Pomysł na biznes w trudnych czasach
Pod szyldem Stokrotka działa ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe.
– Przyglądamy się od zawsze rynkowi. Analizujemy sytuację i wychodzimy naprzeciw nowym potrzebom – podkreśla Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. – Obecna sytuacja gospodarcza hamuje entuzjazm związany z inwestowaniem. Nowe przedsięwzięcia stanowią jednak często warunek rozwoju. Sieć Stokrotka to w dużej mierze własne sklepy, jednak kładziemy duży nacisk także na współpracę z franczyzobiorcami, tworząc komfortowe dla obu stron warunki. Zależy nam na rozwoju sieci, dlatego wychodzimy naprzeciw przedsiębiorcom, oferując im różne warianty wsparcia finansowego.
Zastrzyk od sieci
Sieć skrupulatnie podchodzi do wyboru lokalizacji placówek, także tych franczyzowych. Może znaleźć lokalizację dla nowego sklepu, choć miejsce może zaproponować także przyszły franczyzobiorca. Tak było w przypadku Stokrotki we wsi Korczyna koło Krosna. Sklep został zbudowany od zera na działce, położonej w dogodnej lokalizacji, zaproponowanej przez partnera. A partnerem sieci we wsi Korczyna została Grupa EKO-Karpaty z Krosna, która specjalizuje się w organizacji wyjazdów integracyjnych, szkolnych oraz indywidualnych i poszukiwała możliwości dywersyfikacji działalności.
– Pandemia, a następnie wojna w Ukrainie znacznie spowolniły nasz rozwój. Zostaliśmy zmuszeni do poszukiwania źródła dochodu, które przyniesie stabilność, a jednocześnie pchnie firmę do przodu – mówi Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty, franczyzobiorcy supermarketu Stokrotka. – Umowa z siecią pozwoliła nam uruchomić supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów. Firma pokryła niemal 100 proc. kosztów inwestycji. To było dla nas idealne rozwiązanie.
Potencjał przekładany na dofinansowanie
Każda planowana placówka poddawana jest szczegółowej analizie pod względem potencjału. Stokrotka na tej podstawie określa wysokość wsparcia finansowego oferowanego franczyzobiorcom. Dofinansowanie przekazywane na start działalności może wynosić od 300 tys. do nawet 1 mln zł.
– Współpracujemy wyłącznie z przedsiębiorcami zaangażowanymi i nastawionymi na wspólną pracę. Rozmowy z potencjalnymi franczyzobiorcami mają dla nas tak samo kluczowe znaczenie, jak właściwa lokalizacja. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat i może zostać przedłużona. W takim przypadku Stokrotka ponownie oferuje wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler.
W sieci Stokrotka funkcjonują markety o powierzchni od 200 do 400 m2 i większe supermarkety. Firma otwiera placówki zarówno w miastach, jak i mniejszych miejscowościach. Dzięki przemyślanemu modelowi franczyzy w sieci działają przedsiębiorcy, którzy już po roku współpracy otwierają kolejny sklep.
Tempo przygotowania placówki do otwarcia pod szyldem Stokrotki zależy od lokalizacji. W istniejących budynkach wynosi około trzech miesięcy. Rekord to osiem tygodni. W tym przypadku placówka powstała w ramach działającego już sklepu, po przeprowadzeniu rebrandingu oraz dopasowaniu do standardów sieci.
– Naszą przewagą jest przede wszystkim bogaty asortyment w atrakcyjnych cenach, w tym szeroka oferta produktów marki własnej. Sieć przyciąga klientów korzystnymi promocjami i ofertą dostępną z aplikacją, z której korzysta ponad 1,5 mln osób. Właściciele lokalnych sklepów, dołączając do Stokrotki, zyskują siłę marki, jej marketingu, tym samym zwiększając zasięg swoich działań i dochody – podreśla Katarzyna Stadler.
Silne wsparcie
W sklepach Stokrotka dostępne są też m.in. produkty regionalne, charakterystyczne dla danej okolicy. Franczyzobiorcy mogą wiec nawiązywać współpracę z lokalnymi producentami żywności oferującymi artykuły takie jak pieczywo, mięso czy wędliny.
– Rozpoczęliśmy współpracę z lokalnymi wędliniarzami i przygotowaliśmy kącik z produktami z regionu. Będziemy też lokalnie zaopatrywać sklep w pieczywo – wylicza Aldona Opach.
Dostawy do sklepów z magazynów Stokrotki realizowane są sześć razy w tygodniu. Wszystkie placówki sieci wyposażone są w system IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i wskazuje zapotrzebowanie na konkretne produkty. W ramach współpracy franczyzowej sieć organizuje także szkolenia wstępne dla personelu. Odbywają się w sklepach i skoncentrowane są na praktycznych aspektach prowadzenia biznesu. Ponadto koncept oferuje dodatkowe szkolenia e-learningowe, obejmujące wszystkie stanowiska pracy.
– Wśród naszych franczyzobiorców są osoby, które nigdy wcześniej nie miały styczności z naszą branżą i prowadzeniem sklepu spożywczego. Nie trzeba jednak mieć doświadczenia zawodowego w tym zakresie. Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem że chce ona poprowadzić sklep spożywczy i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler. – Pomagamy też w rekrutacji pracowników, w organizacji otwarcia sklepu. Nasi partnerzy mogą również przez cały okres współpracy liczyć na doradztwo przeznaczonego im opiekuna.
WIZYTÓWKA STOKROTKI
Sieć marketów spożywczych.
- ponad 900 sklepów, w tym 83 franczyzowe

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W który biznes najlepiej zainwestować w 2024 roku, co zrobić, żeby wygrać placówkę partnerską banku, czy bardziej opłaca się otworzyć Subwaya, pączkownię czy sklep z fajerwerkami – na te pytania odpowiedź znajdziesz w grudniowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Jaki biznes ma dziś przed sobą najlepsze perspektywy? Zamiast wróżyć z fusów, lepiej sprawdzić, którym konceptom franczyzowym dobrze się wiedzie.
Sieć sklepów Stokrotka wspiera finansowo nowych franczyzobiorców. Firma dostrzega potrzeby rynku wynikające z sytuacji gospodarczej, ułatwiając uruchomienie własnego biznesu.
Największe marki rynku spożywczego pojawią się w Pałacu Kultury i Nauki 19-21 października, na tegorocznych Targach Franczyza.
W październikowym numerze miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" prezentujemy topowe franczyzy 2023. Poza tym przedstawiamy pomysły na biznes idealne dla kobiet. Do czasopisma dodajemy też prezent – bilet na Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Niesłychanie rzadko można wygrać w konkursie sfinansowanie otwarcia partnerskiej placówki bankowej. Teraz można – ruszył konkurs Banku Millennium.
Franczyzobiorcy Banku Pekao SA mają różne możliwości rozwijania swojej działalności. Jak otworzyć własną placówkę bankową?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Polskie społeczeństwo się starzeje. Rodziny często nie mają czasu ani możliwości zająć się bliskimi w podeszłym wieku. Z pomocą przychodzą im przedsiębiorcy – właściciele prywatnych domów seniora.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców
Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)
Franczyza, która daje niezależność
No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....
Poznaj franczyzę Intermarché
Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...
Empik - jakieś doświadczenia?
Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?