Biznes, który daje wolność
Od kwietnia do końca września ubiegłego roku liczba świderków sprzedanych w całej sieci wynosiła ok. 3 mln. sztuk miesięcznie.
– To produkt wysokomarżowy. Koszt wyprodukowania jednego loda wynosi 1,25 zł, natomiast jego cena sprzedaży to 7 zł. Model franczyzowy opiera się na prostych, ale skutecznych zasadach. Produkcja lodów jest szybka, prosta i tania – podkreśla Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery, do której należy marka Lodolandia.
W tej chwili pod marką Lodolandia funkcjonuje kilkaset punktów. Oznacza to, że sieć zajmuje obecnie 20 proc. branży street food w Polsce.
Kobiety dają radę
W grupie franczyzobiorców Lodolandii jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie. Koncept daje zarówno możliwość zarobku, jak też swobodę i niezależność. Zarządzanie punktem franczyzowym jest elastyczne, można połączyć je z wychowywaniem dzieci i prowadzeniem domu. Właśnie dlatego jest szczególnie atrakcyjne dla matek, które chcą pogodzić pracę z życiem rodzinnym, ale także dla kobiet, które oprócz biznesu cenią sobie wolny czas i niezależność.
– Praca na etacie dyktuje rytm całego dnia. Dlatego zdecydowałam się na własny biznes, by wyzwolić się z zewnętrznie narzuconego rygoru i móc samodzielnie o sobie decydować. Dzięki temu mam czas dla siebie i rodziny – mówi Edyta Węc, franczyzobiorczyni Lodolandii.
Pani Edyta do sieci dołączyła cztery lata temu i w tej chwili zarządza czterema punktami Lodolandia. Co ciekawe, punkty oddalone są od siebie dobre kilkaset kilometrów. Mieszczą się w Legionowie, Łodzi, Zduńskiej Woli i w Poznaniu.
– Obawiałam się dużej odległości, ale można to wszystko poukładać – zapewnia Edyta Węc. – Pozwala na to m.in., system IT i kamery, dzięki którym można zdalnie kontrolować sprzedaż, stan kasy oraz mieć podgląd na punkt i obsługę klientów.
Ponad dwa lata temu Edyta Węc połączyła dwa punkty Lodolandii z konceptem Kołacz na Okrągło. Teraz od kwietnia do końca września sprzedaje lody świderki, gofry, desery, buble tea, napoje chłodzące, a od października do końca marca w ofercie są kołacze, churrosy, gofry bąbelkowe, pączki oraz gorące napoje. Zamiana punktu Lodolandia na Kołacz na Okrągło zajmuje 2-3 godziny. Maszyna do lodów wymieniana jest na urządzenie do wypieku kołaczy. Zmieniana jest także część zewnętrzna punktu oraz menu. Dzięki temu franczyzobiorcy nie tracą dnia sprzedaży i zarabiają przez 12 miesięcy w roku.
Biznes zamknięty w przyczepie
Są trzy możliwości dołączenia do sieci Lodolandia & Kołacz na Okrągło. Do wyboru jest zakup przyczepy, leasing lub wynajem. W tym przypadku firma całkowicie bierze na siebie koszt inwestycji w punkt sprzedaży. Franczyzobiorca musi jedynie dysponować środkami własnymi w wysokości 35 tys. zł. Sweet Gallery przekazuje mu gotowy punkt sprzedaży, z pełnym wyposażeniem. Takie rozwiązanie pozwala w najbezpieczniejszy sposób otworzyć własną działalność. Firma przekazuje franczyzobiorcom biznes „pod klucz”, z pełnym wyposażeniem, gotowym do funkcjonowania. Cały biznes zamknięty jest w jednej przyczepie, która pełni trzy funkcje: sprzedażową, kuchni oraz magazynu.
Franczyzobiorcy nie muszą mieć doświadczenia w gastronomii. Każdy zostaje przeszkolony według standardów sieci. Szkolenie podzielone jest na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego prowadzenia punktu, czyli umiejętności przygotowania lodów i deserów. Drugi blok szkoleniowy to teoretyczne aspekty prowadzenia punktu, m.in.: pełna organizacja biznesu, łącznie z kosztami i finansami, układaniem planu pracy pracowników i nadzorowaniem wydajności pracy w stosunku do natężenia ruchu w punkcie.
Firma samodzielnie wyszukuje lokalizacje dla franczyzobiorców. Punkty powstają najczęściej przy centrach handlowych, blisko ich głównego wejścia, na skwerach, w parkach oraz w miejscowościach już nawet kilkutysięcznych.
WIZYTÓWKA LODOLANDIA&KOŁACZ NA OKRĄGŁO
Sieć franczyzowych punktów z lodami świderkami i wegierskimi kołczami.
- inwestycja od 35 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Zainspiruj się sukcesami i poznaj sprawdzone pomysły na biznes! Grudniowy numer „Własny Biznes FRANCHISING” pełen praktycznych porad i historii przedsiębiorców już w sprzedaży!
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
Otwórz drzwi do własnego biznesu! W sierpniowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" doradzamy, jaką firmę otworzyć przy budżecie 50, 100, 150 i 200 tys. zł. Znajdź pomysł na sukces i zainwestuj z głową!
Przepis na prowadzenie zyskownej lodziarni jest tak samo złożony, jak receptura lodów. Franczyzodawca Lodolandia & Kołacz na Okrągło dzieli się nim ze swoimi franczyzobiorcami.
Chcesz zarabiać w branży budowlanej? A może bliższy Ci jest rynek beauty i fitnessu? W czerwcowym numerze "Własny Biznes FRANCHISING" podpowiadamy, jaką firmę założyć, w którą franczyzę zainwestować, aby dobrze zarobić.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...