Biznes na każde czasy
Branża spożywcza jest odporna na kryzys?
To wymagająca branża, ale i odporna, bo niezależnie od sytuacji gospodarczej, konsumenci będą odwiedzać lokalne sklepy i kupować w nich żywność.
Przy tym biznes w tym sektorze łatwiej prowadzić w ramach rozpoznawalnej marki. Pod szyldem Delikatesów Centrum działamy już od 25 lat, oferując franczyzobiorcom kompleksowe rozwiązania, które w sytuacji tak dynamicznego rynku są bezcenne.
Co Delikatesy Centrum zapewniają swoim partnerom?
Franczyzobiorcy dostają od nas nie tylko sprawdzony koncept detaliczny, ale także wsparcie w zakresie zatowarowania, logistyki, obsługi klienta, marketingu i rozwoju pracowników. Zapewniamy skrojony na miarę asortyment od dostawców lokalnych i regionalnych, w tym dostawy produktów świeżych, wszystko z gwarancją stabilnych dostaw. Właściciel sklepu może też liczyć na kompleksową obsługę techniczną działu IT. Oferujemy też wsparcie doradcy klienta. Dzielimy się z naszymi franczyzobiorcami wiedzą o tym, jak rekrutować i dbać o personel sklepu na podstawie systemu motywacyjnego, bezpłatnych szkoleń i pracowniczych benefitów.
Jakie obowiązki mają franczyzobiorcy?
Od franczyzobiorcy oczekujemy posiadania odpowiednich środków finansowych i doświadczenia w handlu. Mocno stawiamy także na utrzymanie standardów sieciowych i na lojalną współpracę z franczyzodawcą. Wymagamy także, by właściciele sklepów podnosili kwalifikacje własne i swojego personelu. Po ich stronie jest też inwestycja w sklep (wynajęcie lub zakup lokalu) oraz zabezpieczenie pieniędzy na otwarcie sklepu, a potem na doinwestowanie działalności operacyjnej. Koszt inwestycji w zakresie dostosowania do modelu ustalany jest indywidualnie dla każdej placówki handlowej.
Czy duże jest zainteresowanie otwieraniem nowych sklepów pod szyldem Delikatesy Centrum?
Zainteresowanie otwarciami nowych sklepów jest na podobnym poziomie co w poprzednim roku. Przy nowych obiektach bazujemy na współpracy z naszymi franczyzobiorcami w sieci, ale też aktywnie pozyskujemy nowych na rynku.
Ogromny potencjał rozwoju marki widzimy z franczyzobiorcami, którzy operują 5-10 sklepami. Ale już w ramach jednego lokalu współpraca może układać się świetnie i generować naprawdę dobre wyniki.
Jak duża jest sieć Delikatesy Centrum?
Na koniec trzeciego kwartału 2023 roku mieliśmy ok. 1500 sklepów Centrum, z których ok. 40 proc. to sklepy własne. Działają one w trzech zdefiniowanych formatach. Ten, który sprawdza się najlepiej to przedział 250-400 mkw. sali sprzedaży. Mniejszy format 150-250 mkw. dotyczy gównie sklepów w dużych i większych miastach, a większy rzędu 400-600 mkw. sali sprzedaży to przede wszystkim sklepy w mniejszych, gminnych miejscowościach, gdzie jest duża konkurencja sklepów wielkopowierzchniowych.
WIZYTÓWKA SIECI DELIKATESY CENTRUM
Sieć sklepów spożywczych.
- liczba placówek – ok. 1500
- kwota inwestycji – ustalana indywidualnie
- najlepiej sprawdza się sklep o powierzchni 250-400 mkw.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Marka chce się stać dla lokalnych sklepów platformą technologiczną, która usprawnia ich funkcjonowanie.
Produkty spożywcze sprzedają się bez względu na sytuację gospodarczą. Jak otworzyć i prowadzić sklep, który je oferuje?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Lagardère Travel Retail świętuje jubileusz a Odido i Bricomarché startują z nowymi formami współpracy franczyzowej. Przegląd tygodnia 7-13 listopada.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów