Otwieramy restaurację sushi
Sayuri Sushi ma 12 lat doświadczenia na rynku i trzy lokale własne: w Grudziądzu, Słupsku i Gdańsku. Oprócz tego jej właściciele prowadzą też jeden lokal Bunny Handroll (sushi w formacie take away) oraz punkt z kebabem. Mają więc sporą wiedzę o gastronomii.
– I tą wiedzą i doświadczeniem chętnie podzielimy się z franczyzobiorcami – zapewnia Magdalena Fiszer, franczyzodawczyni Sayuri Sushi.
Jak otworzyć Sayuri Sushi?
Jednak franczyza Sayuri Sushi nie jest dla każdego.
– Chcemy nawiązać współpracę z osobami, które chcą się zaangażować w prowadzenie biznesu na 100 proc.– podkreśla Magdalena Fiszer. – My dajemy z siebie właśnie tyle i oczekujemy, że tak samo postąpi franczyzobiorca. Że będzie menadżerem lokalu albo przynajmniej na bieżąco będzie pilnował jego pracy. Nie wymagamy natomiast doświadczenia w branży czy w prowadzeniu własnego biznesu.
Marka otwiera pełnowymiarowe restauracje, z salą dla gości. Aby taką uruchomić potrzebny jest lokal o minimalnej powierzchni 100 mkw. Franczyzodawca doradza w wyborze lokalizacji, ale franczyzobiorca sam powinien się w to zaangażować.
– Chcemy otwierać restauracje w miastach liczących powyżej 70 tys. mieszkańców, też w dużych aglomeracjach – dodaje Magdalena Fiszer. – Najlepiej znaleźć lokalizację w centrum miasta, w uczęszczanej okolicy.
Franczyzodawca pomaga w stworzeniu projektu. Czas, jaki trzeba przeznaczyć na przygotowanie restauracji do otwarcia, zależy od stanu wyjściowego lokalu. Jeżeli był już przystosowany do potrzeb gastronomii, to wystarczy 2-3 miesiące. Ale jeśli trzeba wszystko zrobić od podstaw musimy założyć, że potrwa to ok. pół roku.
Sushi daje rentowność
Koszt inwestycji w restaurację Sayuri Sushi to ok. 400 tys. zł (z remontem i wyposażeniem). Jednorazowa opłata wstępna wynosi 25 tys. zł. Franczyzobiorca i jego personel przechodzą szkolenia, w centrali i u siebie w lokalu.
– Właściciela szkolimy m.in. z prowadzenia biznesu, zarządzania. Z kolei kucharz uczy się przygotowywania sushi i innych dań, bo ofertę można powiekszyć np. o rameny czy dania tajskie. Możemy przeszkolić też kelnerów – mówi Magdalena Fiszer. – Nadal trudno o wykwalifikowanych pracowników w gastronomii, ale mam wrażenie, że zaczyna się to powoli zmieniać, że jest na rynku coraz więcej pracowników, a coraz mniej ofert pracy.
Franczyzodawca zapewnia, że restauracje stają się rentowne już w pierwszym miesiącu działalności.
– Sushi jest wciąż bardzo popularne. Owszem konkurencja na rynku jest spora, ale po pandemii wiele lokali zdecydowało się na dzialalność tylko w dostawie – zauważa Magdalena Fiszer. – My też realizujemy dostawy. Ale da się zauważyć, że klienci jednak lubią przyjść do restauracji, posiedzieć, podelektować się posiłkiem, porozmawiać.
WIZYTÓWKA SAYURI SUSHI
Sieć retauracji sushi, z 12-letnim doświadczenim na rynku.
- inwestycja ok. 400 tys. zł
- miasta powyżej 70 tys. mieszkańców
- jednorazowa opłata wstępna 25 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
Sayuri Sushi rozpoczyna budowę sieci franczyzowej. Jaką ma propozycję dla franczyzobiorców?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Żabka nie zwalnia i już ma 10 tys. franczyzobiorców. Okrągłą liczbę zamyka franczyzobiorczyni z Gliwic.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali