Spełnienie zawodowe
Paulina Krajewska od dziecka marzyła o własnym biznesie. I w końcu udało jej się to marzenie spełnić – w kwietniu ubiegłego roku otrzymała propozycję prowadzenia marketu Stokrotka. Mimo początkowej niepewności i zaskoczenia propozycją, wejście w biznes nie było dla niej skokiem na głęboką wodę. Sklep, którego miała zostać właścicielką, znała niemal od samego początku jego istnienia. Najpierw była w nim asystentką kierownika, następnie bardzo szybko została kierowniczką.
– Zawsze się angażowałam i starałam jak najlepiej wykonywać swoją pracę. Być może właśnie dlatego zaproponowano mi przejęcie sklepu. Poczułam strach i niepewność. Na szczęście mój mąż stał obok i wspierał mnie od samego początku. Przekonywał, że taka szansa może się już nie powtórzyć, więc trzeba brać życie za rogi i podejmować wyzwania. Dzisiaj nie żałuję swojej decyzji. Mam wymarzony biznes, własny sklep i motywację do nieustannego rozwijania tego, co już zbudowałam
– wskazuje Paulina Krajewska.
Sklep franczyzobiorczyni zlokalizowany jest w Piątnicy i cieszy się dużym zainteresowaniem ze strony klientów. Placówka ma formę marketu o powierzchni 210 mkw. Natomiast w ramach sieci Stokrotka działają też supermarkety powyżej 400 mkw.
Doświadczona załoga
Franczyzobiorczyni zatrudnia 11 osób, które są z nią od początku. Jak twierdzi właścicielka sklepu, jest to duży plus, gdyż wszyscy się znają, mają poukładane zasady współpracy i każdy wie, jakie zadania, gdzie i kiedy należy wykonywać.
– Mamy bardzo fajny zespół, który wkłada w pracę wiele serca oraz życzliwości wobec klientów i siebie nawzajem. To wszystko buduje dobrą atmosferę, co wpływa także na frekwencję osób nas odwiedzających i oczywiście obroty – mówi Paulina Krajewska.
Jak wspomina franczyzobiorczyni, proces przejęcia sklepu nie był skomplikowany. Zadanie ułatwiało wsparcie dyrektora regionalnego sieci Stokrotka, z którym była w stałym kontakcie, oraz jej doświadczenie. Dzięki temu, jak twierdzi, nie musiała uczyć się wszystkiego od początku, tylko uzupełniać posiadaną wiedzę i umiejętności.
Wiedza zdobyta na szkoleniach
Sieć Stokrotka nie wymaga od franczyzobiorców wiedzy o biznesie w branży spożywczej.
– Wyszkolimy każdą osobę, pod warunkiem że chce poprowadzić nasz sklep i rozwijać się w tym kierunku – zapewnia Katarzyna Stadler, dyrektor ds. franczyzy Stokrotki. Sieć organizuje szkolenia wstępne także dla pracowników placówek, skoncentrowane na praktycznych aspektach ich prowadzenia oraz szkolenia e-learningowe dotyczące pracy na wszystkich stanowiskach.
Firma pomaga także partnerom w rekrutacji pracowników i bieżących sprawach związanych z zarządzaniem placówką, już od momentu podpisania umowy franczyzowej.
– Wsparcie ze strony sieci jest ogromne za każdym razem, gdy tylko czegoś potrzebuję. Dotyczy to wszystkich działów, które nadzorują pracę sklepów franczyzowych: od informatyków, przez doradców klienta, dyrektorów po księgowość – wylicza Paulina Krajewska.
Wsparcie dla franczyzobiorcy
Jak twierdzi Katarzyna Stadler, sieć poszukuje zaangażowanych partnerów, chcących rozwijać biznes pod marką Stokrotka. Przedsiębiorcy, których lokalizacja sklepu dodatkowo wykazuje wysoki potencjał rozwojowy, mogą liczyć na wsparcie finansowe sieci, wynoszące nawet do 95 proc. wartości całej inwestycji. Oznacza to kwotę od 300 tys. zł do nawet 1 mln zł. Tak było w przypadku Stokrotki we wsi Korczyna niedaleko Krosna w województwie podkarpackim.
– Umowa z siecią pozwoliła nam uruchomić supermarket, nie ponosząc przy tym dużych nakładów. Firma pokryła niemal 100 proc. inwestycji – mówi Aldona Opach, prezes zarządu Grupy EKO-Karpaty, franczyzobiorcy supermarketu Stokrotka.
Stokrotka, zanim podejmie decyzję o wsparciu finansowym, przeprowadza pogłębioną analizę planowanej inwestycji. – Kluczowe są dla nas dwa czynniki – nasi partnerzy i miejsca, w których chcą prowadzić oni swoje sklepy. Stawiamy na długotrwałą współpracę. Umowa franczyzowa podpisywana jest na sześć lat, ale często jest przedłużana. W takim przypadku ponownie oferujemy wsparcie finansowe na remont sklepu – informuje Katarzyna Stadler. Franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia i wiedzy o zarządzaniu marketem czy supermarketem spożywczym. Przygotowaliśmy specjalne szkolenia, które pomogą w prowadzeniu własnego biznesu w naszej branży. Dla nas najważniejsza jest chęć do działania i rozwoju pod marką Stokrotka. Szukamy franczyzobiorców, którzy z entuzjazmem, zaangażowaniem i odpowiedzialnością podejmą z nami współpracę z perspektywą na dalszy rozwój – dodaje Katarzyna Stadler.
Franczyzodawca daje swobodę
Stokrotka duży nacisk kładzie na zatowarowanie. Franczyzobiorcy zamawiają towar przede wszystkim w centrali, ale mają także swobodę w nawiązywaniu współpracy z dostawcami produktów regionalnych oraz świeżych, takich jak pieczywo, mięso, wędliny czy owoce i warzywa. Paulina Krajewska korzysta na przykład z takiej możliwości, rozszerzając asortyment o wyroby garmażeryjne pobliskiego producenta. – Słucham klientów i staram się dostarczyć artykuły, których oczekują. Chodzi też o produkty premium, których brakuje w okolicy – mówi Paulina Krajewska.
Franczyzobiorcy korzystają z systemu IT, który kontroluje stan zatowarowania danej Stokrotki i zapotrzebowanie na konkretne produkty. Rozwiązanie to pozwala utrzymać pełny asortyment w sklepie.
W tej chwili pod marką Stokrotka w całej Polsce funkcjonuje ponad 900 sklepów, z czego 86 to placówki franczyzowe. Paulina Krajewska nie wyklucza, że w przyszłości otworzy swój drugi sklep. Chwali współpracę ze Stokrotką. Podołała wyzwaniu, jakim było przejęcie placówki i wejście w świat biznesu. Jak twierdzi, takie sukcesy dodają skrzydeł i wzbudzają apetyt na więcej. – Widzę zadowolenie klientów, co oznacza, że dobrze wykonuję swoją pracę. Biznes mnie nakręca. Planuję się rozwijać i w niedalekiej przyszłości zacznę rozważać otwarcie drugiej placówki – mówi Paulina Krajewska.
WIZYTÓWKA STOKROTKI
Polska sieć supermarketów i marketów spożywczych.
- Sklepy własne: 679
- Sklepy franczyzowe: 84
- Kwota inwestycji w sklep franczyzowy Stokrotki: ustalana indywidualnie;
- Opłata wstępna: 2 tys. zł
- Opłata bieżąca: 0,5 proc. od obrotu
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Rywalizacja w branży spożywczej to chleb powszedni. Można ją jednak wygrywać. Przekonał się o tym Patryk Staniec.
Stokrotka proponuje nowym partnerom dofinansowanie w wysokości do 1 mln zł.
W majowym numerze „Własny Biznes FRANCHISING” odkrywamy m.in. tajniki sukcesu w biznesie motoryzacyjnym, finansach, a także opisujemy biznesy, w które chętnie inwestują młode mamy. Dowiedź się, ile płaci się za franczyzę i jak wygląda zarządzanie bez szefa.
Sieć sklepów Stokrotka oferuje wsparcie franczyzobiorcom w wysokości do 1 mln zł. Franczyzodawca szuka obecnie partnerów przede wszystkim na Podkarpaciu.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów