Relacja z drugiego dnia Targów Franczyza 2023
Przeczytaj też:
Relację z pierwszego dnia Targów Franczyza 2023
Relację z trzeciego dnia Targów Franczyza 2023
[17:00] Zapraszamy w sobotę
W sobotę 21 października ostatni dzień Targów Franczyza. Zapraszamy od 10 do 15 do Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.
[16:52] Jeden franczyzodawca, kilka marek do wyboru
Sweet Gallery jest jednym z największych w Polsce operatorów marek gastronomicznych. Rozwija markę Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab. W tej chwili zajmuje ok. 20 proc. rynku w segmencie street food, podbija także rynki zagraniczne. W tym roku firma obchodzi 10 lat swojej działalności.
Każda z marek funkcjonuje w formie mobilnych przyczep z możliwością relokacji. W tej chwili wszystkich punktów jest ponad 800, z czego 50 punktów własnych należących do firmy. Oprócz tego ponad 40 punktów funkcjonuje za granicą pod międzynarodową marką Ice and Roll (Lodolandia) i Cake and Roll (Kołacz na Okrągło). – Mobilne koncepty gastronomiczne odpowiadają na obecne wyzwania związane z inflacją i nowymi zwyczajami konsumenckimi. Obecnie wyjścia do restauracji są rzadsze i bardziej celebrowane. Natomiast u nas można zjeść taniej, szybciej i równie smacznie jak w restauracji. I tego klienci oczekują – mówi Katarzyna Krzeminska-Malon, marketing & PR menedżer firmy Sweet Gallery.
Jeszcze do końca tego roku Sweet Gallery zamierza uruchomić ok. 100 punktów. Według Krzysztofa Olesiaka, członka zarządu Sweet Gallery, punkty mobilne stwarzają możliwość relokacji, jeśli dana lokalizacja nie spełni oczekiwań, w przeciwieństwie do stacjonarnych restauracji. – Rozwój punktów mobilnych jest po prostu bezpieczniejszy, a inwestycja w pojedynczy punkt dużo niższa – przyznaje Krzysztof Olesiak.
Firma cały czas szuka nowych lokalizacji. Interesują ją miejscowości już od trzech tysięcy mieszkańców, gdzie wciąż jest mała konkurencja i w porównaniu do większych miast brakuje miejsc spotkań towarzyskich, a mieszkańcy szukają potraw innych od domowego jedzenia. Sweet Gallery samodzielnie wyszukuje i weryfikuje każdą nową lokalizację. Pod uwagę brane są m.in.: obecność konkurencji, natężenie ruchu i wiele innych aspektów, które decydują o wyborze.
Więcej szczegółów na temat konceptów Sweet Gallery można poznać na stoisku 3.21.
[16:40] Gorąco polecają franczyzę
Michał Gałek od 2016 roku jest franczyzobiorcą marki Gorąco Polecam. – Szukałem pomysłu na dodatkowy biznes – opowiada Michał Gałek. – Dziś prowadzę w Warszawie dziesięć piekarnio-cukierni.
Gorąco Polecam chce zamknąć ten rok liczbą 90 placówek. Nowych franczyzobiorców szuka w całej Polsce, przede wszystkim w dużych miastach. Inwestycja wynosi średnio ok. 350 tys. zł. Są tacy, którzy prowadzą jeden lokal, ale też tacy – jak Michał Gałek – którzy maja ich sporo więcej. Franczyzodawca wspiera ich m.in. w wyborze lokalizacji, szkoleniach personelu, marketingu, zapewnia opiekuna regionalnego.
Ze szczegółami franczyzy Gorąco Polecam można się zapoznać na stoisku 3.10.
[16:20] Trening w biznesie
Trening EMS to nowa, szybko rozwijająca się usługa. Jest doskonałą, często tańszą alternatywą dla treningów z trenerem personalnym. Ćwicząc 20 minut raz w tygodniu można zaoszczędzić mnóstwo czasu. Do tego przy pracy zdalnej czy hybrydowej, trening można zrobić w każdym momencie dnia, nawet w przerwie obiadowej.
Studio Synergy EMS otwiera małe butikowe siłownie, nastawione właśnie na treningi EMS. Można je otwierać w dwóch modelach. Pierwszy zakłada studio z jedną maszyną, mniejsze i bardziej kameralne. Jest przeznaczony głównie mniejszym miastom i miejscowościom, chociaż nie jest to regułą. Drugi to dwie maszyny i nieco większa powierzchnia studia. Dobrze sprawdzi się w miastach z większą liczbą mieszkańców.
O więcej szczegółów konceptu franczyzowego Studio Synergy można pytać na stoisku 2.05.
[15:50] Własny salon optyczny
Franczyzobiorcami Dobrego Oka mogą zostać zarówno osoby z doświadczeniem w branży optycznej, jak i te, które stawiają w niej swoje pierwsze kroki. – 75 proc. naszych franczyzobiorców to osoby nie posiadające wcześniej doświadczenia optycznego – informuje Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander, franczyzodawczyni marki Dobre Oko.
Franczyzodawca pomaga w znalezieniu odpowiedniej lokalizacji. – Na idealne miejsce ma wpływ wiele czynników, m.in. wielkość miasta, oddalenie od innych dużych miejscowości, liczba salonów na danym obszarze, otoczenie biznesowe itp. – wylicza Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Dysponujemy nowoczesnym narzędziem, służącym do przeprowadzenia wnikliwej analizy potencjalnej lokalizacji, co jest bardzo pomocne przy podejmowaniu decyzji.
Na inwestycję w salon składa się przede wszystkim zakup sprzętu do badania wzroku, na co należy przeznaczyć 70-90 tys. zł netto (można posiłkować się np. leasingiem) oraz zatowarowanie. Liczba asortymentu jest zależna od wielkości lokalu. Franczyzodawca zaleca, aby każdy salon miał od 300 do 500 oprawek na stanie. Na pierwsze zatowarowanie należy przeznaczyć 30-50 tys. zł netto. – Pomagamy na każdym etapie inwestycji – zapewnia Aleksandra Pilaczyńska-Aleksander. – Od znalezienia lokalu, jego wyposażenia, szkolenia aż po rozpoczęcie działalności. W trakcie funkcjonowania salonu jesteśmy w stałym kontakcie i pomagamy zmierzyć się z codziennymi problemami. Zapewniamy cykliczne szkolenia branżowe, aby cały czas podnosić swoje kompetencje. Prowadzimy akcje promocyjne i wspieramy lokalny marketing. Doradzamy tak, aby salon przynosił jak największe korzyści. Dzielimy się nabytym doświadczeniem. Zapraszamy do wspólnych zakupów, dzięki czemu zyskujemy dodatkowe bonusy.
[15:27] Kopalnia pomysłów na biznes
Agnieszka Bąbik szuka pomysłu na własny biznes. Dlatego przyszła na tegoroczne Targi Franczyza i spędziła tu cały dzień. – Tutaj mogę spotkać wielu franczyzodawców i wypytać o szczegóły, dotyczące ich biznesów. Korzystam też z warsztatów, prowadzonych przez ekspertów, żeby lepiej poznać model biznesowy, jakim jest franczyza – mówi Agnieszka Bąbik.
[15:08] Smak na pączki
Pod szyldem Pączkownia Smak sprzed lat działa 28 punktów. Tylko trzy to placówki własne marki – reszta jest prowadzona przez franczyzobiorców. – W tym roku udało nam się otworzyć osiem nowych punktów, a zakontraktowanych do końca 2023 roku mamy kilka kolejnych – mówi Szymon Pelczyk, franczyzodawca Pączkowni.
Pączkownia jest atrakcyjna dla klientów przez cały rok, ale najlepsze wyniki osiąga w okresie jesienno-zimowym. Ale franczyzodawca ma też drugą markę – Lody Lida, która cieszy się dużą popularnością w okresie letnim.
Pączkownie działaja w formacie mobilnym. Franczyzodawca dostarcza w pełni wyposażoną, gotową do działania przyczepę. Koszty inwestycji oscylują między 25 a 35 tys. zł netto. – Franczyzobiorcy mogą liczyć na nasze wsparcie już od samego początku. Nasi specjaliści oceniają potencjał danego miejsca i pomagają w znalezieniu źródeł finansowania. Oferujemy również wsparcie w zakresie zarządzania, marketingu i szkoleń, aby pomóc w skutecznym prowadzeniu własnego biznesu. Naszym celem jest stworzenie silnej sieci franczyzowej, która przyczyni się do wzrostu naszej marki i generowania większych zysków dla franczyzobiorców – podkreśla Szymon Pelczyk.
Szczegóły oferty franczyzowej Pączkowni można poznać na stoisku 3.20.
[14:45] Franczyzodawca z doświadczeniem
Dnipro-M ma w Ukrainie blisko pół tysiąca sklepów. Od 2018 roku działa też na rynkach Polski, Czech, Łotwy, Litwy, Estonii, Armenii, Gruzji i Mołdawii. W Polsce w tej chwili działają sklepy we Wrocławiu, Namysłowie, podwarszawskich Markach, za chwilę otwierają się kolejne dwa w Warszawie. Asortyment sklepów to elektronarzędzia marki własnej.
Dnipro-M szuka franczyzobiorców, którzy zdecydują się na otwarcie pięciu sklepów, w ciągu sześciu miesięcy. Inwestycja w tym modelu to 250 tys. euro. – Zapewniamy naszym partnerom gotowy model biznesowy i dzielimy się naszymi standardami pracy, które zostały już przetestowane w praktyce – podkreśla Liza Kara, przedstawicielka Dnipro-M. – Aktywnie rozwijamy naszą sieć w Europie i szukamy partnerów, którzy podzielają nasze wartości oraz chcą być liderami w swojej branży i będą pasjonować się swoją pracą.
Dnipro-M czeka na kandydatów na franczyzobiorców na stoisku 1.11.
[14:20] Otwieramy salon masażu
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów Spa i masażu balijskiego w Europie – mówią dr Martyna Buchalska i Piotr Buchalski, właściciele sieci Orient Massage & Thai Organic. W ciągu trzech lat zbudowali największą sieć SPA w Polsce, teraz planują ekspansję zagraniczną. – Obecnie mamy 29 placówek, cztery kolejne są w trakcie prac budowlanych. Codziennie pracujemy nad nowymi lokalizacjami. W Polsce chcemy być obecni w większości miast od 50 tys. mieszkańców. Jako pierwsi na rynku dbamy nie tylko o relaks i odprężenie klientów, ale o właściwe odżywianie i wygląd skóry, a także holistyczne podejście do zdrowia. Rozwój oferty przekłada się na duże zainteresowanie naszym modelem franczyzowym i szybki rozwój sieci – mówi dr Martyna Buchalska.
Od przyszłego roku planują ekspansję zagraniczną. W obszarze zainteresowania przedsiębiorców są Niemcy, Francja, Rumunia, Czechy, Słowacja i Kraje Nadbałtyckie. Na początku powstaną pilotażowe placówki, które poprowadzą wyszkoleni franczyzobiorcy pod czujnym okiem franczyzodawcy. Już trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami. – Chcemy nawiązać współpracę z rodowitymi mieszkańcami państw, gdzie zamierzamy się pojawić. To ułatwi nam wejście na rynki o innej specyfice i lepiej się do nich dostosować dzięki przedsiębiorcom, którzy się z nich bezpośrednio wywodzą. Mamy świetny model biznesowy ale musimy dobrze dostosować go do lokalnych uwarunkowań. Dlatego szukamy partnerów, którzy będą przedstawicielami Orient Massage & Thai Organic w danych krajach i pokierują rozwojem obu sieci – mówi Piotr Buchalski.
Przedstawiciele marki czekają na zainteresowanych ich franczyzą na stoisku 1.13.
[13:50] Sklep marki Odido
Odido to jedna z najbardziej rozpoznawalnych sieci franczyzowych na rynku polskim, funkcjonująca od 2010 roku. W 2021 roku rozpoczęła transformację w kierunku nowego konceptu sklepów. Odido oferuje model franczyzy pozwalający franczyzobiorcy zachować niezależność prowadzonego biznesu.
Obecnie sieć Odido zrzesza blisko 2000 sklepów. Z przedstawicielami konceptu można porozmawiać na stoisku 1.05.
[13:30] Nagrodzeni TOP Franczyzobiorcy 2023
Kategoria: Multibiorca
Nagrodzeni: Paweł Kamiński, franczyzobiorca marki Cofix oraz Adrian Byszewski, franczyzobiorca Alior Banku
Kategoria: Najszybszy wzrost w sieci
Nagrodzeni: Ewa Mazurek, franczyzobiorczyni marki Soward oraz Andrzej Jesionek, franczyzobiorca marki Carrefout
Kategoria: Innowator
Nagrodzona: Izabela Marszałek-Słaboń i Arkadiusz Słaboń, franczyzobiorcy Metrohouse
Kategoria: Mistrz sociali
Nagrodzona: Joanna Ewert, franczyzobiorczy Santander Banku
Kategoria: Młody zdolny
Nagrodzony: Vitalii Tymoshchuk, franczyzobiorca Xtreme Fitness Gyms oraz Paulina Krajewska, franczyzobiorczyni Stokrotka
Kategoria: Ambasador marki
Nagrodzona: Luiza Wereszczak, franczyzobiorczyni Żabki
Kategoria: Najlepszy od lat
Nagrodzony: Zbigniew Rutkowski, franczyzobiorca Banku Millennium
Gratulujemy wszystkim nagrodzonym!
[13:15] Wybieramy najlepsze stoiska!
Na Targach Franczyza ci wystawcy sprzedają najwięcej franczyz, którzy mają fachowy team do rozmów z kandydatami, dobre materiały marketingowe i – oczywiście - atrakcyjne wizualnie stoisko. I za takie stoisko będą nagrody!
Jako organizator postanowiliśmy wprowadzić na targi mały element konkurencji. Redakcja Franchising.pl chce delikatnie zmotywować firmy franczyzowe wystawiające się w Pałacu Kultury i Nauki do jak najlepszego zaprezentowania swoich biznesów. Wszystko to w interesie kandydatów na franczyzobiorców, bowiem zależy nam, żeby wychodzili z targów usatysfakcjonowani, z pełną wiedzą o wybranym biznesie. Im więcej kandydaci na przedsiębiorców otrzymają informacji, tym mniejsze ryzyko, że popełnią błąd przy wyborze franczyzodawcy.
Nagrody dla Głosujących
Jury to wszyscy odwiedzjący targi. Wypełnienie ankiety jest warunkiem wzięcia udziału w konkursie. Wśród głosujących wylosujemy nagrody: szkolenie dla początkujących we franczyzie i prenumeraty miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING".
Co oceni nasze zbiorowe Jury:
- Po pierwsze: wygląd stoiska, które najlepiej, gdyby przypominało prawdziwą, istniejącą placówkę franczyzową
- Po drugie: fachowość teamu pracującego na stoisku i jakość pozyskanych informacji o franczyzie
- Po trzecie: materiały marketingowe, które otrzymali na spotkaniu
Jak zagłosować?
Wypełnij formularz znajdującym się pod tym linkiem: Konkurs na najlepsze stoisko.
Nagrody dla Firm za najlepsze Stoiska
Wybrane przez odwiedzjących trzy najlepsze stoiska otrzymają następujące nagrody:
1 miejsce – reklama w miesięczniku "Własny Biznes FRANCHISING" w numerze lutowym i artykuł na portalu Franchising.pl, natomiast firmy, które zajmą 2 i 3 miejsce otrzymają od nas reklamy w miesięczniku lutowym.
[13:00] Moda dla dzieci
Marka 5.10.15. jest obecna na polskim rynku od 30 lat i ma ponad 220 salonów na terenie całego kraju oraz sklep internetowy 51015kids.eu. Oferta franczyzowa jest skierowana zarówno do doświadczonych przedsiębiorców, jak i do tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie. Jak zapewnia centrala, każdy, kto decyduje się na otwarcie sklepu 5.10.15. otrzymuje pełne, merytoryczne wsparcie, know how, kompleksowy pakiet szkoleń, bezpłatny projekt aranżacji sklepu. Franczyzobiorcy korzystają z pomocy ekspertów w obszarach logistyki, IT, visual merchandisingu (aranżacji wizualnej sklepu) czy marketingu.
Koncept jest przeznaczony da miast powyżej 15 tys. mieszkańców. Trzeba prowadzić lub otworzyć własną działalność gospodarczą, dysponować lokalem o powierzchni minimum 50 mkw., z jedną witryną, w centrum handlowym lub przy ulicy o charakterze handlowym. Koszt wyposażenia sklepu do 70 mkw., z jedną witryną wynosi od 39 990 zł.
Więcej o franczyzie 5.10.15 można dowiedzieć się na stoisku 1.09.
[12:35] Żabka partnerem targów
Niedługo w Polsce będzie 10 tys. sklepów Żabka. Marka obchodzi w tym roku 25-lecie swojej działalności i tradycyjnie już jest obecna na Targach Franczyza, jako partner strategiczny. Wkład własny, który pozwala otworzyć sklep pod marką Żabka, wynosi ok. 5 tys. zł i przeznaczony jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy koncesji, która refundowana jest po trzech miesiącach od rozpoczęcia współpracy. Nowi przedsiębiorcy otrzymują na start lokal, który jest w pełni wyposażony w sprzęt, meble oraz monitoring. Placówki otwierane są nie tylko w największych miastach, ale też w małych miejscowościach, które liczą poniżej 20-30 tys. mieszkańców. Umowa franczyzowa podpisywana jest na czas nieokreślony z 30-dniowym okresem wypowiedzenia.
Sieć mocno stawia na nowoczesne technologie, które mają ułatwić pracę franczyzobiorcom. Pierwsza z nich to aplikacja Cyberstore, która pomaga w kompleksowym zarządzaniu placówką przy użyciu smartfona. Dzięki niej można m.in.: zamówić towar, poznać termin kolejnej dostawy oraz na bieżąco sprawdzić osiągane wyniki sprzedaży. Cyberstore to także rodzaj łącznika pomiędzy franczyzobiorcami a siecią, poprzez który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje. Sieć stworzyła również OptiPlan – inteligentne narzędzie, które ocenia wyniki każdego sklepu, tak by dopasować dalszy plan do konkretnych potrzeb danej placówki i jej klientów. System gromadzi elementy związane z funkcjonowaniem danego sklepu, włącznie z archiwizacją danych i dokumentów. Jednym z kluczowych rozwiązań OptiPlanu jest Asystent Żabka, którego zadaniem jest optymalizacja i usprawnienie pracy w sklepach. Dostarcza m.in. wiedzę na temat właściwego ułożenia asortymentu na półkach i konieczności jego uzupełnienia oraz wskazówki co do codziennych zadań do wykonania. Ponadto Asystent Żabka pokazuje daty przydatności towarów do spożycia i informuje, gdy mija termin ich ważności. Oprócz tego pracownicy na bieżąco otrzymują informacje na temat rodzaju i ilości sprzedanego asortymentu.
Oprócz nowinek technologicznych franczyzobiorcy Żabki mogą też liczyć na innego rodzaju wsparcie. Przykładem jest „Polisa na biznes”, czyli ubezpieczenie chroniące przedsiębiorcę przed ryzykiem niepowodzenia. To forma poduszki finansowej, którą można wykorzystać w razie konieczności zakończenia działalności.
W tej chwili już 8400 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabka.
O szczegóły współpracy franczyzowej można pytać na stoisku 1.04.
[12:15] TOP FRANCZYZOBIORCY 2023
O 12.30 zostaną rozdane nagrody dla najlepszych franczyzobiorców 2023. Kto zostanie tegorocznym TOP Franczyzobiorcą? Sprawdźcie sami!
[12:00] Jemy lody i rozmawiamy o biznesie
Na Targach Franczyza można dowiedzieć się jak otworzyć i z sukcesem prowadzić własną lodziarnię, a także jak zrobić lody pistacjowe :)
[11:45] Porozmawiaj z franczyzobiorcą Żabki
Równo o godzinie 12 na Seminarium Własnego Biznesu jest zaplanowane spotkanie z franczyzobiorcą Żabki. Przyjdź i dowiedź się z pierwszej ręki jak prowadzi się taki biznes na co dzień.
[11:30] Samoobsługowa pralnia we franczyzie
SpeedQueen to międzynarodowa sieć pralni samoobsługowych, wyposażonych w urządzenia marki Sovrana. W 27 krajach ma 1200 pralni, z czego w Polsce ponad 60. – Sześć lat temu, otwierając w Polsce pierwszą pralnię sadziliśmy, że będą z niej korzystać głównie studenci i turyści. Tymczasem chętnie korzystają lokalni mieszkańcy, którzy np. mają małe mieszkania, nie mają gdzie suszyć prania – mówi Marcin Szastak, prezes firmy Sovrana. – W naszej pralni pranie i suszenie zajmuje w sumie godzinę. A maszyny mamy duże, przemysłowe, o wsadzie od 10 do 25 kg.
Franczyzodawca zapewnia, że pralnia to świetny pomysł dla biznes dla inwestorów, którzy szukają pasywnego dochodu. – To biznes praktycznie bezobsługowy, można nim zarządzać z poziomu aplikacji w telefonie – podkreśla Marcin Szastak.
Centrala pomaga w wyborze lokalizacji, zapewnia wszystkie urządzenia. – Składamy całą pralnię jak z klocków lego – uśmiecha się Marcin Szastak.
Minimalna inwestycja to 140-150 tys. euro. Pralnia powinna pomieścić przynajmniej pięć pralek i cztery suszarki.
Speed Queen czeka na kandydatów na franczyzobiorców na stoisku 1.27A.
[11:15] Otwórz własną pizzerię
O 11.30 na Seminarium Własnego Biznesu odbędzie się spotkanie z franczyzobiorcą Da Grasso.
Da Grasso szuka ludzi przedsiębiorczych, energicznych, sumiennych i pełnych optymizmu. Doświadczenie w prowadzeniu działalności gospodarczej nie jest wymagane, choć z pewnością pomocne (w szczególności w zakresie zarządzania zespołem pracowników). Przyszły franczyzobiorca powinien dysponować kwotą minimum 150 tys. zł (w zależności od powierzchni i stanu technicznego przyszłej pizzerii) na przystosowanie lokalu do wymogów i standardów Da Grasso. Minimalna powierzchnia lokalu to 100 mkw.
[11:00] Lwowskie croissanty zadomawiają się w Polsce
Lviv Croissants ma w Ukrainie ok. 150 lokali. W Polsce marka jest obecna od roku i w tym czasie uruchomiła 10 lokalizacji. – Naszą strategią jest dynamiczny rozwój, na początek w dużych polskich miastach – podkreśla Orest Zahrodskyy, menedżer ds. rozwoju sieci Lviv Croissants w Polsce. – W samej Warszawie, gdzie niedawno otworzyliśmy piąty lokal, widzimy miejsce na pewno na ponad 20 placówek, a może nawet 40.
Lviv Croissants jest hybrydowym konceptem – jednocześnie piekarnią (criossanty są wypiekane na miejscu), kawiarnią i miejscem, gdzie można szybko zjeść. W menu są croissanty – ale większe i nie tak tłuste ani maślane, jak te francuskie. Marka serwuje je zarówno ze słodkimi, jak i wytrawnymi dodatkami.
Obecnie marka celuje w najlepsze lokalizacje, które dają wysokie prawdopodobieństwo powodzenia biznesu, przy ruchliwych ulicach, głównych skrzyżowaniach, ale też w galeriach handlowych. – Aby płynnie przejść przez inwestycję warto mieć minimum 100 tys. euro – wyjaśnia Orest Zahrodskyy. – W tym zawiera się też wstępna opłata licencyjna oraz pierwsze zatowarowanie. Ostateczna kwota może być wyższa, bo wiele zależy od stanu technicznego lokalu.
Po zaakceptowaniu lokalizacji franczyzodawca zleca przygotowanie projektu technologicznego. Dzieli się z licencjobiorcami kontaktami do podwykonawców, u których centrala ma wynegocjowane ceny usług. Przeprowadza rekrutację personelu, w tym menedżera lokalu. – Preferujemy, aby franczyzobiorca był osobiście zaangażowany w prowadzenie lokalu. Najlepiej, aby sam w nim przepracował jakiś czas, zanim na swoje miejsce zatrudni menedżera – podkreśla Orest Zahrodskyy. – A i wtedy zwykle nasi franczyzobiorcy nadal są obecni w lokalach i wspierają ich działanie.
[10:45] Dowiedz się, zanim podejmiesz współpracę
Od 11.00 do 11.30 odbędzie się wykład Michała Wiśniewskiego z PROFIT system, który opowie o zasadach współpracy we franczyzie. Zapraszamy!
[10:30] Premiera w Bike Cafe
Specjalnie na tegoroczne Targi Franczyza Bike Cafe, marka znana z rowerowych kawiarni, przygotował premierę swojego nowego konceptu. – Postanowiliśmy zdywersyfikować naszą ofertę, wprowadzając koncepcję rowerowej lodziarni, opartą na tych samych filarach, co Bike Cafe, a więc mobilność, atrakcyjny design, wysokiej jakości produkty oraz elastyczny model franczyzowy – mówi Marcin Łojewski, CEO Bike Cafe. – Chcemy w ten sposób nie tylko wspomóc naszych już obecnych franczyzobiorców, ale także otworzyć się na nowych ludzi i nowe miejsca. Widzimy rosnącą popularność i sprzedaż lodów w Polsce. Mowa tu oczywiście o lodach rzemieślniczych, a więc produkcie najwyższej jakości, bez konserwantów czy sztucznych dodatków.
Bike Café ma w tej chwili 116 mobilnych, rowerowych kawiarni. Stoją głównie w plenerze, w miejscach o dużym przepływie pieszych. Ale mogą też jeździć np. na eventy, co jest świetną okazją po pierwsze do promocji marki, a po drugie oczywiście do zarabiania.
W tym roku marka weszła też na dwa nowe rynki zagraniczne, do Irlandii i na Łotwę.
Ofertę franczyzwą Bike Cafe można poznać na stoisku 3.30-3.34.
[10:15] Seminarium Własnego Biznesu
Plan dzisiejszych wykładów na Seminarium Własnego Biznesu przedstawia się następująco:
Piątek, 20 października
11:00-11:30 Zasady współpracy we franczyzie, Michał Wiśniewski, prezes PROFIT system;
11:30-12:00 Spotkanie z franczyzobiorcą Da Grasso;
12:00-12:30 Bezpieczeństwo i wsparcie we współpracy z Żabką;
12:30-13:10 "TOP FRANCZYZOBIORCA" – ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie nagród;
13:10-13:40 Najważniejsze postanowienia w umowie franczyzy, Michał Skubiszewski, prawnik, PROFIT system;
13:40-14:10 Prezentacja franczyzy Dnipro-M;
14:10-14:30 Spotkanie z franczyzobiorcą Carrefour;
14:30-14:50 Spotkanie z franczyzobiorcą Cofix, Paweł Kamiński, franczyzobiorca Cofix;
14:50-15:10 Spotkanie z franczyzobiorcą Intermarche, Mirosław Szawerdo, franczyzobiorca Intermarche;
15:10-15:30 Jak wybrać lokal w Galerii Handlowej, Michał Małecki, Cream Advisors.
[10:00] Jakie pomysły na biznes znajdziesz na Targach Franczyza
Przypominamy listę wystawców tegorocznych targów:
Gastronomia
- A. Blike
- Bafra
- Bike Cafe
- Cofix
- Costa Coffee
- Crazy Bubble
- Cukrem i Solą
- Czarnomorka
- Da Grasso
- Gelato Naturale
- Gorąco Polecam
- Ice'n'Go!
- Kashka
- Katane
- Kurcze Pieczone
- Lodolandia
- Kołacz na Okrągło
- Lviv Croissants
- McDonald's
- Ministerstwo Śledzia i Wódki
- Pączkownia Smak Sprzed Lat
- Pijalnia Wódki i Piwa
- Ramen
- SiGelato
- So coffee
- Stava
- Subway
- Sushi Kuski
- Sushi Story
- Taco Bar
- Vash Lavash
- Wesoła Pani
Edukacja
- Edu3Dkacja
- Edukido
- Giganci Programowania
- Grupa Edukacyjna Soward
- Grupa Edukacyjna Soward Skills
- Grupa Edukacyjna Soward Mental Power
- Kulinarne Poddasze
- Mały inżynier
Usługi dla biznesu i internet
- Atrata
- Buhalteres.lt
- Consultus Magnus
- Cream Property Advisors
- Epaka
- Grenefields
- MBE
- Northgate Logistics
- Sandler Twarowski & Partners
Uroda i fitness
- City Fit
- Gentlemen Barber Shop
- Studio In.Time
- Orient Massage & Thai Organic
- Studio Synergy
- Xtreme Fitness Gyms
- Yasumi
Usługi dla klientów indywidualnych
- Car For You
- Fast Energy
- KIMS
- Kobieta i Rozwód
- Royal Kids
- Ship Center
- Speed Queen
Finanse i bankowość
- Alior Bank
- Bank Millennium
- Generali
- Santander Bank
- Ubezpieczenia od A do Z
- Velobank
Nieruchomości
- Freedom Nieruchomości
- Metrohouse
- Newlink House
Art. spożywcze i przemysłowe
- 1 Minute Smaczego!
- Aelia Dutyfree
- Auchan
- Carrefour Express
- Carefour market
- Duży Ben
- Globi
- Inmedio
- Inmedio Trendy
- Intermarche
- Kraina Serów
- Liquider
- Odido
- Pierrot
- Relay
- Stokrotka
- Żabka
Moda
- Moodo
- One By One
Dom i ogród
- Bricomarche
- Dnipro-m
Apteki i art. zdrowotne
- Dobre Oko
- Sklepy Medyczne Zdrowie
Kosmetyki i biżuteria
- Hello Hellen
Telekomunikacja, IT, AGD/RTV
- Used Products Franchise SRL
Art. dziecięce
- 5.10.15
Organizacje wspierające
- Tov Franchise Group
- Polska Organizacja Franczyzodawców
Media
- Franchising.pl
- "Własny Biznes FRANCHISING"
Usługi dla sieci franczyzowych
- PROFIT system
[9:50] Sprawdź, co działo się wczoraj
Nie dotarłeś wczoraj na Targi Franczyza? Nie przegap okazji na poznanie ponad 100 sprawdzonych pomysłów na biznes. Zobacz jakie firmy wystawiają się na Targach Franczyza i co działo się podczas pierwszego dnia.
Relacja z pierwszego dnia Targów Franczyza
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Podczas jesiennej edycji Targów Franczyza 2024 po raz trzeci najlepszym franczyzobiorcom zostanie przyznany tytuł Top Franczyzobiorcy.
22. edycja Targów Franczyza w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie przyciąga coraz więcej interesujących wystawców. Targi, które odbędą się od 24 do 26 października, to trzy dni pełne inspiracji, wiedzy i możliwości dla tych, którzy marzą o prowadzeniu własnego biznesu pod znanym szyldem.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
60 sprawdzonych pomysłów na biznes można było poznać na wiosennych Targach Franczyza. Przeczytaj relację z tego wydarzenia.
Decydując się na własną firmę, mamy do wyboru dwie drogi – zbudować ją od podstaw lub zainwestować w sprawdzony pomysł na biznes. Właśnie nadarza się idealna okazja, żeby skorzystać z drugiego rozwiązania, bowiem 15-16 marca na PGE Narodowym odbędą się Targi Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Na rynku usług pralniczych działają międzynarodowe sieci, małe rodzinne pralnie i samoobsługowe. Inwestycja w każdym przypadku zaczyna się od 200 tys. zł.
Marka Wendy’s zamierza otworzyć setki restauracji na nowych europejskich rynkach. Chce też wejść do Polski.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Adopt Parfums, francuska marka perfum i kosmetyków do pielęgnacji ciała i twarzy z ponad 30-letnią tradycją, rozpoczyna rozwój swoich sklepów w Polsce. Obecna w 80 krajach na całym świecie marka co dwie sekundy sprzedaje flakon perfum o pojemności 30 ml.
POPULARNE NA FORUM
Co sądzicie o Oskrobie?
Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?
Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...
Oszukani przez franczyzodawcę
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?
Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...
piszę pracę na temat franchisingu :)
hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché
przeciez to złodzieje
piszę pracę na temat franchisingu :)
Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu
Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...