. Niedługo mogą się także pojawić na Cyprze i w Turcji.
Środa
07.06.2023
Grupa WGN otworzyła w tym roku dwa biura w Hiszpanii. Kolejne ruszą na Cyprze i w Turcji. Franczyzodawca nie zapomina też o rozwoju sieci franczyzowej w Polsce.
 

W minionym roku trudna dostępność kredytów sprawiła, że rynek nieruchomości wyhamował. Spowolnienia nie odczuła jednak Grupa WGN, najstarsza sieć biur nieruchomości.

Dobry rok

W minionym roku WGN przeprowadziła w sumie ponad 13,6 tys. transakcji.

– To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę ubiegłoroczną sytuację. Rok wcześniej, czyli w 2021 roku, transakcji mieliśmy ponad 15 tys., ale ich wolumen jest podobny do ubiegłorocznego, ponieważ ceny nieruchomości w minionym roku były wyższe – mówi Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.

W sieci działa już blisko setka biur własnych i franczyzowych. W tym roku pojawiło się już osiem nowych biur franczyzowych.

– Mamy też kolejne biuro, które przejęło już drugie pokolenie właścicieli. Działa ono od 28 lat w Ostrowie Wielkopolskim. W Grupie WGN działa siedem biur, które z powodzeniem prowadzi już drugie pokolenie właścicieli – mówi Leszek Michniak.

Firma coraz bardziej zaznacza także swoją obecność za granicą. W kwietniu tego roku podpisała dwie kolejne umowy na biura w Hiszpanii. W sumie w tym kraju działają już trzy placówki pod szyldem WGN.
– Jedna z nich to biuro nieruchomości WGN Premium, które będzie się zajmowało ofertami o wielomilionowych wartościach – podkreśla Leszek Michniak.

WGN prowadzi też rozmowy z osobami zainteresowanymi otwarciem biur na Cyprze i w Turcji.
–  Nie jesteśmy już tylko polską firmą, ale prężnie rozwijamy się za granicą. Polacy coraz chętniej inwestują w nieruchomości poza rodzimym krajem, a WGN specjalizuje się głównie w drogich nieruchomościach – premium i komercyjnych, dzięki temu agencje uzyskują wysokie przychody – mówi Leszek Michniak.

Najlepiej na wyłączność

WGN przykłada dużą wagę do tego, żeby agencje pracowali na ofertach na wyłączność.

– Polega to na tym, że daną nieruchomością opiekuje się tylko jedna agencja, dzięki czemu nie musi konkurować z innymi. Zaangażowanie w sprzedaż nieruchomości jest wtedy dużo większe. W minionym roku aż 63 proc. naszych ofert to były oferty na wyłączność, a w kwietniu tego roku ich odsetek sięgnął już 64 proc. W USA przeciętna liczba ofert na wyłączność w biurach wynosi 97 proc. – mówi Leszek Michniak.
Dodaje, że w uzyskiwaniu dobrych wyników sprzedażowych w sieci pomagają także wielogodzinne szkolenia, w których biorą udział agenci.

Zdaniem prezesa WGN rządowy program dotyczący kredytów na 2 proc., który wejdzie w życie w lipcu, zwiększy jeszcze bardziej zainteresowanie nieruchomościami. Można się też spodziewać kosmetycznych podwyżek cen.

–  Już w tej chwili ceny na polskim rynku są tak wysokie, że przestrzeń do podwyżek jest niewielka. Ale wszystko zależy od tego, czy i w jakim stopniu będzie hamowana inflacja – mówi Leszek Michniak.

Opłata startowa w przypadku nawiązania współpracy z WGN wiąże się z kosztem rzędu 4,5 tys. zł netto. Natomiast opłaty miesięczne zaczynają być pobierane od trzeciego miesiąca prowadzenia działalności – licencyjna wynosi 160 euro, a administracyjno-marketingowa 590 zł netto.

 

WIZYTÓWKA SIECI WGN

Sieć agencji nieruchomości.

  • Liczba oddziałów – 97
  • Opłata startowa – 4,5 tys. zł 
  • Miesięczna opłata licencyjna – 160 euro
  • Miesięczna opłata marketingowa – 590 zł

Leszek Michniak, prezes Grupy WGN / "W Grupie WGN działa siedem biur, które z powodzeniem prowadzi drugie pokolenie właścicieli".
Dominika Pronarska
dziennikarz